Iako je početak ovogodišnjeg Absa Cape Epica ukazivao kako će hrvatski predstavnici ostvariti najbolji plasman koji je do sada ostvarila bilo koja hrvatska ekipa ipak je na kraju nepredvidiva bolest spriječila da se to i ostvari. Ove godine vozače je čekalo ukupno 729km i 14850m uspona.
Naši predstavnici Luka Šopić i Tomislav Katalenić odlično su krenuli u utrku na nedjeljnom prolougeu dugom 24km sa 700m uspona zauzevši ukupno 52.mjesto i 46. u konkurenciji muških timova. Već idući dan pred dečkima je bio novi izazov i zapravo prva epska etapa: 113km i 2450m uspona. Ta prva etapa obično bude pravi šok za vozače, a ove godine možemo reći kako je šok bio puno manji zahvaljujući oblačnom vremenu zbog kojeg su svi vozači imali mnogo povoljnije uvjete od onih koji bi bili da je temperatura bila prosječnih 35 celzijanera kao što je to bio slučaj 2012.g.
Startevi nam nisu bili jača strana tako da smo se prvih nekoliko kilometara tražili po etapi u silnoj gužvi ali nakon što smo se napokon `našli` i ulovili solidan ritam vožnje počeli smo sustizati vozače ispred nas. Odlična vožnja na prvoj etapi donijela nam je ukupno 46. mjesto i 35. mjesto u muškoj konkureciji. Nakon prve etape vrijeme se počelo pogoršavati i počele su prve kapi kiše koje su postajale sve obilnijie tako da su tijekom noći i šatori počeli prokišnjavati.
Na startu druge etape koja je trebala biti `lagani` dan nakon teške prve etape dočekali su nas blatni uvjeti koji su uvelike otežali samu etapu. Prvi kilometri su bili veoma naporni jer je stalno trebalo paziti na vozače oko sebe zbog veoma skliskih uvjeta koji su `bacali` kotače, odnosno vozače na sve strane. Blato koje je frcalo na sve strane sa kotača i kiša koja je padala dodatno je otežavala vidljivost pogotovo jer je sunčane naočale bilo nemoguće koristiti zbog blatnih leća.
Druga etapa bila je duga 103km sa 1550m uspona. Iako se tijekom etape činilo kako ćemo u cilj stići sa daleko najlošijim plasmanom od dosad postignutim na kraju smo se ipak iz blata iskoprcali na 44. mjestu u konkurenciji muških timova zadržavši tako poziciju među prvih 50 momčadi u ukupnom poretku. Nakon ovako blatne etape šteta na biciklu je bila velika tako da je servis na biciklu koštao preko 100 eura (promjena oba ležaja u pogonu, promjena prednjih i zadnjih pakni na kočnicama, promjena bužira i sajle zadnjeg mjenjača).
Prije starta najduže etape bilo je najavljeno smirivanje vremena tako da nove kiše nije bilo ali je još uvijek bilo poprilično blatno na dijelovima 3. etape. U najdužu etapu smo krenuli odmah za prvom grupom u kojoj smo bili prvih 30ak km dok se grupa nije rasjeckala nakon dužeg single tracka i spusta prema širokoj makadamskoj cesti. Tijekom cijele etape nastojali smo se držati grupe jer smo tako mogli održavati puno brži ritam. U zadnjim kilometrima te etape javili su se prvi problemi za mene (Tomislava) koji su nakon prolaska ciljem donijeli proljev, visoku temperaturu i mučninu. Iako smo se nadali da će se situacija tijekom noći i sna popraviti to se nažalost nije desilo i Luka je na četvrtu etapu krenuo sam.
Do kraja utrke Luka je nastavio voziti sam dok je Tomislav vrijeme provodio u ambulanti na infuziji. Vrijeme se u zadnjim danima utrke isto tako stabiliziralo tako da je na petoj, najtežoj etapi svaki vozač osjetio pravo afričko sunce. Bila je to etapa sa najviše uspona, 2900m. Šesta etapa donijela je za svakog vozača puno zabave i adrenalina jer se
etapa vozila po šumama Oak Valley-ja koje su poznate po brojinim izgrađenim biciklističim stazama prepunim single trackova, bentova, drvenih mostića. Na zadnjoj etapi vozače je iz Oak Valley-ja ponovno ispratila kiša na putu prema Lourensfordu. U Lourensfordu je vozače dočekalo sunce, veliki broj gledatelja, ponuda raznovrsne biciklističe opreme i dijelova. Ukupni pobjednici Absa Cape Epic 2014 u muškoj kategoriji bili su vozači Topeak-Ergon Racing tima, Robert Mennen i Kristian Hynek.
Kod žena pobjedu je odnijela Švicarsko-Danska kombincaija, Ariane Kleinhans i Annika Langvad koje su vozile za RECM 2 Specialized tim.
U mix kategoriji pobjedili su Yannick Lincoln i Aurelie Halbwachs iz tima Synergy. Starija elitna kategorija Mastera bila je izuzetno jaka što govori podatak da je prvih 4 momčadi u toj kategoriji bilo u prvih 50 timova u ukupnom poretku, a najbrži veterani su bili Bart Brentjens i Abraao Azevedo dok su u najstarijoj Grandmaster kategoriji prva tri tima ušla u prvih 50 timova, a prvi Grandmaster tim Cycle Lab Toyota za koje su vozili Andrew Mclean i Heinz Zoerweg osvojio je ukupno 15. mjesto u ukupnom poretku. Luka Šopić isto tako se našao među finisherima na cilju u Lourensfordu i time po drugi puta uspješno završio Absa Cape Epic.