Od ostalih prirodnih znamenitosti valja istaknuti špilju Vrelo koja je u potpunosti uređena i osvijetljena te spada u rijetke koje su prilagođene za posjet i osobama sa specijalnim potrebama. Špilju Vrelo nazivaju još i „Postojna u malom“ jer bez obzira na svoju dubinu od svega tristotinjak metara, od kojih je 180 metara uređeno za posjetitelje, izuzetno je bogata špiljskim ukrasima. Starost špilje procjenjuje se na 3,5 – 4 milijuna godina, a otkrivena je slučajno, pedesetih godina prošlog stoljeća, prilikom izgradnje akumulacijskog jezera Bajer. Fužine su se razvile na prometnom pravcu koji je povezivao kontinent sa morem (Karolina – stara cesta), u početku kao rudarsko mjesto za iskapanje željezne rude, ali je to kasnije napušteno zbog neisplativosti. Samo ime dobile su po svojoj početnoj djelatnosti. Fužinarstvo – pojam za iskapanje željezne rude (fucina – talijanski izraz). Fužine su danas smještene na prometnom pravcu Rijeka – Zagreb. Ako dolazite iz smjera Zagreba sa autoputa silazite kod čvora Vrata i pratite oznake za centar Fužina. U blizini brane kod jezera nalazi se benzinska pumpa uz koju se nalazi parkiralište gdje možete ostaviti svoj automobil. Ovo vam je početna točka od koje krećete prema mjestu Lič i Ličkom polju. Na putu prema Liču primijetit ćete drvnu industriju koja se ovdje razvila iz razumljivih razloga. Kad dođete po uskoj asfaltiranoj cesti do samog ulaza u mjesto Lič, naći ćete se pred račvanjem dva puta sa mnoštvom putokaza. Tu krenite lijevo prema Ličkom polju i ubrzo ćete primijetiti oznake biciklističkih staza. Označene staze su rekreativne i prilagođene svima. Svih 9 staza je označeno. Dužine staza variraju od najkraće od 1,4 km pa do najduže od svega 13 km i što je bitno, mogu se međusobno kombinirati. Mi smo se odlučili za jedan veći krug i posjet jednom od obližnjih vrhova iznad 1300m nadmorske visine. Kod oznaka za biciklističke staze krenuli smo onom koja označava stazu br. 8 i vodi prema Ličkom polju. Ličko polje zauzima površinu od 24 km² i kad se nađete na cesti koja presijeca tu veličanstvenu površinu osjećaj je jedinstven. Neodoljivo podsjeća na neki alpski kraj. Potpuno je nenaseljeno i, s izuzetkom svetišta Majke Božje Snježne, gotovo da nema izgrađenih objekata. Guštamo nevjerojatno. Šutimo i vozimo, kotači klize po uskom asfaltu, prometa uopće nema. Nekolicina nas, uključujući i mene ima i poseban razlog za guštanje. Nabavili smo nove bicikle i sad ih za ozbiljno testiramo po prvi put. Vjerujem da me razumijete kada kažem da se naše uzbuđenje osjećalo u zraku. Ličko polje okruženo je sa istoka planinom Bitoraj (1386m), Viševicom (1428m) te Kobiljak (1107m), a sa zapadne brdom Veliki Štrbac (957m)n i Vršak (912m). Na polju se nalaze i dva jezera te rijeka Ličanka koja je po njemu i dobila ime. Jedno od jezera je Potkoš koje je mrjestilište pastrve, a koja je kao slatkovodna delicija ušla u standardnu ponudu u okolnim ugostiteljskim mjestima. Cilj nam je bio napraviti jedan veći krug biciklom oko cijelog lokaliteta zapadno od Fužina (istočni dio kod Lokvi smo već prošli u Bikeru br.3) i po mogućnosti popeti se biciklom na jedan od vrhova iznad 1300m konkretno na Viševicu (1428m). Nakon prolaska kroz Ličko polje put se postepeno počinje uspinjati i lagano počinjemo dobivati na visini. Dan je lijep, sunce grije i zbog uspona smo se počeli skidati u kratke dresove. Kad planirate vožnju u ove krajeve dobro je znati da su sva ta akumulacijska jezera baš tu sa razlogom. Naime, u ovom području oborine ima u prosjeku između 1500 do 2000mm, a koji put u ekstremnijim godinama dosežu i 4000mm po četvornom metru što je najveća količina oborina za jedno naseljeno mjesto u Hrvatskoj. Kako dobivamo na visini tako se spušta i temperatura. Ne zaboravite da smo krenuli sa nadmorske visine veće od 700m. Iz gore navedenih razloga sa sobom osim već standardne opreme za otklanjanje sitnijih kvarova poput mašinice za popravak lanca, rezervne zračnice i pumpe, obvezno ponesite i nešto toplije odjeće te svakako vodootpornu vjetrovku i hlače. Ovdje se temperatura može drastično promijeniti u samo nekoliko minuta. Nakon skretanja sa glavne ceste prema