www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
26. Studenog 2019.

Noćne vožnje zimi

Noćne vožnje zimi

Što očekivati od noćne vožnje? Pripremite se za noćne, hladne i zimske biciklističke izlete

Zašto noćna vožnja? Mrak rano pada, a većina nas nema prilike ujutro prije posla odraditi biciklistički đir, nakon posla treba odraditi neke druge obaveze i tek nakon toga smo većinom svi slobodni odvojiti si koji sat za vožnjicu. Tad je već mrak, hladnije je nego tokom dana i valja se adekvatno pripremiti za takvu vožnju, inače lošom pripremom vaša će vožnja biti naporna i nećete uživati i na kraju odustajete od zimskih vožnji koje su nekada zabavnije od onih za vrijeme toplijih dana.

Noćne vožnje zimi slika 1

Prvo je važno odrediti rutu i složiti ekipu jer na ovakve vožnje sami nemojte ići. Naime, u šumi i u brdima po noći zna biti spooky, ako ste u grupi onda je sve dobra zafrkancija, ako ste sami onda je čeličanje pa to ne preporučamo, osim ako niste taj tip. Mi ćemo pretpostaviti da ide ekipa. Provjerite paket u ruksaku da ima sve potrebno za krpanje guma i sitnih popravaka poput puknuća lanca, jer je dug put ako ćete morat gurati bicikl u bilo kojem smjeru. Važno je toplo i slojevito se obući, ali o tome u prilogu koji slijedi gdje ćemo detaljno obraditi tu temu. Kao jedan od najvažnijih detalja, a nije sitan, je rasvjeta. Svjetla nikad dosta, jer ako uzmete u obzir da ćete stajati i odmarati, možda krpati gumu, važno je da pored standardne noćne rasvjete sa sobom imate i pomoćnu rasvjetu za te slučajeve. Nemojte glavnu rasvjetu korisititi za popravke i pauziranje jer će vam ona biti potrebnija kad ćete se spuštati natrag do mjesta odakle ste krenuli. Predlažemo da ne tražite nove puteve na noćnim vožnjama već se vozite po već dobro poznatim. Jako se razlikuje noćna staza koju ste već na pamet naučili vozeći ju pod dnevnim svjetlom, tako da ne savjetujemo avanture i ispipavanje novih staza po noći.

Noćne vožnje zimi slika 2

Mobiteli i baterije moraju biti skroz puni i bez toga se ne kreće. Glavna rasvjeta je obično ona koju imate na volanu i ima vanjsku veliku bateriju koja drži dugo i svijetli jako. Koliko jako svijetli ovisi o modelu koji ste uzeli. Ima raznih modela na tržištu, skupljih, jeftinijih, novih, još novijih, bez provjere ne možete znati jel dobra. Ako vam je friška rasvjeta i niste ju još probali, predlažemo da prvo punjenje ispobate kod kuće. Da nakon punjena stavite lampu na najjače, upalite i ostavite dok se ne isprazni. Vodite računa da se te lampe jako zagrijavaju, pa ih stavite na tanjur i daleko od papira i materijala koji se mogu zapaliti. U svakom slučaju morate znati koliko će vam rasvjeta svijetliti pod punim opterećenjem bez prekida. Bez toga ne bi trebali niti izlaziti na stazu.

Naravno, ako ste u ekipi, uvijek ćete se snaći koristeći osvjetljenost staze od nekog drugog kolege, ali tako ćete jako teško doći gore do cilja i natrag.

Uz glavno svjetlo, potrebno je imati jednu malu lampicu na volanu, te stražnju crvenu ako se nađete na cesti i jednu malo jaču koju bi stavili na kacigu. Nju ćete korsititi kod spusta kako bi vam uz ovu na volanu davala 3d efekt osvjetljena i kako bi što bolje razaznali konfiguraciju terena.

Što jače svjetlo, to zabavnija vožnja. Također, rasvjeta kod nekih mijenja osjećaj ravnoteže, pa ako niste išli, prvo odite na neke manje zahtjevne staze da vidite kakav je osjećaj, a onda se uputite na oštrije uspone i singletrackove. Mi smo svoje noćne vožnje ovaj puta koristili za testiranje jedne nove linije noćne rasvjete o kojoj ćemo detaljnije kroz prilog.

Noćne vožnje zimi slika 3

Dogovorite neki tempo vožnje i toga se držite, a ako mislite da niste u kondiciji nemojte dogovarati vožnje u kojima nećete moći pratiti ekipu jer ćete zaostajati, što nakon nekog vremena prestane biti ugodno ako vas nitko ne čeka, te ostajete sami na stazi :). U svakom slučaju uskladite se.

Na hladnoći će se bicikl dosta drukčije ponašati, hidraulika drukčije radi, vilica prednja, suspenzija stražnja su kruće, ako ste često na hladnoći s biciklom preko zime osjetit ćete da vam je suspenzija tvrđa i kruća, pa je potrebno malo prilagoditi tlak u suspenziji i gumama. Gume su važna stavka, mraz se ledi na podlozi i klisko je, na uzbrdicama ako nema snijega, ima lišća i mraza koji stvara jako klisku podlogu pa je važno da imate gume za to vrijeme. Maxiss ardent smo testirali zadnjih mjesec dana i ispostavilo se da jako dobro podnose te uvjete, mala zamjerka je na otpor vrtnje kod pedaliranja, ali ako ste u treningu taj otpor vam je zanemariv u odnosu na trakciju koje pružaju. Na spustu su odlične, izrazito dobrog gripa, bočnice jako dobro grizu podlogu kroz zavoje i toplo preporučamo taj model u trail varijanti, 2.2 ili 2.4 ako ste u enduro segmentu.

