Ruban, pomalo neobičan naziv koji daje naslutiti da se radi o “Urban” gumi, koja nije samo to :). Namijenjena je onima koji svoj bicikl redovito koriste za gradske vožnje te se vikendom vole odvažiti na ozbiljnije ture po makadamu i šumi. Iako na prvu guma odaje dojam prave brdske gume, ova guma je precizno dizajniranih čepova i njihovog rasporeda odlična guma i za cestu.
Ono što uglavnom ne ide jedno s drugim je kombinacija šumske gume koja se brzo okreće na cesti jer da bi imala gripa na zemlji, imat će veliki otpor na cesti.
Raspored čepova se obično za zemlju slaže tako da čepovi na neki način imaju međusobni razmak toliki da “štipaju podlogu” i na taj način ostvaruju još bolji grip. Taj efekt na cesti tu gumu čini nepoželjnom jer vas koči u vožnji i stvara preveliki otpor, a to ponekad možete i čuti na cesti jer stvaraju zvuk dok se čepovi savijaju. Na zemlji nema toliko trakcije pa je taj efekt kočenja odnosno slabijeg kotrljanja manji. Continental je na Ruban model srednje čepove posložio da budu idealni za cestu i da imaju jako mali otpro pri kotrljanju dok je bočne zadužio za grip. Na taj način ćete na cesti lakoćom pedalirati dok ćete na makadamu i u šumi kroz zavoje imati sigurnost protiv proklizavanja.
Ruban dolazi i u opciji eRuban Plus
Dva osnovna modela sa više dimenzija, jedan prikladan za električne bicikle te jedan za obične bicikle.
Mi smo iz znatiželje svoje primjerke montirali na brdski bicikl te se cestom kroz grad zaputili u šumu. Na taj način smo gumu probali od asfalta do makadama i na kraju do zemljane podloge koja se dolje pri dnu spusta već pretvarala u blato. Iako možda na šumskom tehnički zahtjevnom terenu ne briljira kao brdske gume koje su isključivo za tu namjenu, nismo imali nekih ozbiljnih zamjerki za rekreativnu vožnju. Na oštrim rasutim usponima odnosno makadamu sa nešto pijeska i velikim usponima ova guma neće imati dovoljno gripa. Možda će za taj slučaj ipak trebati imati prave mtb gume. Ono što je iznenađujuće je lakoća kojom se voze po asfaltu i makadamu, a pritom i dalje ostaje onaj osjećaj kontrole koji vam je potreban. Udobnost gume je gotovo nevjerojatna, na visokom tlaku guma zadržava felksibilna svojstva gazne površine i s lakoćom ublažava neravnine na podlozi. Na spustu i brzim te zavojitim dionicama ima dovoljno gripa kroz zavoje i bočni čepovi odlično prodiru u podlogu, a mekoća gume doprinosi gripu na tvrđim podlogama.
Da moramo odabrati gumu za raznovrsne terene, ova guma svakako ulazi u uži izbor. Ruban model dolazi sa žicom ili kao folding model.
Pure Grip Compound
Ovo je smjesa koja se u Continentalu koristi za performance modele brdske i cestovne te je nastala s namjerom da ima pomno balansirane pojmove izdržljivosti i gripa. Ova smjesa osigurava odličan grip i jamči otpornost na trošenje.
ShieldWall system
Materijal koji je pleten križno je u sklopu gume da dodatno štiti od bušenja i oštećenja prvenstveno na bočnicama koje su slaba točka na većini brdskih guma. Iako je stavljen dodatni sloj i dalje je gume na bočnicama dovoljno fleksibilna i ne umanjuje udobnost vožnje i trakciju.
PolyX Breaker
Sloj koji je zadužen za otpornost na bušenje dolazi iz autoindustrije gdje se poliesterska vlakna već koristi za pletenje ovog sloja. Gusto križno pletenje onemogućuje oštrim predmetima da prodru do unutrašnjeg dijela gume. Ovaj način pletenja i vlakna koja se koriste ne utječu na udobnost i otpor pri kotrljanju.
Plus Breaker
Između gazne površine gume odnosno čepova i same konstrukcije gume nalazi se visoko eleastična smjesa gume. Ta smjesa je gotovo neprobojna kako kažu iz Continentala i uspješno štiti gumu od bušenja. Plus Breaker kako ga zovu je sada prisutan u gotovo svim Continental gumama i povećava otpornost na bušenje, a da ne stvara osjećaj spužvaste i mekane gume. Ova smjesa je izrazito rastezljiva te time odbija svaki oštar predmet sa svoje površine.
Tubeless Ready
Ovdje ne moramo puno objašnjavati, ali ono na što su posebno stavili naglasak je na lakoću montaže. Neke Tubeless gume znaju biti jako čvrste na rubovima koje morate prebaciti preko obruča da bi ju montirali, Continental je svojom tehnologijom to pojednostavnio tako da guma lako sjeda na svoje mjesto i nije vam potrebna pumpa sa velikim tlakom i posebna pomagala da biste takvu gumu napumpali. To je svakako dobra stvar jer nemaju svi kod kuće kompresor ili posebnu pumpu za tubeless sistem.