OTPAKIRAVANJE I INSTALACIJA
U kutiji se nalaze par pedala, blokeji i vijci za instalaciju (op.a. Look Keo kompatibilni), par rezervnih brtvi za poklopce baterija, te brza uputstva za instalaciju i korištenje.
Sama instalacija je maksimalno jednostavna i to je jedna od najveih prednosti novih Vectora. Instalirajte ih na bicikl, uparite s vaših ciklokompjuterom i spremni ste za vožnju. Za instalaciju će vam trebati ključ za pedale, instalacija imbusom je nemoguća jer je u osovini elektronika. Garmin preporučuje zatezanje na 34Nm, čega bi se držali samo ako je vozač teškaš i producira nekakve ekstremne watte. Za ostale korisnike dovoljan je zdrav razum kod zatezanja.
Postoji kombinacija okvira i pogona kod koje bi osovina pedala dodirivala lanac. Za tu je situaciju Garmin u paketu priložio i dva metalna spacera koji se stavljaju između pedala i pogona kod instalacije.TEHNIČKE SPECIFIKACIJE I POVEZIVOST
Vectori 3 dimenzijama ne odskaČu od klasičnih cestovnih pedala. Dapače, nevještom oku mogu izgledati kao klasične pedale. Masa im je 322 grama (op.a. usporedbe radi, Dura Ace 9100 pedale imaju 235 grama). Izradu prijašnjih verzija Vectora Garmin je prepuštao drugim proizvođačima (op.a. Exustar), dok je ovu generaciju izradio sam. Maksimalna dopuštena težina korisnika je 105kg. Za razliku od prošlih modela koji su koristili klasične ležajeve, u ovoj verziji dolaze iglični. Pedale kao izvor napajanja koriste 4 (op.a. po dvije sa svake strane) LR44 ili SR44 baterije. Deklarirano trajanje baterija je 120 sati. Blokeji koje pedale koriste su Look Keo kompatibilni što znači da su lako nabavljivi i jeftini. Pedale su povezive pomoću klasičnog ANT+, kojeg podržavaju više-manje svi uređaji na tržištu. Puno zanimljivije je da pedale podržavaju i Bluetooth Smart tehnologiju što ih čini zanimljivim cijeloj generaciji Zwift korisnika na razno raznim Apple uređajima.
UPOTREBA
Korištenje pedala ne može biti jednostavnije. Dovoljno je zarotirati pogon za pola kruga i pedale će se probuditi. LED diode na osovinama svijetle crveno ili zeleno, te raznim kombinacijama blinkanja “komuniciraju” s korisnikom, no većinu kodova ćete vidjeti rijetko ili nikada (op.a. jer označavaju razne greške). Uparite pedale sa vašim ciklokompjuterom i spremni ste za vožnju. Prije vožnje poželjno je odraditi kalibraciju. Također, pedale je moguće upariti s vašim mobilnim uređajem s instaliranom Garmin Connect aplikacijom te tamo podešavati duljinu kurbli pogona, koje metrike želite mjeriti, stanje baterije i slično.
Zamjena baterija je brza i jednostavna, potrebno je skinuti metalne poklopce s bočnih stranica pedala, staviti nove baterije i spremni ste za daljnju vožnju. Neki korisnici su izrazili zabrinutost oko lokacije tih poklopaca jer su na najizbočenijim dijelovima pedala pa bi mogli u slučajevima iznimno velikog nagiba bicikla struganjem o cestu otpasti ili oštetiti se. Mi za cijelo vrijeme testa nismo došli u sličnu situaciju, a i iskustva velikog broja drugih korisnika govore da je takva situacija na rubu nemoguće. Ako se već dogodi, moguće je kupiti nova vratašca od Garmina. Deklarirano trajanje baterija je 120 sati, no mi nismo uspjeli doći na preko 60 sati prije alarma za ispražnjenost baterije.
Prednost Vectora je i u prenosivosti sa bicikla na bicikl. Dovoljno ih je skinuti, prebaciti na drugi bicikl, odraditi kalibraciju i spremni ste za korištenje. METRIKA
Osim snage, Vectori mjere i kadencu i balans snage izmeu lijeve i desne noge. Uz to, snimaju i ono što Garmin naziva Cycling Dynamics. To je set poprilično zanimljivih metrika poput vremena stajanja i sjedenja, lokaciju na kojoj pritišćete pedalu (op.a. pedal offset), glatkost okretanja pedala i još mnogo toga.