Računajte da je korijenje na stazi klisko kao led, pogotovo kad se spuštate jer je prekriveno tankim slojem mraza i obično je nagib korjena kontra od onoga što vam odgovara u tom trenutku. Vozite se na razmaku barem od dva metra kako biste imali dobar pogled prema stazi da vidite formaciju terena. To je kad idite uzbrdo, na spust osigurajte još veći razmak, kako bismo rekli - “prilagodite brzinu kretanja uvijetima na stazi”. 

Noćne vožnje zimi slika 4

Rasvjetu koju smo koristili je Moon rasvjeta koju trenutno možete naći u Rog joma trgovinama i namijenjena je za noćne vožnje. Na test smo uzeli tri jača modela s vanjskim baterijama te još nekoliko manjih s integriranim napajanjem. Ovaj puta ćemo recenzirati model koji smo koristili uzastopno u više navrata ove zime. Prije korištenja baterije smo napunili jednom, ispraznili do kraja, napunili drugi put i tek tada montirali na bicikl za prvu vožnju.

Kvaliteta izrade je na zavidnom nivou, ali reći ćete, pa tako je i kod ostalih. Većina danas priča o kineskim lampama za par dolara s kojima se može jako dobro i daleko voziti. Ali kako mi želimo ipak provjeriti što je dostupno kod nas, onda se bacamo na Moon.

 

Moon x power 2500 - rasvjeta na testu

Ovaj primjerak je bio na noćnim vožnjama više od mjesec dana i sada smo spremni nakon 20ak vožnji dati svoj sud o tome.

Noćne vožnje zimi slika 5

Usprkos pikanju ekipe da se može sve to i s kineskim lampama odraditi, prva vožnja i prvo paljenje u šumi je izgledalo ovako. Krenulo se prema usponu, nas pet i sve je išlo glatko u polu tmini jer smo svi krenuli s penjačkim lampicama za makadam gdje nije potrebno paliti jaku rasvjetu da bi se dobilo dovoljno svjetla. Teren je jednolik s konstantnim usponom i širokom stazom, pa nije potreban detaljan pregled terena tokom vožnje i mikroskopska vidljivost. Dolazimo na jednu uzvisinu gdje se jedno kilometar moram spustiti u klanac i potom opet penjanje. Spust je relativno brz i zavojit iako na širokoj stazi, ali ispranoj kišom pa se da naći vododerina i blata. Za slučaj iznenađenja svi palimo jaču lampu pa tako i Biker tester vozač.

Noćne vožnje zimi slika 6

Bio je na kraju kolone i kad je upalio rasvjetu iz grupe se čulo, (šta je ovo :D, kakva je to lampa?) A svjetlo je obasjalo cijelu ekipu u danje svjetlo i dobrih 100m ispred pretvorilo u dan. Fantastičan osjećaj, noć je na tom dijelu staze gotovo nestala, vidljivost je bila u najmanju ruku fascinantna. Jurnjava tim dijelom puta je bila zanimljiva i pregledna cijelim putem. Moon x power 2500 je nadjačao sve kineske i neke poznatije modele. Naravno da je to sve jedna gruba procjena u kojoj nismo zaključili o kojim se konkretno lampama radilo koje su bile u konkurenciji niti smo htjeli raditi usporedni test sa starim kineskim lampama. Naše mišljenje je također da se sa svakom rasvjetom može samo da traje koliko i vaša vožnja, ali koliko dobro ćete vidjeti ovisi o jačini lampe, koliko dugo ovisi o kvaliteti baterije. Naša lampa je svjetlila puna 4 sata bez prestanka s blagim kombinacijama slabijeg i jačeg svjetla. Mala zamjerka na temperaturu kučišta koje je bilo kipuće i čovjek bi se mogao opeći ako zadrži ruku malo duže na istom mjestu na lampi. Ali kako je vani -5 i još se vozite, šanse da vam se to u rukavicama dogodi su dosta male.

Noćne vožnje zimi slika 7Noćne vožnje zimi slika 8

Ovaj konkretan model dolazi s Litij - ion baterijom od 6600mAh. Svjetlo dobivamo od 4 Cree XM-L(U2) LED žaruljice. Kučište je vodootporno i aluminijsko sa zračnim hlađenjem i zaštitom od pregrijavanja koje bi moglo dovesti do kvara. Lampa se napaja sa 7.4 V. U paketu dobijete sve potrebno za montiranje na volan ili kacigu. Montaža je jednostavna i brza, stvar je u par minuta na biciklu, tako da o tome ne treba posebno pisati. Baterija se od prazne napuni za nekih 4 sata i 30 minuta. Na bateriji se nalazi crveno led svjetlo koje ujedno ima i funkciju stražnjeg svjetla ukoliko ste ju montirali na cijev sjedala. Ima nekoliko sistema signalizacije te dvije jačine svjetla.

Photo: Biker

 

Na vrh