Ove godine tim je svoje nade usmjerio na mladog i talentiranog Aleksandra Vlasova. Rus je završio na trećem mjestu na turneji po Alpama, etapnoj utrci koja se smatra završnom probom talijanskog Grand Toura. Na Giru će ga pratiti mlada, ali kvalitetna momčad. Luis León Sánchez najstariji je na popisu, ali donosi, s 24 Grand Toura na svom impresivnom popisu, puno iskustva ekipi.
Kako i kada je ovaj tim odabran za Giro?
Formiranje Grand Tour tima
U studenom tim započinje s izradom plana za nadolazeću sezonu. U kalendaru postoje mnoge utrke, ali Astana - Premier Tech fokusira se na etapne utrke i Grand Tours. Osim biciklista natjecatelja, tim se sastoji i od trenera, sportskog direktora, liječnika, nutricionista, mehaničara itd.
Stvaranje tima uvijek ima veze s ravnotežom. Neke momčadi imaju dva vozača GC-a (General classification – glavna klasifikacija) za Grand Tour, ali Astana - Premier Tech radije se usredotočuje na jednog. Jednom kada je izabran GC vozač, osoblje će oko njega stvoriti čitav tim. “Sastav momčadi temelji se na fazama Grand Toura. Ako ima puno ravnih etapa, trebaju vam vozači koji su najbolji u tome kako bi zaštitili GC vozača. Isto vrijedi i za planine. To ovisi i o tome kako se želite utrkivati: hoćete li slijediti ili napadati”, objašnjava Dmitry Fofonov, menadžer Kazakha – kanadskog tima. Iako WorldTour tim može dovesti samo 8 vozača na Grand Tour, izbor je veći kad započnu formirati momčad. “Uobičajeno je da na početku započnete s 14 vozača, a tijekom sezone odaberete najbolje vozače koji će podržati vašeg vozača za Grand Tour. Na papiru je to uvijek nešto drugačije nego u stvarnosti. Ponekad jednostavno morate napraviti prilagodbe u zadnji trenutak zbog promjene programa ili bolesti, ozlijede vozača." Kako bi bili sigurni da je svaki vozač te momčadi na vrhuncu tijekom Gira, svi oni imaju poseban plan treninga koji se temelji na njihovoj ulozi. Za neke to znači da se moraju usredotočiti na ravne ceste, za druge su to planine ili podrška glavnom vozaču u završnici etape.
Moć Garmin podataka
Tijekom odabira, tim također gleda podatke s Garmin uređaja koje njihovi vozači koriste. “Oni više ne započinju trening bez Garmin uređaja. Za njih je to poput mobitela u džepu. Garmin je svugdje u timu. Ne samo za vozače, već i za trenere, sportske direktore itd. Analiziramo sve podatke sa svakog treninga i svih utrka u TrainingPeaks. Ne samo podaci o učinku, već i stvari poput broja kalorija koje su sagorjeli, pa o tome možemo razgovarati s našim nutricionistom. Nadalje, stazu prenosimo i prije treninga ili utrke kako se vozači ne bi izgubili. Jednostavno rečeno: naši se vozači danas ne kreću bez svojih Garmin uređaja."
Konačni odabir sudionika za Grand Tour kao što je Giro temelji se na podacima. “Nekad prije, vozač je mogao reći da je u najboljoj formi svog života, ali nikad nisi mogao biti siguran. Danas svi koriste Garmin uređaj, tako da imamo sve podatke. Kako je trenirao, kako se osjeća, je li oporavljen ili umoran? " Vozači su na vrijeme obaviješteni jesu li izabrani ili ne, kako bi se mogli u potpunosti koncentrirati na vožnju Grand Toura. Prvih 5 vozača već zna od studenog da će voziti Giro; konačni vozači odabiru se nakon utrka u završnoj etapi poput Tour of the Alps i Tour de Romandie.
Kako osvojiti Grand Tour
Svatko se priprema na najbolji način, želi se kloniti problema tijekom etapa i završiti što bolje u posljednjem tjednu. Koja je velika tajna da završite na najvišoj stepenici postolja? "Biciklizam je zapravo vrlo jednostavan, samo moraš završiti na prvom mjestu", smije se Fofonov.
Tu je i mentalni dio tijekom uvijek stresnih Grand Toursa. Pogotovo kada se borite za GC, mentalni dio ima velik utjecaj i može odlučiti između pobjede ili poraza. “To je vrlo važno. Bez pravog mentaliteta ne možete uspjeti. Morate biti jaki, posebno u trećem tjednu. To je također dio karaktera vozača. Vlasov je još uvijek mladi vozač, ali ima dobar karakter i fokus. Zna što želi.”
“Svatko tko započne ima priliku za pobjedu. To se barem računa za vozače GC-a. Imamo plan i želimo se boriti za najbolje mjesto. Naravno da volimo pobjeđivati i to smo činili u prošlosti. Pa zašto ne? Utrka je utrka i najbolji vozač pobjeđuje. Trudimo se dati maksimum “, zaključio je Fofonov.
TrainingPeaks je registrirani zaštitini znak tvrtke Peaksware, LLC.