Viševici i znatnog povećanja visine, prestaje asfalt i počinje lijepi makadam. Bicikli su novi, što nam daje dodatnu snagu, pa ubrzo dolazimo do točke gdje se naš put odvaja i desno kreće markirani put prema Viševici. Kratak dogovor i odlučujemo se za uspon. Ubrzo nakon odvajanja od glavnog makadama uviđamo da je put u jako lošem stanju te da će ga biti teško voziti. Na dosegnutih 1300m donosimo odluku da nije isplativo ići dalje jer bi trebali nositi bicikle stoga se okrećemo i vraćamo na naš makadam, te nastavljamo dalje za Brestovu Dragu. Vrijeme se naglo mijenja počinje puhati i padati kiša, a temperatura pada za deset i više stupnjeva u svega nekoliko trenutaka. Oblačimo na sebe sve što imamo (neki više neki manje). Razmišljam u sebi zašto sam kupio onu Gore-Tex jaknu i hlače kad su mi sad doma?!? Umjesto njih imam laganu vjetrovku, ali bolje i to nego ništa, bar je nepromočiva. Kad jednom dosegnete visinu od 1200m, a to je nakon prvih 20km vožnje, teren se lagano izravna i ako imate snage tu doista možete guštati vozeći na većem prijenosu. Dobra vijest je da od sada pa nadalje, uz nekoliko kratkih uspona, staza konstantno ima tendenciju silaska nizbrdo do Brestove Drage, pa sve nazad do Fužina. Malo nam je žao zbog vremena koje nas ovaj put nije poslužilo, ali to svejedno ne umanjuje ljepotu staze koju bi svakako preporučio. Svi u ekipi smo oduševljeni i u planu je povratak na neke nove staze. Kad vas u ljeto stisnu dnevne vrućine i noćne sparine, posjet Gorskom kotaru je idealno rješenje. Dođite ovdje na rekreaciju u prirodi i ugodan san. Zanimljiv podatak je da u Fužinama broj dana sa toplim noćima iznad 20°C jednak 0, prema tome svježine vam neće nedostajati. Četiri kilometra nakon Brestove Drage ponovno izlazimo na asfaltirani put i njime se lagano uz nekoliko uspona spuštamo nazad prema jezeru Bajer i Fužinama. Poprilično smo gladni. Izgleda da nam je sveži goranski zrak otvorio apetit, te se nakon presvlačenja i pakiranja bicikla upućujemo u obližnji lovački dom Arnika. Još uvijek nisam 100% siguran jesmo li mi bili toliko gladni ili je kuhar u Arnici stvarno vrstan majstor. I na kraju preporuka za hranu: ako ste ljubitelj divljači svakako probajte lovačke knedle sa gulašom od medvjeda, a za desert nikako nemojte izostaviti štrudlu od borovnice. Do slijedećeg susreta, čuvajmo okoliš i vozimo savjesno zbog sebe i drugih i koristimo zaštitnu opremu. Goranski pozdrav!
Goranska ljepota servirana uz medvjeđi gulaš

Stalno smo u nekoj gužvi i stalno nas pritišću razno razni rokovi, pa čak i onda kada idemo na godišnji svi se stalno nekud žurimo. Ovaj put kad krenete na more zaustavite se u Gorskom kotaru i nećete požaliti. Prije nekoliko brojeva Bikera bili smo u Lokvama i odvozili jednu od meni najdražih staza (Biker br.3) gdje smo upoznali izuzetno gostoljubive ljude, sjajno se zabavili te sami sebi obećali povratak u taj zeleni raj. Ovaj put odlučili smo posjetiti jezero Bajer i pitoreskno goransko mjesto na njegovoj obali Fužine. Fužine su smještene u jugozapadnom dijelu Gorskog kotara na nadmorskoj visini od 730 metara. Zbog svog položaja prevladava kontinentalna varijanta mediteranske klime, koja se odlikuje izuzetno lijepim proljećem, ljetom i jeseni te dugom i hladnom zimom često sa obiljem snijega. Godišnji temperaturni prosjek je 7,6°C, pa je iz toga lako zaključiti kako tu nema vrućih i sparnih noći. Za one koji spadaju u skupinu ljudi koja se ne zadovoljava pukim ležanjem na plaži i prženjem na suncu, Fužine pružaju mogućnost da se, kad vam to odgovara, okupate u moru, uživate u ljetnoj vrevi (tko voli…), a nakon toga potražite savršen odmor u miru i tišini gustih šuma gdje vam neće trebati klima uređaj kako bi rastjerali sparinu. Naime od Fužina pa do mosta na Krku ima svega 23 kilometra. U novije vrijeme ponovno se sve više prepoznaju vrijednosti Gorskog kotara. Kažem ponovno jer spadaju među starije turističke lokalitete Kvarnera. Naime, počeci turizma u Fužinama zabilježeni još 1874. godine kada su služile kao odmorište od ljetnih vrućina. U neposrednoj blizini mjesta nalaze se i tri jezera koja daju romantičnu notu. To su Bajer, Lepenica i Potkoš.