www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
07. Veljače 2016.

Body Geometry Fit

Body Geometry Fit

U biciklističkim su krugovima razgovori o podešavanju bicikla jedna od najčešće pretresanih tema. Lulu moraš staviti u minus, sjedalo treba biti nagnuto prema naprijed, volan mora biti što širi. Biciklističkih teorija je mnogo, zabluda još više...

Body Geometry Fit slika 1

U potrazi za jedinom pravom istinom, odlučili smo potegnuti do tvrtke Gema d.o.o. iz Bjelovara u kojoj se nalaze licencirani i ovlašteni stručnjaci u Hrvatskoj, Zoran i Juraj Segin, a koji provode Body Geometry Fit. Prevedeno, uzimajući u obzir sve posebnosti vašeg tijela, dečki vas postavljaju u idealnu poziciju na biciklu i prilagođavaju vaš bicikl prema tome.

Specializedov Body Geometry Fit smatra se jednim od ponajboljih sistema za podešavanje pozicije na svjetskom tržištu, čemu svakako ide u prilog i dvadesetogodišnje iskustvo u tom području te suradnja sa stručnjacima iz Specializeda i vodećim ortopedima. Osim što se koristi prilikom kupnje novog bicikla i pravilnog odabira veličine, bike fitting je ponajviše namijenjen podešavanju i optimizaciji vašeg ranije kupljenog bicikla bilo kojeg proizvođača.

Body Geometry Fit slika 1

Body Geometry Fit vodi računa o posebnostima vašeg tijela s obzirom da nitko od nas nije savršeno simetrične građe. Neki od nas hodaju kao Charley Chaplin, ima nas s dugim nogama i kratkim rukama te u obrnutoj varijanti. Jedni mogu dlanovima do poda, drugi jedva prstima taknu koljena. Logičan je zaključak da nam stoga i pozicija na biciklu ne može svima biti ista, već je važno podesiti bicikl prema upravo našem tijelu. Tako će na primjer postavljanje lule volana u minus biti potpuno kontraproduktivno ukoliko nam tijelo nije dovoljno fleksibilno, sklizat ćemo se po sjedalu ako je previše nagnuto čime zapravo nećemo sjediti na njemu nego biti naslonjeni, a stajati na nogama. Zbog posljedično bolnih leđa ili koljena nećemo uživati u vožnji jer ćemo vrlo vjerojatno trošiti snagu koncentrirajući se na bolove. Tako iako se često i naviknemo na nepravilan položaj i male nelagode prilikom vožnje, sve te nepravilnosti s vremenom ipak dođu na naplatu. 

Body Geometry Fit slika 2

Pomnožimo za primjer svoju prosječnu kadencu sa brojem sati vožnje u danu, pa brojem dana u mjesecu i mjeseci u godini. Složit ćemo se da je 1.209.600 okretaja godišnje na biciklu veliki broj? Sada zamislite da su vam cleatovi kojima ste ukopčani u pedale krivo podešeni, što je prema iskustvu ekipe iz Gema trgovine slučaj kod čak 95% biciklista. Zaključak? Svojim ste koljenima u godinu dana priuštili 1.200.000 sitnih trauma koje kroz par godina bicikliranja koljena sigurno pamte. I vraćaju nam.

Stoga smatramo da je bike fitting jedna od osnovnih stvari koje bi svaki ozbiljniji biciklist trebao napraviti kako mu bicikl ne bi bio smetnja pri vožnji već kako bi vožnja postala ugoda, a vozač iz nje izvukao maximum svojih sposobnosti.

Body Geometry Fit slika 3

Nadamo se da smo vas barem malo zaintrigirali i da ćete poslije ovog članka gledati na bike fitting drugim očima. A ako ništa drugo da ste sigurno već izračunali broj svojih okretaja godišnje.

Što se nas i bike fittinga tiče, ovo je definitivno tek početak. U sljedećim brojevima pozabavit ćemo se detaljnije samim postupkom Body Geometry Fittinga, premjeriti i podesiti ekipu Bikera i podijeliti s vama koliko smo do sada bili dobro ili krivo „podešeni“. 

Photo: Specialied

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh