Zlatko, jedan od tri člana ekipe koja je zaslužna za ovaj bicikl, bio je zadužen za projektiranje konstrukcijiskih rješenja, dok je Eugen sav svoj trud uložio u elektrifikaciju, a treći iz ekipe koji se nešto kasnije priključio, Zoran Krndija, najveći biciklist među njima, osigurao je proizvodnju stakloplastičnih elemenata i fizički sklopio cijeli bicikl.
Zlatko, magistar strojarstva, cijeli je bicikl projektirao i uskladio uz konzultacije s ‘‘izvođačima’’ kako bi sve na kraju dobilo oblik i smisao. Za razliku od onih koje smo do sada vozili i testirali, ovaj elektrobicikl ne pokreću pedale, već ručica gasa kao kod motocikla. Pogonjen je elektromotorom smještenim u stražnjoj glavčini što nam je Zlatko objasnio da je neusporedivo dugotrajniji motor od onih koje mi poznajemo i smješteni su centralno, a tako je kod prvog koncepta pala odluka na njega. U razgovoru smo doznali kako u garaži već čekaju druge izvedbe motora i drugi projekti kojima samo treba mali poticaj. No vratimo se CBM-u, koji razvija snagu motora od 250w do 2500w i baš zbog toga postiže brzinu čak do 52 km/h.
Budući da zakon propisuje dozvoljenu brzinu od 25km/h, postoji mogućnost odabira moda rada sa ili bez blokade. CBM će u modu s blokadom preći 100 kilometara s jednim punjenjem, dok će na maksimumu to biti upola manje. Jedna od specijalnosti ovog bicikla jest i regenerativno koćenje, odnosno koćenje ‘‘motorom’’. Prednja vilica odabrana je iz Downhill svijeta gdje je sve robusno i predimenzionirano kako bi izdržalo velika opterećenja. Zanimljiv je i koncept stražnje vilice s amortizerom sprijeda. Takav dizajn omogućuje fiksnu duljinu lanca. Za kočenje su zadužene XT Shimanove kočnice s velikim rotorima. Ipak treba uzeti u obzir činjenicu da ovaj elektrobicikl ima 50ak kilograma što treba i zaustaviti. Iako relativno težak, zahvaljujući dobroj konstrukciji stražnje suspenzije i odabiru prednje vilice, bicikl je vrlo udoban i agilan.
Gume su namijenjene motociklima, ali dečki su uspjeli direktno s proizvođačem dogovoriti izradu u 26inčnoj dimenziji. Korištene su žbice od motora kako bi lakše potrpjele opterećenja. Dosta pažnje se polagalo odabiru baterija kako bi dobili što bolji rezultat, kraće vrijeme punjenja i ekološku komponentu. Na kraju je odluka pala na LiFePO4 baterijama koje su najbolji omjer uloženog i dobivenog, a u svom spoju daju napon od 48 volti. Imaju najmanji takozvani memorijski efekt, a dokaz tome je da je prvi od tri njihova bicikla od 2013. prešao preko 3000 kilometara i još uspješno odrađuju cikluse punjenja i pražnjenja. Kako bi doživljaj bio potpun, bicikl je opremljen jakim lampama sprijeda i pozicionim svjetlom straga te velikim displejem za prikaz potrebnih informacija na volanu.
Zlatku je ovo drugi izazov koji je priveo kraju i to u timskom radu. Iza njega je još jedan projekt pod nazivom Mental Manno. Radi se o biciklu koji je prema jednom američkom časopisu proglašen kao jedan od 40 najljepših custom električnih bicikala za 2014. Naravno, Biker će predstavit i taj bicikl, a njegova posebnost su motori u obje glavčine te vrlo maštovit dizajn.
Ovakva vrsta elektrobicikla zasigurno neće naći svoje kupce među onima koji bicikl doživljavaju sportskim rekvizitom te su pedale više zlu ne trebalo, ali za sve one koji bicikl uvrštavaju u alternativne i ekološke načine kretanja, CBM je zasigurno nešto za uzeti u obzir. Cijenom bi ovakav bicikl kod nas mogao koštati oko 38 tisuća kuna. Trenutno dečki uglavnom rade za klijente van Hrvatske, ali ne znači da se i u nas neće naći dovoljno interesenata za pokretanje ozbiljne proizvodnje. Za sada ćete svoj bicikl moći dobiti po narudžbi, a ako ste strastveni zaljubljenik u ovakve igračke, moći ćete sudjelovati u kreaciji vlastitog bicikla.
Photo: Biker