BLUETOOTH SMART
Vectori su prvi Garminov senzor koji emitira podatke i preko bluetootha. Svakako pozitivan pomak unaprijed. Prednost je što će stanoviti broj satova i ciklokompjutera koji ne podržavaju ANT+ biti kompatibilni (op.a. iako je vrlo malo takvih), no najveća grupa korisnika kojima će ovo biti interesantno su korisnici Zwifta na Apple uređajima, jer im neće trebati dodatni ANT priključci. Korisno je i što se pomoću bluetootha može updateati firmware na pedalama koristeći vaš mobilni telefon. BT vezom se prenose snaga, balans i kadenca, ali ne i ostale napredne metrike.
BATTERYGATE
Teško je pričati o ovim pedalama, a ne spomenuti skandal koji je nastao odmah po njihovom izlasku. Osim softverskih bugova i problema sa kontrolom kvalitete, u kojem je tijelo pedale, nije bilo ispravno instlirano na osovinu, glavni problem je bio u loše dizajniranim poklopcima pedala, zbog kojih su pedale usred vožnje učestalo prestajale s radom. Garmin je promptno reagirao, popravio firmware, povećao kontrolu kvalitete, te svim kupcima Vectora poslao nove poklopce baterija, uključujući i nama. Sudeći po broju žalbi korisnika na internetu, svi problemi su uspješno riješeni. Mi nismo imali problema ni sa originalnim, loše dizajniranim vratašcima. Svi novo kupljeni Vectori u dućanima dolaze sa novim vratašcima. Unatoč popravcima, Garmin je i dalje ostavio preporuku da se između dvije baterije stavi mala kapljica mineralnog ulja koja će spriječiti pojavu kontaktne korozije uslijed vibracija. Također, preporučljivo je koristiti baterije istog proizvođača (op.a. Varta) jer postoje razlike u dimenzijama baterija među proizvođačima koje mogu prouzročiti gubitak kontakta. Na kraju, odabir po dvije baterije u svakoj pedali će vjerojatno ostati najveća boljka Vectora 3 i vjerujemo da će u verziji 4 to biti promijenjeno.
VECTOR 3S
Uz model sa mjerenjem snage u obje pedale, moguće je za skoro upola manju cijenu kupiti verziju sa mjerenjem samo u lijevoj pedali. Takav sustav neće mjeriti sve napredne metrike, a moguća je i veća nepreciznost izmjerenoj snagi. Naime, sustav množi snagu produciranu lijevom nogom sa dva. To može biti savršeno točno, no ako imate veći mišićni disbalans, može odstupati i do 10%. Svi kupci Vectora 3S mogu naknadno kupiti i desnu pedalu koja mjeri snagu, te pretvoriti sustav iz jednostranog u dvostrani.KONKURENCIJA
U svijetu mjerača snage baziranih na pedalama Vectori imaju ozbiljnu konkurenciju u Favero Assioma pedalama. Pouzdane su, jeftinije i dobivaju česte firmware update. Minusi naspram Vectora su nedostatak naprednih metrika i nezamjenjive baterije. Powertap P1 su manje precizne i skupe, SRM Exact još nije na tržištu, ali poznavajući SRM bit će vrlo dobre i iznimno skupe. Kao alternativa Vector 3S sustavu, u istom cjenovnom rangu se mogu naći razni solidni Stages i Power2max powermetri, no oni su bazirani na mjerenju na pogonu/kurblama, te su time teško prebacuju s bicikla na bicikl na dnevnoj bazi.
BUGOVI
U ovom trenutku ne postoji problem sa Vectorima
ZAKLJUČAK
Vectori su trenutno vjerojatno najbolji mjera snage baziran na pedalama, a u vrhu i među svim ostalim tipovima. Precizni, napredni, kompatibilni sa svim ciklokompjuterima, jednostavni za korištenje i kvalitetni.
Photo: Biker
Garmin Vector 3

Na test smo dobili novi powermetar od Garmina, Vector 3. Radi se o trećoj verziji njihovog mjerača snage lociranog u pedalama. Garmin je poslušao žalbe korisnika i riješio dosta problema svojih prethodnika, a usput i spustio cijenu. Time je tržištu, barem na papiru, ponudio vrlo atraktivan paket. Vidjet ćemo je li tako i u stvarnosti.