Time potiču nastanak korozije na dijelovima mehanike, pa s vremenom nečistoća i korozija počinju utjecati na rad i performanse komponenti te na kraju prijevremeno trošenje materijala. Smanjenje radnog vijeka dijelova utječe na troškove, a najviše će nas ‘iznenaditi’ kad ostanemo u kvaru na nekoj turi ili možda samo prilikom odlaska na posao.
Bavljenje nekom ozbiljnijom biciklističkom disciplinom zahtjeva čak i temeljitiju njegu i češću provjeru bitnih dijelova. Kako biste mogli provjeriti stanje bicikla nužno je prvo dobro ga očistiti. Tek tada moći ćemo vidjeti ima li okvir kakvu pukotinu ili je pretrpio udarac, da li su vijci i matice na broju, a mehanika u komadu. Uglavnom se održavanje može svesti na vremenski period ili kilometražu koju prolazite no vrlo je bitno i po kakvom terenu najčešće vozite. Isto tako je zima kritična za cestovne vozače zbog soli kojom su ulice posipane, pa će tako osim snijega nagristi i naše skupo plaćene Sram, Shimano i ostale komponente. Kako se to ne bi dogodilo vrlo je važno očistiti ga prije odlaganja na dulje vrijeme.
Danas postoji velik izbor sredstava i proizvođača specijaliziranih za takva sredstva, a najpoznatija su imena Muc-off, Pedros, Finish Line, WD40 i od nedavno Bikeworkx iz Giant Storea Zagreb, tema današnjeg priloga. Ova Češka tvrtka vrlo brzo je uhvatila vlak s ostalim velikim imenima nudeći maziva, ulja, sredstva za čišćenje i poliranje i još mnogo sredstava specijalne namjene. Posebno ističu biorazgradivost, kompatibilnost s karbonskim dijelovima te posebnu formulu (Chain Star Extreme), koja dozvoljava do 300km vožnje s jednim podmazivanjem.
Ako se odlučite za samouslužnu praonu kao najpraktičnije rješenje predlažemo da koristite slabi pritisak i osmoziranu vodu. S pritiskom ne smijemo pretjerati da ne isperemo masnoće iz ležajeva dok je osmozirana voda oslobođena kamenca, brzo se suši i ne ostavlja tragove.
Za početak bicikl ćemo dobro smočiti sa svih strana i pritom naravno paziti da ga ne srušimo ako pretjeramo s jačinom mlaza. Odlažemo kompresor i uzimamo sredstvo, koje smo pripremili za čišćenje. Tu je BikeWorkX Cyclo Star sredstvo za čišćenje od 500 ml s raspršivačem (49,99kn) kojeg našpricamo na sve dijelove bicikla osim mjenjača. Njih ćemo ostaviti za kasnije kada ćemo se baviti pogonskim lancem .
Važno je bicikl dobro očetkati na mehanici oko pogona, proći kazetu, stražnji mjenjač, ali četku koristiti isključivo za dijelove mehanike. Osim četke trebat će nam spužva, pa ćemo njome dalje proći cijeli bicikl, ali paziti da nam ju lanac ne zaprlja ili uništi. Nakon dobrog trljanja potrebno je isprati bicikl. Možemo ga ostaviti da se posuši ili pobrisati finom krpicom. U svakom slučaju dobro je bicikl otresti nekoliko puta ili ga s 20 cm nekoliko puta spustiti na tlo kako bi voda izašla iz nepristupačnih mjesta. Nije loše okrenuti ga naopako ako želite ići do kraja.
Lanac je potrebno četkom očistiti od vidljivih nečistoća, isprati vodom i dobro posušiti. Nakon toga obavezno slijedi podmazivanje, a sredstvo će ovisiti o uvjetima vožnje. Bikeworkx nudi od osnovnih (Chain Star Normal) za cestovnu upotrebu do Chain Star Extreme u spreju, koje ulazi i na nepristupačna mjesta i s komponentom lijepila štiti od kiše, blata, snijega.
Poslije osnovnog pranja možemo upotrijebiti Clean Star sredstvo za čišćenje kočnica, koje razgrađuje i uklanja masti, prljavštinu i tekućinu sa diskova i pakni. Dolazi u obliku spreja od 200ml (39,99kn) i 750ml (59,99kn).
Nakon toga dolazi Shine Star (39,99kn) koji čisti, štiti i konzervira površine od metala, plastike, gume ili dijelova od kože. Tako bicikl dobiva završni sjaj poput novog.
Za kraj tu je BikeWorkX Hand Cleaner sredstvo za čišćenje ruku od 500g po 49,99kn.
Kao što vidite ne treba mnogo muke i novaca kako biste bicikl očistili i zaštitili od korozije i habanja. Izdatak za sredstva nije tako čest i ovisno o pakiranju potrajati će dulje vrijeme. Za vodu će vam trebati nekoliko kovanica, a za tretman svega 15ak minuta, pa predlažemo da ga svakako uračunate u vrijeme predviđeno za bicikliranje.
Photo: Biker