Renegade S3 u svom retro “military” idanju trenutno dobavljiv po cijeni od 10.999,00 kn u našu je redakciju “sletio” prije par mjeseci. I da, pokazao se kao pun pogodak za ono što smo tražili. Naš testni vozač nije niti stigao kući, a već nam je u redakciju slao prve dojmove i fotografije s vožnje. U njegovim porukama najviše se moglo iščitati upravo oduševljenje koje nije jenjavalo niti narednih tjedana. Oduševljenje nisu krili ni prolaznici kojima je Renegade plijenio pažnju baš zbog svog pomalo i “old school” dizajna, tankih aluminijskih cijevi koji nas, barem vizualno, vraćaju u neka prošla vremena.
Shop: Marko Projekt - idi na bicikl
Naš testni vozač, strastveni brdski biciklist koji iza sebe doduše ima poprilično iskustva i na cestovnim vožnjama, svoje bicikle pospremio je na tavan i sada svako svoje slobodno vrijeme provodi na Jamisovom gravel modelu. Do završetka ovog članka na njemu je tako sakupio više od tri tisuće kilometara pa njegovi dojmovi zasigurno nisu za “baciti u vjetar”.
Jamis Renegade S3 jedan je od onih bicikala na kojima ćete se podjednako dobro osjećati na bilo kojem uređenom terenu. Naime, zahvaljujući njegovoj geometriji, ali i pogonskom sklopu ovaj će se bicikl vrhunski snaći na svim asfaltnim i betonskim podlogama, ali i utabanim makadamskim putevima. Pozicija sjedenja u kombinaciji s pogonskim 2x10 sklopom čak i manje utreniranom biciklistu jamči postizanje značajnih prosječnih i maksimalnih brzina pri takvim vožnjama. To primjerice znači da 30 km/h nije teško postići na makadamu, a kamoli na asfaltnim cestama.
Renegade nema suspenzije pa nemojte očekivati da ćete njime jurcati po cross-country stazama, preskakati korijenje ili pak ići na skokove. To nije takav bicikl. Izbit će vam ruke s volana prvom prilikom. Međutim, njegova karbonska vilica itekako će upiti sve manje neravnine pa ćete bez brige guštati na različitim podlogama. Na vilici se nalaze i rupe odnosno prihvati za nosače bisaga s kojima ćete se moći upustiti u neku dulju izletničku avanturu. Za to je uostalom, barem prema našem mišljenju, Renegade kao stvoren. Naime, način vožnje i pozicija sjedenja nešto su najbolje što je naš testni vozač do sada probao u ovoj kategoriji bicikala. Pa čak i unatoč činjenici da se nije previše trudio oko podešavanja bicikla. O bike fittingu da i ne govorimo. Za to nije bilo vremena, ali ni potrebe.
Osim prihvata za nosače bisaga sprijeda i straga, ovaj bicikl ima čak tri prihvata za nosač bidona. U Jamisu su očito mislili na sve.
Dokaza da je tome tako možemo naći gotovo na svakom dijelu bicikla. Na ovom biciklu nije se štedjelo i na njemu se nalaze dijelovi drugih renomiranih proizvođača. Ritchey tako možete pronaći na “svakom koraku”, a i vaša stražnjica udobno će se primjerice smjestiti na Selle Royal Asphalt sjedalu.
Shimano GRX RX400 mjenjači sprijeda i straga u kombinaciji s “dual control” ručicama mjenjača iz iste Shimano linije svoj posao za sada odrađuju precizno i ne možemo se oteti dojmu da su sasvim dovoljni za većinu biciklista. Raspon brzina koje osiguravaju prednja dva zupčanika i stražnja 11-36 kazeta odličan je. Vozači ovog bicikla bez ikakvih će problema savladati najstrmije uspone, a pritom na otvorenim cestama iskusiti i “vjetar u kosi”.
Da ne duljimo, Jamis Renegade nakon samo mjesec dana testa zavukao nam se pod kožu. Naš vozač vozio ga je po po svim terenima, pa i onima kojima prvenstveno i nije namijenjen iz same radoznalosti. U ovoj fazi testa zaslužio bi iznimno visoku ocjenu, a hoće li sam bicikl i njegovi dijelovi platiti danak ozbiljnog “hard” testa vidjet ćemo kroz iduće mjesece.
Specifikacije:
Okvir - Jamis Size Specific Design frame geometry, SST Reynolds 520 double-butted chromoly main tubes, tapered head tube for tapered fork, threaded BB shell, 12mm Thru- axle, flat mount chain stay disc brake mounts, down tube mounted full cable housing, internal dropper post ready, 3 waterbottle mounts, TT mounts, rack and fender eyelets.
Vilica - Jamis Adventure ECO monocoque carbon composite, 12mm Jamis MTS (Modular Thru-axle System) with stainless interface and carbon dropouts, tapered steerer with 1.5” hollow formed crown, flat mount disc brakes with internal cable routing, exposed fender, lowrider and 3 water bottle eyelets
Ležaj vilice - FSA OrbitC-40B Internal, 1.5 – 1 1/8”
KotaeiWTB ST i23 TCS 2.0 (UST Tubeless Compliant System) disc rims, 32H, Joytec alloy 6-bolt hubs, 14g stainless steel spokes and front 12mm/rear 12×142 thru-axle with Switch Lever
Gume - WTB Riddler Comp 700CX37C, 30tpi Casing, Wire Bead (48-61) WTB BYWAY 650CX40C, 30tpi Casing, Wire Bead (44)
Mjenjači - Shimano GRX RD-RX400 Shadow Plus rear and GRX FD- RX400 front with 28.6mm alloy clamp
Ručice mjenjača - Shimano GRX ST-RX400 Dual Control STI, 10-speed
Kaseta - Shimano 10-speed, 11-36T
PogonFSA OMEGA Modular DM MegaExo, 46/30T, 165mm (44/48), 170mm (51) 172.5mm (54/56) 175mm (58/61)
Osovina pogona - FSA BB-4000 MegaExo
Kočnice - Shimano GRX BR-RX400 flat mount hydraulic disc brakes with resin pads, Shimano 160mm rotors with GRX ST- RX400 Dual Control STI levers
Volan - Ritchey Baquiano Comp, 6061 aluminum, 73 reach, 118 ergonomic drop with 12c? flare, 31.8 x 400 (44) 420 (48-51) 440mm (54-56), 460mm (56-61)
Lula volana - Ritchey 4-Axis 3D forged 6061 alloy, 6 ? x 60mm (44), 70mm (48/51), 80mm (54/56), 100mm (58/61)
Gripovi - Jamis suede tape with gel inserts
Cijev sjedala - Ritchey Road, 27.2 x 300mm with cromo seat pin
Sjedalo - Selle Royal Asphalt with integrated clip system
Težina - 11.00kg