www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
29. Kolovoza 2016.

Giant noviteti 2017.

Giant noviteti 2017.

Kako su za ovu godinu veći igrači na tržištu bicikala odlučili da će lokalizirati svoje prezentacije kao i neki iz prethodnih godina, tako je i Giant svoje modele za 2017. nakon proizvodnje ukrcao na avion i uputio za Hrvatsku. Na imanju Zlatni lug zasjali su novi modeli od kojih su neki doživjeli znatne promjene.

Giant noviteti 2017. slika 1

U prostorijama Zlatnog luga su bili izloženi neki od najjačih aduta za sljedeću sezonu, boje su vrištale iz svakog kuta, tako da možemo reći da je dizajnerski Giant napravio renesansu boja i grafika, pa ćete ove godine biciklirati na fluo bojama koje vam ne mogu promaknuti. Od naračaste, žute, zelene i raznih kombinacija.

U tehničkom smislu ovo je godina za brdsku ergelu koja je doživjela preokret u donosu na prošlu koja je donosila značajnije promjene u cestovnom programu. Cilj je bio poraditi na inovativnim rješenjima i naglasak na dugogodišnjem iskustvu Gianta kao proizvođača jednog od najjačih svjetskih brandova.

Promjene su najviše doživjeli modeli poput Talon-a, Xtc Advanced, Anthem-a i Trance-a. I drugi nisu bili isključeni, ali ovi modeli su u svakom slučaju dobili značajnije preinake.

Giant noviteti 2017. slika 1

Jedna od razlika u odnosu na prošlogodišnje FS modele je zasigurno klackalica koja je potpuno redizajnirana i dolazi na svim modelima u krabonskoj izvedbi. Još je više spuštena dolje prema BB-u kako bi se centar težišta čim više približio zemlji. Osma generacija Maestra sa Metric Trunnion sistemom prihvata je pojačala performanse vožnje. Smanjen je koeficijent poluge gibanja, te je smanjen pritisak u shocku i time povećana osjetljivost suspenzije na manje neravnine kod vožnje. Na Anthemu je osjetljivost povećana za 7.3 posto, dok je na Trance to 3,3 posto. Od 2017. će svi vijci na Maestru imati oznaku jačine steznanja kiloključem. Vrijeme je da si nabavite jedan dobar kiloključ ;). Spuštenim prihvatom Maestra cijev sjedala sada može ući dublje i time se vozačima koji koriste dropper seat post može omogućiti da si podese sjedala još niže, što prije nije bilo moguće.

Klackalica je dimenzijama smanjena i kraća, s kraćom polugom te je time postala čvršća. Klackalica je lakša za 50% u odnosu na prethodne te je povećana i krutost iste.

Trunnion prihvat stražnjeg amortizera je preuzet sa sistema starih topova koji su radili na topovske kugle te imali znatne sile u svom ležištu i do dana današnjeg to se pokazao kao jedan od najsolidnijih prihvata i ležišta osovina s velikim silama.

Giant noviteti 2017. slika 2

Trance i Anthem od sada će imati 10 mm veći međuosovinski razmak, te 5mm kraći chainstay, a trance i 5mm niži BB. Nosači mjenjača su pojačani i nadograđeni, govorimo o stražnjem mjenjaču koji je prethodnih godina bio malo poddimenzioniran za sile koje su ga napadale. Samim time je pojednostavljeno skidanje i stavljanje stražnjeg kotača. Svi malo jači modeli od sada će imati 12*148 Boost nabe i osovine koje donose poboljšanu liniju lanca u najvećim i najmanjim šajbama, veći prostor za šire i veće kotače i gume, lakše same osovine koje su zaštićene od udaraca i oštećenja.

Anthem će od sada imati 120mm straga i 110mm hoda sprijeda te poboljšanu geometriju za stabilnost.

Trance je doživio slične promjene, hod suspenzije 140mm straga i 150mm sprijeda. Efikasnost pedaliranja je povećana 4% kao i kod kočenja.

Giant noviteti 2017. slika 3

E-bike je dobio novu i jaču bateriju, i dalje pogonjen yamaha motorom koji prednjači na tržištu po okretnom momentu. Kontrolno sučelje i novi ekran je također drastično kvalitetniji i kompaktniji, aluminijskog kučišta.

Novi model na tržištu je Fathom. Fathom je hardtail namijenjen ekipi koja tek kreće u xc vode i još su neodlučni oko toga da li je to pravi put ili će se rađe držati širokih i glađih podloga. Fathom je bicikl koji kreće na uže staze i priprema vas da postanete dio singletrack korisničke elite. Alixx okvir koji dolazi u 27 i 29 varijanti kotača, opuštena geometrija koja u trail varijnti dolazi s dropper seat post cijevi.

Cestovnjaci od sada dolaze s tuebless gumama koje nemaju mlijeko u sebi i kao takve se mogu voziti do određenog pritiska preko kojeg je potrebno stavljanje mlijeka. Revolucija je nastupila kod pumpanja takvih zračnica koje od sada možete napumpati nakon krpanja ili izmjene s običnom malom pumpom jer tako dobro prijanjaju uz stijeneke obruča da nije potreban komprimirani zrak da bi se inicijalno napumpalo gumu. Tu smo ostali bez teksta. Manje više svi modeli cestovnjaka doći će s diskovima.

 

Giant noviteti 2017. slika 4

Voda se uzburkala i kod Anthem Advanced modela na kojem smo imali priliku vidjeti Sram kazetu s 12 lančanika koja izgleda fantastično. Iako nismo imali prilike probati, možemo reći da jedva čekamo, naime to prošle godine ne bi bilo moguće imati na Giant modelima jer je postojao mali problečić sa lancem koji se u krajnjim brzinama na lančaniku nije mogao tečno vrtiti u kontra stranu. Obzirom da su ove godine svi modeli jačeg pedigrea dobili Boost osovine i nabe tu je stvar zablistala i sve radi ko “vurica”.

Drop out odnosno stražnji prihvat kotača je na xtc modelima napravljen s mogućnošću horizontalnog pomaka, što će oduševiti one koji vole često mjenjati veličine kotača i gume također, jer vam to dozvoljava da možete kombinirati 29 i 27.5 kotače ovisno o potrebi, terenu i vašoj želji. Prednje vilice su također prilagođene da mogu podnijeti promjene, zadržale su podjednaki razmak između nogara, ali su same nogare podlegle nekim preinakama zbog kojih je to moguće.

 

Giant noviteti 2017. slika 5

I kao jedna od također većih zanimljivosti je XTC advancet + koji dolazi s većim gumama i obručima 40mm širine. Dakle, ako živite na krškom terenu, odnosno korijenitom onda je to idealan bicikl koji će vam otvoriti vidike. To je hardtail s race geometrijom, vrhunskom tehnologijom te odličnom opremom. Šuška se da neće biti ni jeftin, al vjerojatno će naći svog vlasnika ;).

Kut vilice je otvoreniji na većini modela u odnosu na 2016. što će zasigurno pridonijeti kvaliteti vožnje. Jako mali broj modela dolazi s pogonom koji ima više od jedne šajbe, uglavnom ulazni modeli poput Talon-a. Talon izgleda odlično, a kako se vozi, to ćemo otkrivati kroz godinu.

Svi bicikli za 2017. iz off road programa dolaze sa širim obručima, tako da sve gume izgledaju znatno mesnatije, a time i bicikli opakije.

Giant noviteti 2017. slika 6

X-Road je zadobio također znatnije promjene. Roam ima od sada nešto niži top tube te otvoreniji kut vilice. Smanjen je kut sjedenja tako da ste na Roam-u od sada više nagnuti naprijed te ste time moćniji na cesti i agilniji na makadamskim putevima. Grafički i dizajnerski izgleda nemjerljivo atraktivnije. Bicikl je i lakši od svog prethodnika. Gume su dizajnirane da su izrazito brze, s odličnim bočnim gripom. Na okvir je moguće montirati nosače za bisage i ostale potrebne prtljažne elemente.

Veliki broj modela je dobio dosta bolju opremu u odnosu na svoje prethodnike, što je veliki skok u odnosu na prošlu godinu. Ukratko smo se dotakli bicikala koje smo imali priliku vidjeti, cestovnjake i ostale modele ćemo još obrađivati, ali kako stvari stoje, čeka nas jedna šarena sezona s pregršt noviteta koji će podići ljestvicu brdskog biciklizma još jednom.

Giant noviteti 2017. slika 7

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh