Nije samo zabava
Ovaj puta smo zagrizli u najbolje što Trek u MTB elektro svijetu može ponuditi za 2020. godinu. Potpuno novi model nastavit će stazom kojom je započeo Powerfly LT, a priliku za vožnjom smo ugrabili nedavno na predstavljanju Trekovih noviteta za 2020. u Poljskoj. Rail 9.9 je top model nove serije i nudi trenutnu top dostupnu specifikaciju poput OCLV Mountain karbonskog okvira na kojem je ugrađen novi Bosch CX motor iz performance serije, Bosch PowerTube baterija od čak 625Wh i Kiox kontroler s ekranom na gornjoj cijevi (opcija). Tu je sada i funkcija protiv krađe kao i dorađena geometrija te još mnogo toga...
Nova generacija CX motora je manja, lakša, tiša i efikasnija, a zadržala je vrijednost okretnog momenta od čak 75Nm. Manji motor je omogućio smanjenje chainstaya na 447mm, a posljedično je i geometrija potpuno dorađena naspram Powerflya. Tako sada raspolažemo s 64.5 ili 64.9° na vilici (ovisno o postavci Mino linka) te 75° na cijevi sjedala. Ono što nas posebno veseli je masa bicikla koja se ovdje opasno približila brojci od 20kg (21.6kg) zahvaljujući karbonu i top kompoentama.
Pogled na specifikaciju bicikla je zastrašujući i ako se pitate koliko to sve košta onda bicikl vjerojatno nije za vas. Šalu na stranu, za ovu zvijer je potrebno izbrojati oko 12,000 američkih zelembaća. S time na umu izlazak na stazu nije bio jednostavan. Nakon što smo zasjeli za kokpit i promotrili detalje (a ima ih mnogo) zaboravili smo na specifikacije i prepustili se čarima staze. Kokpit je dulji nego na redakcijskom Powerflyu, čini se vrlo lako upravljiv, a osjećamo benefite otvorene vilice. Ganjamo se i skačemo preko prepreka kao da se radi o mnogo lakšem biciklu , fenomenalan grip ne ostavlja dojam niti trunke nesigurnosti bez obzira na tempo i podlogu. Sramov sistem mijenjača radi besprijekorno, a motor je posebna priča.
Čini nam se još linearniji i uglađeniji, a zahvaljujući ogromnom, nepotrošivom kapacitetu baterije nismo ga uopće štedjeli. Svaka komponenta na biciklu dolazi iz high-end segmenta pa je u stvari najslabija karika na biciklu vozač. Hodovi od 160mm (vilica) i 150mm (amortizer) mogu odraditi i najgore zamislive spusteve, pa mu ovih nekoliko većih dropova nije predstavljalo nikakav izazov.
Što reći na kraju osim provjeriti jesmo li dovoljno kreditno sposobni. Drugo nam ne preostaje.
Photo: Biker