Uvijek je bilo više od kacige. Ili bicikla. Ili snijega. Radi se o vožnji, putovanju. O vašem putovanju. Giro postoji kako bi unaprijedio vaše putovanje i osjećaje koje to putovanje donosi u vaš život. Osjećaj slobode i avanture. Želja za pobjedom. Radost koju donosi kvalitetan i ispunjen život. Od prvog dana kada je Jim Gentes otvorio vrata svoje radionice svijetu bili su na misiji da osiguraju vaše životno putovanje i da ono bude najbolje moguće. Putem su naravno mnogo toga naučili, stvorili značajne proizvode, napravili neke pogreške i gurali sami sebe da postanu bolji. Putovanje im je dalo sve ovo. I dovelo ih do vas.
Iako nas ime Giro asocira na Italiju sjedište tvrtke nalazi se u gradu Santa Cruz u SAD-u. Smješten na samoj obali pacifičkog oceana Santa Cruz je oduvijek privlačio izumitelje, umjetnike i bio centar kreativne scene. Zato nije ni čudno da je iz Santa Cruza ponikao ogroman broj kompanija koje su danas svjetski lideri u svojim poslovnim granama. Neki kažu da je to zbog spoja mora i planina, a mi to jednostavno zovemo Santa Cruz efektom.
Priča je počela 1985. kad je iz Giro radionice izašla prva moderna sportska biciklistička kaciga - model Giro Prolight. To je bila prava revolucija, Prolight je bila super lagana kaciga sa odličnom ventilacijom i za to vrijeme svemirskim dizajnom. To je bila inovacija u punom smislu te riječi. Da bi proizvod bio stvarno inovativan on mora poboljšati vašu vožnju. A to nije lagan zadatak. Njihova misija je bila predstaviti neke sasvim nove ideje i proizvode koji će poboljšati vaš dan u prirodi. Roc Loc je još jedna inovacija koja je svjetlo dana ugledala 1994. godine. Riječ je o prvom fit sistemu na svijetu koji je omogućio precizno namještanje kacige na glavu. Roc Loc je iz temelja promjenio industriju mountain bikea, a zahvaljujući Giru slični fit sistemi danas su dio svake biciklističke kacige.
Znanost i strast izgledaju ko dvije polarno različite stvari ali oni su vjerovali u oboje. Posjeduju više od 50 različitih instrumenata za testiranje proizvoda, 3D printere i svoj vlastiti vjetrotunel. Posjeduju i posebnu napravu koju zovu Terminator, a koja im služi da testiraju toplinske zone kako bi bolje odredili ventilacijske zone i snagu hlađenja na svakoj kacigi. Ali osim brojki i kompjuterski generiranih podataka užasno je bitan i osjećaj te ponašanje proizvoda u praksi. Izvještaji njihovih testnih vozača jednako su bitni kao i podaci koje dobiju iz laboratorija. Zato vjeruju da je njihovo putovanje odlična prilika da se fizika, estetika i emocije spoje u jedno nezaboravno iskustvo.
Život je više od odlaska na posao i plaćanja računa. Oni to shvaćaju jako ozbiljno. Kad uđete u njihov radni prostor vidjet ćete hrpu potrganih bicikala, kaciga i skijaške opreme. Zašto? Pa zato jer većinu stvari testiraju osobno. Oni su vozači bicikla, skijaši i zaljubljenici u prirodu, za njih je boravak u prirodi puno više od doze adrenalina, to je njihov temelj koji formira svaki njihov dizajn, oblik i inovacija na proizvodima koji nose njihovo ime.
Da bi pobjedili treba i riskirati. Puno. To je jednostavna istina. To ujedno znači da su i oni imali dosta promašaja u njihovih 30 godina postojanja. I ne srame se to priznati zato jer su i njihovi najveći uspjesi proizašli iz rizika i neuspjeha koje su prebrodili. Evolucija, pomicanje granica i savladavanje svih izazova su njihov DNA. To su oni.
2011. godine su proizvelli svoju prvu biciklističku cipelu - Factor. Nakon bezbroj prototipova i 17 pokušaja i testova suzili su izbor na dva kalupa. Razlika je bila samo jedan milimetar. Iako se čini da je jedan milimetar zanemariva brojka, njima je to bilo veliko kao kilometar. Oni definitivno "boluju" od opsesivo-kompulzivnog poremećaja, ali s dobrim razlogom. Brinu o svakom pa i najmanjem detalju i ulaze u samu srž problema kako bi konačni proizvod zadovoljio visoke standarde. A cipele? Bilo su iznimno udobne i jako popularne te su otvorile tržište za njihove ostale modele.
Njima “business” znači puno više od čiste prodaje. Ono što rade trebalo bi donjeti pozitivan doprinos njihovoj okolini. To je bila vizija i misao vodilja Jima Gentesa kad je 1985. godine osnovao Giro. Ljude koji kupuju i koriste njhove proizvode smatrali su svojim prijateljima. Prijateljstva su bazirana na uzajamnom poštovanju i povjerenju. Niti vi vjerojatno ne bi poslali svojeg prijatelja na težak i tehnički zahtjevan trail sa dropovima od par metara na bilo čemu osim na najboljoj mogućoj opremi? Apsolutno ne. Na kraju krajeva netko je uvijek nečiji prijatelj i oni svi zaslužuju samo najbolje. Svaki puta.
Kompletnu ponudu možete pogledati u trgovinama Keindl Sporta na adresama Vitezićeva 1a ili Reljkovićeva ulica 2 u Zagrebu radnim danom od 9 do 20 sati, subotom od 9 do 14 sati. Naravno ponuda je i na web shopu na adresi www.keindl-shop.hr!
Photo: Biker