Prošlo je već neko vrijeme od kada smo testirali ponekog Reigna, a kako želimo biti u toku s aktualnim modelima red je da otkrijemo koliko se Reign promijenio u proteklom periodu. Za 2020. Reign dolazi s 29er kotačima, a kako kažu u Giantu, to je rezultat zaključaka vozača Giantovog Factory tima, koji na ovakvom biciklu prirodno vide velike kotače. Ovaj punokrvni enduro i dalje raspolaže sa 160mm vilicom i 146mm hoda na amortizeru, a tu je i SX verzija sa 170mm naklonjenija DH ambicijama. Predmet našeg testa, model 29 2, nalazi se na pristupačnom dijelu Reign (aluminij) hijerarhije s cijenom od 23000kn, a to kažemo ako znamo da za Advanced Pro 0 (karbon) treba izdvojiti trostruko više.
Kad se radi o većem kotaču u priču mora biti uključena i izmjena geometrije. Tako Reign sada ima nešto drukčije postavke - 65° na vilici (pola stupnja više), 439mm ‘‘chainstay’’ (4mm više) uz skoro identičan međuosovinski razmak kao 27ica. Posljedično, tu je 39mm viši ‘‘stack’’ odnosno udaljenost od osovine pogona do završetka ‘‘headtube-a’’.
Odnosi su potpuno izmijenjeni, a jedino staza će pokazati u kojem smjeru je otišao napredak. Zato smo ga odveli na Bregdown gdje može pokazati sve enduro kvalitete.
S obzirom na zemaljsku enduro cijenu oprema bicikla više nego zadovoljava standarde kategorije. Yari RC vilica, Boost glavčine, Deluxe Select + trunnion amortizer, Giantov Contact ‘‘dropper’’, kompozitna klackalica, Sramova NX Eagle 12-stupanjska grupa, MT520 kočnice, Giant AM obruči, Maxxis Minnion DH gume... sve je pomno odabrano kako bi bilo dovoljno robusno, a pritom stalo u zadani cjenovni okvir. Reign je oduvijek bio briljantan na spustevima i zahtjevnim dinamičnim stazama s mnogo iznenađenja i dropova. Nakon nekoliko krugova čini nam se da je novi Reign 29 jednako agilan i vrlo lako ga je kontrolirati, kao i 27-icu, ali uz uglađenost koju do sada nije imao. ‘‘Smooth’’ bi bila prava riječ za koju niti jedan prijevod ne zvuči tako dobro. Udarci su odrezani, pa čak ni velike hrge i korijenje ne može iznenaditi bicikl koji uvijek ostaje miran i nastavlja dalje bez da se izgubi djelić kontrole. Što je staza zahtjevnija užitak na Reignu je veći, a može odraditi i kapitalne uzbrdice mada ne tako lako kao neki manji bicikli. Dovoljno je udoban da ne umara previše, pa je rezultat visoki faktor zabave. Sve u svemu odličan i efikasan iskorak u enduro 29er svijet, koji nije niti tako skup s obzirom što sve nudi.
Specifikacije
Okvir: Aluxx SL, 146mm
Prednja vilica: RockShox Yari RC, 160mm, Boost 15x110 Maxle Stealth
Stražnja suspenzija: RockShox Deluxe Select+
Kočnice: Shimano MT520
Prednji mjenjač: -
Zadnji mjenjač: Sram NX Eagle 12st.
Ručice mjenjača: Sram NX Eagle
Pogon: Truvativ Descendent 6k Eagle DUB, 32T, MRP AMg CS
Sjedalo: Giant Contact (neutral)/ Giant Contact Switch dropper
Gume: Maxxis Minion DHF/DHR II, WT, EXO, TR 29x2.4/2.5’’
Obruči: Giant AM 29
Glavčine (nabe): Giant Tracker Performance Boost 15x110/12x148
Cijena: 22.999,99kn
www.giant.hr