Biker: BK Maraton ima sada već poprilično dugu povijest. Počeci zasigurno nisu bili nimalo lagani. Koji je bio motiv za osnivanje kluba?
Osnivanje kluba je bio samo nastavak razvoja biciklizma u našem kraju. Prevagnula je želja za članstvom u HBS-u i odlaskom na utrke diljem Hr. U to vrijeme nije bilo previše klubova, ali su svi bili motivirani istim ciljem. Prvi veli korak je bila ideja i organizacija „Sajmenih dana“ , povezivanja klubova, otkrivanje novih staza i promocija ovog sporta.
Biker: Orijentirali ste se na brdski biciklizam? Što je presudilo? U dijelu ste Hrvatske gdje je možda logičniji odabir bio cestovni biciklizam? I u Novom Marofu sigurno je bio jači utjecaj cestovnih klubova, Sloge npr?
Naš prioritet je stvoriti vrhunski sportski rezultat, nema tu podjele na cestovni i brdski biciklizam. Natjecateljski biciklizam je cjelina koja se sastoji od BMX, MTB, Ciklokrosa, Piste i cestovnog biciklizma, svaka disciplina ima svoje senzibilne razvojne faze i mi na biciklizam gledamo tako.
Biker: Malo po malo i u klub ste privlačili sve više mladih. Baš kao i većina klubova u RH imali ste nekoliko talenata koji su većinom kratko trajali, otprilike do prvih ozbiljnijih kategorija i nastupa, a u većini slučajeva samo do početka puberteta? Što je po vama uzrok tome?
U klubu smo imali nekoliko izuzetnih talenata, svaki od njih je trenirao samostalno, rezultati prijašnjih godina su bili izvrsni ali su kratko trajali. Uzrok tome možemo potražiti u samostalnom treniranju, u kojem svi imaju svoj limit i cilj.
Biker: Niste jedini primjer ali imamo osjećaj da je klub u određenom trenutku došao u fazu stagnacije. Prestali ste odlaziti na utrke, više se posvetili rekreativnim i pojedinačnim vožnjama...
U trenutku kad se iscrpi vlastita motivacija, kad se postignu osobni ciljevi, svaki klub dolazi do stagnacije a nakon toga do osipanja članstva ( obiteljske obaveze i sl.). Nekolicina zaljubljenika u taj sport u njemu ostaje te se vozi samostalno i rekreativno.
Biker: Može li se reći da je kraj 2015. prekretnica u funkcioniranju kluba?! Pokrenuli ste ozbiljne stvari, dobili novog sponzora, vratili su vam se neki stari i došli su novi natjecatelji! Malo koji klub u RH ima ozbiljnog i školovanog trenera... Zbog čega je došlo do navedenih promjena?
U klubu smo uvijek bili realni i stajali na vlastitim nogama, prepoznavši da imamo talent koji je neosporiv 2014 godine shvatili smo da ne možemo više financijski i organizacijski „ pratiti“ vlastite sportaše pa smo im omogućili da voze u financijski boljim klubovima od našega. U studenome 2015 godine dogovorili smo novog sponzora trgovina bicikala Mihalec, s Kreidler i Force opremom, koji nam je u startu bio garancija opreme. Dobili smo sponzorstvo Bolnice Sveta Katarina, a u lokalnoj sredini također smo dobili podršku. U dogovoru s trenerom i sponzorom sastavili smo ekipu za natjecateljsku sezonu 2016, uglavnom se radi o izuzetnim talentima. Trener (op.a. Branimir Štimec) nije neka novina u klubu, jer s njim je Klub na individualnoj razini surađivao od 2013 godine, radi se o treneru koji imam veliko trenersko iskustvo, ali ono najvažnije jedini je doktor znanosti upravo iz biciklizma te su njegovi treninzi bazirani na znanstvenoj podlozi. Do ovih promjena je došlo spontano i nekako prirodno s obzirom na biciklističke rezultate.
Biker: Tko će od natjecatelja braniti boje Vašeg kluba u narednoj sezoni?
U kategoriji U-17 Timotej Kocen ( op.a. 11. mjesto na europskom prvenstvu u kombinaciji), Stjepan Hunjak (op.a. državni reprezentativac ) te Laura Horvat. U kategoriji U-19 Josip Meštrić , a u kategoriji Elite U-23 Matija Meštrić (op.a. juniorski XCO državni prvak). Uz ovih 5 izuzetnih talenata svakako treba spomenuti i da klub ima i ostale natjecateljke i naravno široku i veliku bazu početnika, koji još nisu u sustavu natjecanja.
Biker: Kakva očekivanja imate prema njima? Imaju li određene planove koje trebaju ostvariti ili ih barem pokušati ostvariti?
Naš cilj se bazira na olimpijskom ciklusu od 4 godine, svaki sportaš ima svoje specifične godišnje ciljeve izražene u maksimalnom primitku kisika i maksimalnom intenzitetu pri anaerobnom pragu izraženom u watima po kilogramu. Rezultat na utrkama nam nije prioritet, bazirani smo na višegodišnji razvoj.
Biker: Vođenje kluba osim puno slobodnog vremena traži još i više financija. Na koji se način financirate? Koji Vam je budžet za narednu sezonu?
Vođenje kluba je organizirano na način na konkretne planove realiziramo na efikasan načina. Svaki član kluba odradi svoj dio i kad svatko malo doprinese, velike stvari se mogu uraditi. Bez trgovine bicikla Mihalec iz Preloga ovaj projekt ne bi mogao zaživjeti , on nam je generalni sponzor i snosi najveći dio financija, bicikli Kreider i oprema Force što je 50 % ukupnih troškova. Sav ostali trošak je na roditeljima koji uvelike pomažu svoju djecu sportaše. Ukupni troška po jednom sportašu iznosi oko 5000€.
Biker: Pretpostavljamo kako će vam u novoj sezoni podršku dati i pokrovitelji? Na kojim će biciklima Vaši natjecatelji voziti narednu sezonu?
Natjecatelji će voziti na Kreidler biciklima i opremi Force, prepoznali smo vrhunsku kvalitetu. Od ostalih pokrovitelja tu je naravno grad Novi Marof i Varaždinska županija, medijski pokrovitelj Varaždinske vijesti.
Biker: Tko će brinuti o natjecateljima? Nedavno ste održali godišnju skupštinu na kojoj ste predstavili natjecatelje, ali i novo vodstvo kluba...
O natjecateljima u smislu rezultata i treninga brine trener, on je najodgovornija osoba u kluba koja je zadužena za rezultat. U sustavu treninga veliku brigu posvećujemo i regeneracijskom dijelu što je posebna novina koja nam omogućava veći napredak. A novo vodstvo kluba brine da sve to funkcionira.
Biker: Kako teku pripremu za nadolazeću sezonu?
Testiranja su zasigurno već obavljena, da li je ekipa već na biciklima ili se trenutno bave nekim drugim sportovima? Već smo prije napomenuli da se radi o olimpijskom četverogodišnjem ciklusu te su dvije sljedeće sezone pripremne, za ono što će se realizirati u trećoj odnosno četvrtoj godini. Testiranja se rade kontinuirano, a trenutno se radi široka baza.
Biker: Koji je plan za slijedeću sezonu? Sudeći po imenima, ali i broju natjecatelja mogli bi se već u prvoj godini naći u samom vrhu poretka! I to ne samo u poretku pojedinačnih vozača već i klubova!
Uopće nismo opterećeni sezonom i rezultatom, važno je samo da vozači ostvaruju svoje ciljeve kroz godine koje su pred njima. Orijentirani smo prvenstveno na međunarodne utrke i međunarodni rezultat. Naravno da nam je želja stvoriti kvalitetan klub ali za to treba kontinuitet kroz četiri godine.
Biker: Na kojim ćete utrkama sudjelovati? Sudeći prema dosadašnjim iskustvima Vaše ćemo natjecatelje bodriti i na utrkama izvan Hrvatske?
Uz Hrvatski kup prioritet su nam jake međunarodne utrke u Austriji, te pokoja utrka u Italiji, Mađarskoj, Njemačkoj i Italiji.
Koji su planovi za naredne sezone? Imate li neki dugoročan plan? U svojim redovima imate jednog od malobrojnih stručnjaka za fizičku pripremu, da li je to jedna od garancija uspjeha i potez vodstva kuba koji odvaja rekreativne klubove i one koji nešto konkretnije mogu napraviti? Kroz četiri godine stvoriti klub u kojem će moći biti Elite vozači koji će se profesionalno baviti biciklizmom.
Biker: U Vašim redovima nalazi se juniorski reprezentativac Matija Meštrić, ali i neki mlađi natjecatelji koji iza sebe imaju rezultate vrijedne pažnje, na koji način ih usmjeravate? Hoćete li ih puštati da voze „po svom“ ili ih sustavno dozirate i pripremate za velike stvari?
Naše prvo ime je svakako Matija Meštrić od kojeg očekujemo da pokuša u XCO i maratonu ostvariti što bolje rezultate, te njegov brat Josip Meštrić koji se tek počeo baviti MTB od kojeg očekujemo dobre rezultate u juniorskoj kategoriji. Timotej Kocen i Stjepan Hunjak su s našim trenerom već četvrtu godinu, isključivo trener sa svojim timom provodi sve treninge te od njih očekujem da kroz četiri godine stasaju u prave MTB vozače.
Biker: Imamo osjećaj da je sve što vrijedi i što ima velik potencijal sada u Vašem klubu! Hoće li BK Maraton Kreidler postati „rasadnik“ mladih brdskih biciklista koji će „harati“ Hrvatskom i susjednim zemljama narednih godina?
Naravno da ne! BK Maraton Kreidler trenutno ima kapacitet da provodi zacrtani cilj a to je četverogodišnji olimpijski ciklus s navedenim vozačima. Za stvaranje „rasadnika“ i „haranje“ utrkama potrebno je puno puno više. Dugoročno možda priželjkujemo takav razvoj Kluba, ali trenutno smo fokusirani na navedene planove i ostvarenje zacrtanih ciljeva kroz period od četiri godine.
Foto: Marjana Meštrić