www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
20. Studenog 2012.

Guma bez zraka?

Guma bez zraka?
7 fotografija

Nije tako nova izmišljotina, niti sama ideja niti pokušaj, ali kroz godine se razvija, a ovo je jedan od noviteta. Svi smo barem jednom pomislili kako bi bilo imati gumu koja se ne može probušiti. Uštedjela bi nam vrijeme i muke mijenjanja gume usred neke ture ili pak guranja bicikla jer smo bili toliko komotni da nismo uzeli rezervnu zračnicu i pumpu.

Eh ti dani bi mogli biti iza nas uz ovakve inovacije, ali da ne brzamo, da vidimo što kažu sami proizvođači. Pitamo se da li je to nešto što bi nas moglo otjerati korak naprijed ili samo još jedan pokušaj da se preuzme dio tržišta sa nekim proizvodom koji neće zaživjeti. Michelin se 2009. godine okušao u takvom pothvatu da napravi bezzračne gume, ali nije urodilo plodom. Očito je trebalo još razvijanja u pogledu tehnologije. Sada je bezzračnu gumu u svojoj projekciji izbacila tvrtka Britek Tire and RubberDizajner  Brian Russell je odradio posao te projektirao bezzračnu gumu pod nazivom Energy Return Wheel koja je potpuno prilagodiva, podesiva po vrsti podloge, simulirajući pritisak zraka u gumama sa zrakom. Guma se sastoji od kostura koji je izrađen od određenog broja karbonskih kajli međusobno povezanih, preko kojih je prevučena guma sa pripradajućom ripnom ovisno o podlozi koju vozimo. Kostur koji simulira zrak u gumi je moguće podešavati, zatezanjem i odtezanjem se smanjuje ili povećava napetost gume te time postiže različita tvrdoća. Proizvođač tvrdi da je naziv potekao prilikom ispitivanja koje pokazuje da se akumulirana energija u gumi prilikom prelaska preko neravnina u pneumatskoj gumi raspršuje centrifugalno, dok se kod ERW-a ispoljava u smjeru gibanja kotača te time pospješuje samo gibanje. Dizajner samog prototipa tvrdi da ERW prijanjaju bolje uz podlogu jer se ne odbijaju od nje prilikom prelaska preko prepreke što je slučaj kod pneumatskih.  Kotači su izgledom neobični i sa strane su šuplji što nam prvo daje na razmišljanje što se događa sa šljunkom i kamenčićima koji se skupljaju unutar kotača. Sigurno da ga većina ispadne, ali izgleda da dio i ostaje što vjerojatno izaziva šuštanje koje nam neće osigurati baš opuštenu vožnju :).

Ako se pak sjetite, vi koji ste vozili, vozite ili imali prilike probati karbonski mtb, pucketanje karbona, ako ste ga potjerali do krajnjih granica, što se dešava kad se krive karbonske kajle pod našom težinom dok skačemo, jurimo niz sljemenski kamenjar ili neki od ozbiljnih terena. Ruku na srce, izgleda kao dobra ideja imati gumu koja se nikada neće probušiti, ali na kraju će pucati možda kajle, a jedna karbonska kajla bi mogla koštati kao i danas jedna zračnica J. Nekako nam se čini da nije neki veliki preokret u pozitivnom smjeru za sad. Guma je pak dizajnirana tako da ima jako malo gaznu površinu te da nemaju ruba koji nam je potreban kada se vozimo paralelno sa nekom kosinom pa sa samim rubovima guma lovimo ono malo trenja što je ostalo. Dosta toga je tu još neodgovoreno. Pošto je ipak riječ o prototipu, vjerujemo da će se razvijati i evoluirati, a mi ćemo do tada bušiti gume i voziti se kao i do sada J. Pitanje koje si postavljamo, kada će napraviti gumu koja će biti pogodna za sve uvjete, imati odličnu trakciju na svim terenima, a pritom biti laka pod pedalama, brzo rotirajuća, jedinstvena. Ako dobro promislimo, ni to se nikada neće dogodit, jer kako bi inače proizvođači zarađivali na nama ako bi nam ponudili savršen proizvod :). 

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh