www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
14. Studenog 2022.

Hladni dani su tu, bicikle treba prilagoditi i pripremiti prije vožnje!

Hladni dani su tu, bicikle treba prilagoditi i pripremiti prije vožnje!

Ne tako davno samo su rijetki bili toliko odvažni za bauljanje po šumama i cestama sa svojim biciklima na temperaturama ispod nule. 

Problem nije bio samo u nedostatku prave biciklističke odjeće, nego i biciklima koji u pravilu nisu bili napravljeni za upotrebu na nižim temperaturama. Prve suspenzije su pri niskim temperaturama zbog tadašnje konstrukcije glumili malo ljepše i skuplje krute vilice. Osovine kotača i pogona su često bile sklone pucanju, stražnji kazetni lančanici su u pravilu proklizavali kod malo jačeg potiska, mehaničke cantilever kočnice su nemilosrdno brusile obruče kotača...

Hladni dani su tu, bicikle treba prilagoditi i pripremiti prije vožnje! slika 1

Popularizacijom biciklizma kao sporta i vida rekreacije je došlo do razvoja i ponude kvalitetnijih dijelova koji nisu više toliko osjetljivi. Pojavom disk kočnica nestalo je problema s lošim i gotovo nemogućim zaustavljanjem na mokroj i smrznutoj podlozi. Amortizeri više nisu samo lijepi, nego i obavljaju svoju funkciju. Zbog dobre ponude i lakom pristupu informacija smo se dobro i lijepo obukli, nabavili super izdržljive strojeve s dobrim kočnicama i suspenzijama. Sve je to na papiru divno i krasno i problema kao više nema. Ali to ipak nije tako! Ako zanemarimo te iste strojeve, lako nam se može ponoviti nekadašnje vraćanje s djelomično odrađene vožnje. Da bi sva ta tehnološki napredna mašinerija radila bez problema potrebno je uložiti dodatnog vremena na održavanje i podešavanje.

Čišćenje, podmazivanje i maženje je ono što u hladnim danima i noćima vaš bicikl jako treba. Odvojite za to vremena. Voda u kombinaciji s temperaturama ispod nule je veliki neprijatelj bicikla. Bez obzira na to koliko nam doma prigovarali zbog prljavog bicikla, zimsko pranje bicikla s vodom pod visokim pritiskom je nešto što može na prvi trenutak izgledati praktično, a često na kraju jako puno košta. Problem je u većoj količini vode koja ostane zarobljena u osovinama, ležajevima, okviru, suspenzijama...  Svi znamo što se događa s tom vodom na temperaturama ispod nule, zar ne?!

Hladni dani su tu, bicikle treba prilagoditi i pripremiti prije vožnje! slika 2

Puno "iskusnih" vozača je tu igru platilo s puknutim obručima, okvirima, osovinama... Za to nije kriva kvaliteta izrade dijelova nego isključivo ljudska "greška" i fizika. Malo vremena, kantica tople vode, par starih četkica za zube, bio razgradivo otapalo i nešto starih krpa je sve što nam treba za čišćenje bicikla zimi. Samim time što smo detaljno iščetkali sve površine i dijelove, prije možemo uočiti i eventualne kvarove i pukotine. Nakon nježnog pranja potrebno je bicikl dobro posušiti i sve pokretne dijelove dobro nauljiti. Ručice mjenjača su jako osjetljive na niže temperature i potrebno ih je često ispuhati i dodatno kroz ručicu nauljiti. Za to je idealan sprej tipa WD40. Njime izbacimo višak vode, otklonimo hrđu i dodatno podmažemo njene pokretne dijelove. Isti princip vrijedi za prednji i stražnji mjenjač. Jako je bitno skinuti sav višak blata s lančanika, zglobova mjenjača jer time smanjujemo šansu za njihovo smrzavanje i blokiranje.

Hladni dani su tu, bicikle treba prilagoditi i pripremiti prije vožnje! slika 3

To su sve sitnice koje moramo raditi nakon svake imalo ozbiljnije vožnje pri nižim temperaturama. Prije svake zime je poželjna promjena ulja u kočnicama i suspenzijama. Svako ulje, a posebno DOT koje se često koristi u kočnicama nekih proizvođača na sebe navlači vodu. Ako vam je ručica kočnice jako udaljena od volana i teško se stišće kod nižih temperatura, to je razlog. Ulje u novijim suspenzijama nije toliko osjetljivo na niske temperature, ali je zbog lakog ulaska vode kroz brtve njegovu izmjenu potrebno raditi prije i nakon zime. Sajle mjenjača i bužiri su zbog lakog hrđanja jako osjetljivi na niže temperature i potrebno ih je promijeniti prije zime. Dodatno i često uljenje nakon vožnji osigurava nas od njihovog blokiranja i pucanja. Svaki ležaj, bilo kuglični ili industrijski, zimu mora dočekati s novom vodootpornom masti. Ako uvažimo sve te sitnice (jako bitne), male su šanse za problematične zimske vožnje.

Hladni dani su tu, bicikle treba prilagoditi i pripremiti prije vožnje! slika 4

P.S. Još jedno jako bitno pravilo koje baš i nema veze s održavanjem bicikla je: nemojte nikada, ali baš nikada dotezati bilo kakve vijke na temperaturama ispod nule. Napravite to isključivo prije vožnje dok je bicikl na "sobnoj temperaturi".

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh