U posljednjih nekoliko godina, došlo je do dosta jakog zaokreta iz proizvodnje “klasičnih” cestovnih bicikala, s naglaskom na masi i krutosti okvira, do novog pristupa gdje se uz masu kombinira i aerodinamika okvira i cijelog sklopa bicikla. Razlog tome je da na ravničarskim etapama, a posebno pri bijegovima na utrkama, većina otpora upravo je aerodinamičke prirode, a ne vezane uz masu.
Pomiriti aero oblik cijevi i bicikla s masom i krutoću nije lagan posao - no Giant je odgovorio na zahtjeve tržišta sa svojim Propel modelom!
Giantu je trebalo dosta vremena da izbaci aero model, no sada kada je vani možemo zaključiti kako ga se isplatilo čekati! Dokazuju to i pobjede u (neovisnim) testiranjima u aero tunelima. Da vidomo što to čini propel tako posebnim?
Za početak, “Overdrive 2”sklop headseta-vilice-lulice, s 1 ¼” gornjim i 1 ½” donjim promjerom, nešto je što dosta vozača ne voli jer se miče van standard običnih lulica, no sklop osigurava čvrst i krut prednji dio. Tu su posebno razvijene kočnice, sakrivene iza vilica te proizvedene posebno za Giant od strane TRP-a.
Pogled na okvir ne ostavlja puno prostora za razmišljenje! Iz aviona je vidljivo da im je aerodinamika bila prva na pameti. Giant je na Propel 2 odlučio staviti zlatnu sredinu – novu Ultegru 6800 sa 11 brzina, koju smo također testirali u Bikeru – što je izvrstan odabir za ovaj bicikl.
Kotači su iz Giantove proizvodnje (iako je možda nezgodno reći Gintove proizvodnje pošto dosta high-end modela proizvodi DT Swiss za Giant), oznake P-SLR1. Radi se o vrhunskom proizvodu s aluminijskom trakom za kočenje i karbonskim tijelom obruča, što daje daleko predvidljivije ponašanje kotača pri kočenju, pogotovo u mokrim uvjetima. Obruč je širine 21mm, što osigurava bolja svojstva gume, dok je sve to upakirano u masu od 1613g, što je izvrstan rezultat. Ukoliko poželite voziti tubeless, kotači su tubeless ready.
Volan je isto aero, te karbonske izvedbe! Iz Giantove proivodnje, baš kao i cijev sjedala. Sjedalo je Fi'zi:k Arione sa K:ium railovima, dok su gume također Giant P-SLR1. To nije razlog za uzbunu obzirom su gume vrlo solidne te masom od 200g među najlakšima na tržištu. Za kraj, tu je i Giantov Ridesense, sensor skoro neprimjetno ugrađen u lijevi chainstay koji šalje podatke o brzini i kadenci bilo kojem ANT+ uređaju.
Zaključak
Svi koji žele kupiti ili voziti aero bicikl nikako ne bi smjeli propustiti probati Propela! Ovo je trenutno jedan od najrafiniranijih i najkompletnijih bicikala u aero segmentu, naravno s vrlo konkurentnom cijenom.
Link na bicikl: http://www.giant-bicycles.com/hr-hr/bikes/model/propel.advanced.2/17824/74097/
Photo: Biker