www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
20. Kolovoza 2017.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA
4 fotografija

Biker je na teren poslao svoja dva inspektora koji su se zaustavili u Fužinama i provjerili najtežu stazu utrke Fužine2Sea koja vas s nestrpljenejm očekuje za točan tjedan dana! O svemu detaljnije u nastavku!

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 1

Husqvarna Adria Bike Series '17 nastavlja se posljednjeg vikenda u mjesecu kolovozu! Naime, Fužine, odnosno maleno i poprilično bajkovito mjesto najpoznatije po ne tradicionalnom ispračaju Stare i proslavi Nove godine, upravo tada biti će domaćin utrke koja je protekle godine doživjela svoju premijeru.  Radi se naravno o utrci Fužine2Sea!

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 1

"Ideja o utrci sazrijevala je neko vrijeme i kada smo zaključili da je Hrvatska MTB scena spremna za još nekoliko utrka u kalendaru krenuli smo razmišljati o realizaciji. Fužine, Gorski Kotar i cijelo zaleđe Crikvenice pružaju idealnu podlogu za brdski biciklizam, a koncept da u jednom danu startate iz "planina" i dohvatite more te se vratite nazad zvuči vraški interesantno. Kada smo to osvijestili pokrenuta je realizacija utrke Fužine2Sea, a koja je danas dio Husqvarna Adria Bike Seriesa" za uvod nam je ispričao Igor Rulj.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 2

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 3

On, ali i preostali članovi Adria Bike ekipe potrudili su se da utrka Fužine2Sea ponudi za svakoga po nešto. Tako će, prema najavama, na svoje doći biciklisti kojima će ovo biti prvo MTB iskustvo, ali i oni koji u nogama imaju popriličan broj kilometara. Fužine2Sea nude bogat program koji će se odvijati na četiri različite staze. Najkraća staza biti će ona u dužini 15 kilometara na kojoj ćete morati savladati ukupno 202 metra uspona. Nešto zahtjevnija staza pak biti će ona dužine 33 kilometra sa ukupno 600 metara uspona.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 4

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 5

I dok će jednu od prve dvije staze prije svih odabrati oni manje iskusniji i sa manje kondicije, posljednje dvije, ujedno i najduže,staze, namijenjene su za one bicikliste kojima vožnja na dva kotača dulja od dva sata nije nepoznanica. Classic staza naime dužine je 56 kilometara i nudi 1200 metara uspona, a Epic, odnosno najteža staza, počastiti će vas sa ukupno 82 kilometra i čak 2200 metara uspona! Kako bi na najbolji mogući način saznali što bicikliste očekuje upravo na posljednjoj, Epic stazi, na start u Fužine poslan je najjači sastav Biker inspekcije! U nastavku stoga pročitajte i pogledajte kako se na stazi proveo Bikerov dvojac, od kojih jedan posjeduje dovoljno kondicije i iskustva, dok drugog obilježava malo više iskustva u odnosu na trenutno stečenu kondiciju.

 Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 6

"Što se tiče staza i istraživanja istih uoči organizacije utrke, rado poslušamo inpute i domaće savjete ali načelno volimo sami proći staze, provjeriti alternative i izabrati ono što mislimo da je najbolje za utrku" uoči odlaska na stazu dodao nam je Rulj, dok smo na parkiralištu hotela Bitoraj**** posljednji put provjeravali opremu i bicikle. Inače, hotel Bitoraj**** jedan od je hotela sa Adria Bike licencom što znači da je u potpunosti "bike friendly" i da pruža sve usluge potrebne biciklistima. U to smo se uvjerili istoga dana u nekoliko navrata, ali o svemu u tekstu kasnije.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 7

Nakon priprema krenuli smo prema mjestu starta utrke koje se nalazi tik uz samo jezero u Fužinama, odnosno na njihovu središnjem mostu. Staza nas je potom vodila uz samo jezero, po širokom i poprilično brzom makadamskom putu koje inače služi kao šetnica i sa kojega puca predivan pogled na jezero ali i na sami grad te okolno zeleno bogatstvo. Treba li posebno napominjati da je mjesto starta logično odabrano i da u Fužinama vjerojatno nema bolje mjesta za start jedne biciklističke utrke?

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 8

Prvi dio staze nema niti jednog uskog grla tako da do većih zastoja i kočenja nakon samog starta ne bi trebalo doći. U prvih osam kilometara teren je blago valovit i prožet sa nekoliko ne prezahtjevnih hupsera na kojem se vrlo lako velike grupe biciklista mogu prelomiti na nekoliko manjih. Između devetog i desetog kilometra počinje prvi duži uspon čija podloga je na prvom dijelu jako dobar asfalt, a drugim dijelom kombinacija šumskog i makadamskog širokog puta.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 9

Nakon prvih dvadesetak kilometara bicikliste očekuje prvi ozbiljniji spust po šumi u kojem će svakako trebati dobro paziti, jer na stazi se nalazi poveće kamenje na koje će se upecati oni nesmotreni. Valja istaknuti kako prvi spustevi na stazi nisu tehnički zahtjevni, međutim malo veća brzina može itekako dovesti do pada stoga se na tim dijelovima preporuča pojačani oprez. Između tridesetog i četrdesetog kilometra staza donosi kombinaciju različitih podloga, ali i konfiguracija terena. Možete stoga očekivati izmjene asfaltne podloge sa šumskim ili pak makadamskim putevima koje ćete većinom pronaći na kraćim i većinom srednje strmim hupserirma.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 10

Zanimljivo, od starta pa kroz cijelo vrijeme vožnje moći ćete uživati u prekrasnom krajoliku, bojama i prirodnim ljepotama Gorskog kotara, ali i gustim šumama čije krošnje će vas štititi od sunčevih zraka. Temperatura je za naše inspekcije bila idealna za vožnju, a imali smo i dovoljno vremena za uživanje u predivnimi pejzažima kojima smo prolazili. Naravno, cijelo vrijeme vožnje postoji i mogućnost susreta sa životinjama, većinom srnama, vjevericama, divljim konjima ili ne daj Bože medvjedima koji su nas ovoga puta zaobišli. Ili mi njih? 

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 11

Nakon četrdeset kilometara od starta uslijedio je završni spust prema moru, odnosno Crikvenici. Spust je fizički, ali i tehnički poprilično zahtjevan, prije svega zbog grubog terena i kamenja koji od biciklista zahtjeva potpunu koncentraciju i izdržljivost u gornjem dijelu tijela, posebice leđima i rukama. Konstantne i poprilično snažne vibracije koje se s prednjeg kotača prenose na volan tijekom cijelog spusta nekima će možda predstavljati problem pa je možda bolje na spust krenuti lakšim ritmom, ili pak na nekim od lakših dijelova usporiti i uzeti pauzu.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 12

Tu prije svega mislimo na one koji na utrci neće ganjati sekunde. Valja istaknuti i to kako je spust na pojedinim dijelovima širok, ali na pojedinim dijelovima njegova širina ne ostavlja prostora za pretjecanje biciklista ispred vas pa se i svaka greška skupo plaća. Uz malu širinu staze probleme bi vam potencijalno moglo stvarati i veliko i opasno kamenje na i uz samu stazu. Osjetili smo to i na vlastitoj koži gotovo na samom kraju tog spusta kada je jedan od nas, u ovom slučaju onaj spremniji, na najužem i najtežem dijelu, zbog nepažnje pao zaustavivši se na opasnom kamenom suhozidu. Na svu sreću posljedice su samo materijalne, pa će tako uoči nedjeljne utrke morati zamijeniti samo vlastito sjedalo. Zahvaljujemo se ovom prilikom članovima biciklističkog kluba Crikvenica, a posebno njihovom članu Grši Mataiji koji nam je posudio sjedalo kako bi ostatak staze mogli odvoziti do kraja.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 13

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 14

Nakon spuštanja do Crikvenice uslijedio je povratak prema Fužinama koji započinje vožnjom uz rijeku Dubračinu koja je nastavak rijeke Ličanke. Imajući u vidu gotovo pedeset kilometara u nogama imamo osjećaj da bicikliste tek tada očekuju prava uzbuđenja! I čini nam se da nismo u krivu. Dapače. Prvo uzbuđenje slijedi odmah po izlasku iz Crikvenice, a dolazi nam u obliku dugog uspona. Svi oni koji precijene svoju trenutnu formu uvijek mogu u Crikvenici kupiti metlu i sa istom se vratiti doma, a oni drugi morati će stisnuti zube i odraditi po nama najteži dio staze.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 15

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 16

Prvi dio uspona u dužini desetak kilometara gotovo u potpunosti je asfaltne podloge. Za neke će ovo biti olakotna okolnost jer tako zahtjevan i strm uspon zasigurno je lakše voziti na asfaltnoj nego makadamskoj podlozi. Za druge će ovaj dio možda predstavljati najmonotoniji dio staze jer osim konstantnog upiranja u pedale taj dio ne pruža gotovo nikakvu dinamiku vožnje. Međutim, sigurni smo u jedno. Svima će uspon biti ljepši jer će gotovo tijekom cijelog uspona sa svoje lijeve strane moći uživati u pogledu na more i mjesta u njegovom okruženju! Ne čudi stoga što je organizator odabrao upravo ovu rutu jer svi oni kojima će biti dosta vožnje uzbrdo vrlo jednostavno mogu stati i uživati na jednom od brojnih vidikovaca uz samu stazu.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 17

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 18

Po dolasku na vrh dugog i najtežeg uspona na utrci biciklisti će do kraja uživati na stazi čija podloga je kombinacija makadama i asfalta. Bicikliste tada očekuju kratki i ne prezahtjevni hupseri, ali i brzi široki spustevi. Međutim i ovdje valja biti oprezan jer zbog nagomilanog umora će vam i najmanji uspon ili spust biti teži nego što uistinu i je. Taman kad pomislite da ste došli blizu cilja ugledavši mjesto Lič, staza će vas naglim zavojem ponovno odvesti na okolni i strmi put prema Fužinama. Tim ćete putem koji je na početku asfaltni, a kasnije prelazi u makadamski, voziti po još nekoliko kratkih ali sada već za noge bolnih hupsera. Zadnji dio staze prema Fužinskom jezeru trebao je donijeti uživanje u obliku šumskih puteva, međutim zbog šumarskih radova isti nismo uspjeli u potpunosti odvoziti. Mišljenja smo da će ekipa Adria Bikea i njihov strateški partner Husqvarna najviše posla do utrke imati upravo na ovom dijelu. Osim ako se taj dio neće u potpunosti izmijeniti.

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 19

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 20

Za ovakav, malo jači turistički, oblizak Epic staze Bikerovom je dvojcu trebalo gotovo šest sati, a vremenski uvjeti na stazi bili su nam gotovo idealni. Na startu u 9 sati ujutro temperatura zraka iznosila je ugodnih 22 stupnja Celzijeva, a kako smo se približavali moru ona se penjala na maksimalnih, ali itekako podnošljivih, 34 koliko je pokazivao naš Garmin Edge 820. Kako se vrijeme na drugom dijelu staze postepeno pogoršavalo, naoblaka, a potom i blaga kišica utjecali su na to da je i temperatura pala na ugodnih 20 stupnjeva Celzijeva. Ono što je itekako bitno odlučite li se voziti ovu stazu je da sa sobom ponesete dovoljne količine pića i hrane. Bez obzira na feed zone koje će biti postavljene tijekom utrke sa sobom je uvijek bolje imati pola litre pića više nego manje. Ako pak ovu stazu odlučite voziti mimo utrke iza sebe slobodno prikopčajte cisternu! Vode nema u blizini, osim ako ju od jurnjave ili umora nismo promašili!

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 21

Prvu Bikerovu inspekciju završili smo oporavkom u restoranu hotela Bitoraj****. Naime, nismo mogli zaobići domaće specijalitete Goranskog kraja i nagraditi se za uspješno odvoženu stazu. Nije nam bila dovoljna juha sa domaćim vrganjima, pohani žablji krakovi i jelenji odrezak pripremljen u umaku od brusnica, već smo morali isprobati i desert, odnosno domaću štrudlu sa borovnicom!

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 22

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 23

Svi vi koji se pripremate na utrku Fužine2Sea slijedeći vikend, a pogotovo vi koji vozite Classic ili Epic stazu dobro provjerite ispravnost vlastitog bicikla. Ne zaboravite provjeriti da li su vam svi dijelovi dovoljno pritegnuti i radi li vam bicikl ispravno. Bicikl ćete na ovom nimalo jednostavno terenu staviti u poprilično iskušenje stoga ga valja na vrijeme i kvalitetno pripremiti. Bila bi prava šteta da vam doživljaj vožnje na ovoj bajkovitoj utrci pokvari primjerice loše pripremljen bicikl. Ukoliko pak ne posjedujete stručno znanje i iskustvo u sličnim poslovima, stručnu pomoć za svoj bicikl potražite u nekom od biciklističkih dućana. Zašto primjerice ne odabrati jedan od partnera utrke Husqvarna Adria Bike Series - Rog Joma, Giant Hrvatska ili pak Keindl Sport? Ako su naše informacije točne, a vjerujemo da jesu, još uvijek se stignete prijaviti na utrku Fužine2Sea! Nadamo se da su vam informacije iz prve ruke itekako koristile i da ćete se kvalitetno pripremiti na sve što vas čeka! Detalje o utrci još jednom svakako proučite na internet stranici organizatora!

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 24

Zaključak Tomislava Katalenića:

"Osobno sam ljubitelj dugih maratona pa mi ovakav profil staze itekako odgovara. Što se pak same podloge tiče, volio bih da se u drugom dijelu vozi manje po asfaltu, a više po makadamu ili šumskom terenu. Međutim, s obzirom imam iskustva s nekih većih maratona i izvan Hrvatske mogu slobodno reći da staza ovog maratona ima profil kakav ćete najčešće doživjeti odlučite li se za odlazak na neku od utrka primjerice u Italiji, Austriji... Međutim, zasigurno najveća prednost ovog maratona u odnosu na sve ostale prekrasna je priroda kojom maraton prolazi i zato ću se na ovu stazu ponovno vratiti već slijedeće nedjelje!"

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 25

Zaključak Velimira Kokota:

"Najduža staza nije namijenjena za bicikliste koji na bicikl sjedaju dva ili tri puta godišnje! Iako im tako na početku možda i ne bi izgledalo, prije svega zbog ljepote i pitomog krajolika, njihovoj patnji ne bi bilo kraja. Patnja bi svakako bila najveća na spustu prema Crikvenici ili na usponu nakon iste. Na tim bi se dijelovima borili za vlastiti opstanak. Međutim, svi oni biciklisti koji su redovito na biciklu i koji su psihički jaki, na utrci Fužine2Sea mogu očekivati puno. Najduža i najteža staza u obilnoj će vam mjeri omogućiti nevjerojatno bogatstvo prirode, ali i različitih vrsta terena. Svi oni koji su spremni suočiti se sa time, ali prije svega sa samim sobom, na ovu su stazu dobrodošli! Nagrade za dolazak na ovu stazu možete očekivati gotovo svakim okretajem pedala, a najviše ćete nagrada primiti u obliku predivnih pejzaža, nevjerojatnih pogleda ali i nezaboravnoj vožnji od srca Gorskog kotara do mora kroz gustu šumu koja će vlastitim krošnjama iznad vas stvoriti bajkovit tunel. Od mora pak do povratka u Fužine spasiti vas može samo Vakula i Svevišnji sa neba. U protivnom biti ćete osuđeni na brzo tamnjenje! I na kraju, najvažnije! Fužine2Sea jedinstvena je utrka koju se itekako isplati posjetiti! Prihvati izazov!"

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 26

Za vrijeme Bikerove inspekcije nepažnjom je stradalo jedno karbonsko sjedalo, a naši su inspektori indirektno krivi za stradavanje tri žabe, šest vrganja i jednog jelena. Svi ostali stanovnici obuhvaćenog područja nisu pretrpjeli bilo kakvu fizičku ili pak duševnu bol. Bikerova inspekcija će stoga svoj rad nastaviti i dalje!

Fužine2Sea - BIKER INSPEKCIJA slika 27

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh