Visina čepova (ripni)
Što su viši, to će bolje i dublje gristi meku i blatnu ili snježnu podlogu. To će značiti više trakcije, ali previsoki čepovi pokazuju loše performanse na mokrom korijenju i kamenju i drugi nedostatak je veliki otpor pri kotrljanju na tvrdim podlogama. Kod ovakvih guma kad penjete neki dugi i dosadni makadamski uspon da biste došli do svog najdražeg šumskog spusta, vozite sa strane gdje ima više kamenčića i pijeska, tamo će otpor pri kotrljanju biti manji i lakše ćete pedalirati ;).
Bočni čepovi
Ukoliko vozite prirodne trailove koji nisu obrađeni i uglađeni, naglašeni bočni čepovi će doći do izražaja u zavoju i to dosta. Trakcija će biti neusporedivo bolja nego kod gume bez visokih bočnih čepova. Ono što je ovdje primjetno je tranzicija u smjeru kretanja jer su gume više kockastog oblika sa ravnog dijela staze ulazak u zavoj zna biti neobičan, kao da osjetite da ste sa flat dijela gazne površine gumu nagnuli na bočne čepove. Neke gume imaju između središnjih i bočnih čepova još jedne čepove da ublaže daj prelazak i da imate potpunu kontrolu bez tog osjećaja.
Smjesa gume
Meka smjesa odnosno meka guma će ostvarivati odličnu trakciju na mokrom korijenju i kamenju, ali će imati veliki otpor pri kotrljanju i daleko se brže troše od ostalih smjesa. U zimskim uvjetima svakako treba ići na kombiniranu smjesu koja ima i tvrdog i mekog sastava pa će takve gume imati dobru trakciju i neće se toliko trošiti, a i otpor pri kotrljanju će biti manji. Što je manji broj to je guma mekša (npr. 42a je meka guma, 72a je tvrda)Ramping (oblik središnjih čepova)
Većina proizvođača središnje čepove smještaju na određeni način i posvećuju dosta pažnje njihovom obliku kako bi na taj način umanjili otpor pri kotrljanju, a opet povećali trakciju pri kočenju. Ti čepovi tlocrtno imaju jednu stranicu kraću i drugu veći, na tj način uži dio čepa smanjuje otpor pri kotrljanju dok pedalirate, a širi dio čepa grize u podlogu prilikom kočenja.Casing (osnova na koju se polaže guma)
Casing se mjeri u Treads Per Inch (TPI) odnosno u nitima kojima je križno protkana osnova gume. Veći broj niti će biti za oštre terene, ali će guma biti i teža, dok će manji broj niti biti prikladan za blaže i uređene terene. U zimskim uvjetima preporučujemo svakako gume koje imaju dodatnu protekciju protiv bušenja i nešti jači casing. Ne želite na -5 stupnjeva krpati gumu :).
Sada treba odrediti na kojoj se vrsti terena najčešće vozite zimi!
Tvrda zemljana podloga
Ovo je karakteristično zimi za temperature ispod nule, važno je obratiti pažnju na tanki utabani snijeg koji se nalazi djelomično na trailovima i na nekim mjestima je već postao ledena površina koja je izrazito kliska.
Maxxis Ardent
Naglasak kod zimskih vožnji je da ne ganjate brzinu već oprez :). Brzina svakako nije na prvom mjestu kao što bi to bilo u toplim proljetnim i ljetnim mjesecima.
Schwalbe Rocket Ron
Za tvrde zemljane podloge odaberite nešto niže čepove sa manjim međusobnim razmakom. Pritisak u gumama ne bi smio biti prenizak, čak i nešto viši nego inače obzirom da će neki smrznuti dijelovi zemlje djelovati kao tvrdi kamen ili korijen pa da ne oštetite obruč. Isto tako će nešto veći pritisak stvoriti na ovakvom terenu bolju trakciju jer će manji čepovi bolje gristi podlogu zadržavajući svoju formu i opirat će se bolje podlozi.
Continental Cross King
Što se širine gume tiče, tu probajte ići na što širu gumu za vaš obruč, ali nemojte ići u ekstreme jer se guma neće ponašiti dobro ukoliko nije adekvatno uparena sa širinom obruča. Preširoka guma će na uskom obruču otići u visinu i u zavojima će se uvijati te nećete imati optimalnu trakciju.
Meka i blatna podloga
Viši i oštriji čepovi rjeđe postavljeni će u ovom slučaju bolje ulaziti u podlogu i stvarati trakciju svojim dopiranjem do tvrđih dijelova podloge.
Maxxis Shorty
Čepovi moraju biti rjeđe postavljeni kako se blato ne bi nakupljalo na gumi jer će blato među čepovima jako brzo potpuno onemogućiti trakciju. Rjeđi čepovi omogućuju blatu da ispada i da se ne lijepi za gumu. Niži tlak u gumama se preporučuje kako bi se povećala gazna površina.
Continental Mud KIng
Niži pritisak znači moguće bušenje gume, pa treba opreznije voziti i poraditi na tehnici, kako ne bi kruto prelazili preko korijenja i neravnina. Doskoci moraju biti mekani i nema opraštanja :).
Schwalbe Magic Mary
Na ovom terenu birajte nešto užu stražnju gumu kako bi lakše prolazila kroz prvi meki sloj podloge do nešto čvršće na kojoj će ostvariti bolju trakciju, Naprijed birajte nešto širi model kako bi povećali upravljivost. Na mekoj podlozi ne želite da vam prednji kotač uranja u podlogu jer će vam onemogućiti upravljanje.
Snijeg i led
Ovdje je odabir prava zimska guma sa čepovima koji u sebi imaju metalne pinove koji vire iz čepova.
Schwalbe Ice Spiker Pro
Oni se zabijaju u led i tvrdi snijeg i time stvaraju trakciju. Iz iskustva možemo reći da ove gume nisu primjenjive kod nas, jer nerijetko naši staze počinju sa snijegom i ledom i završavaju sa blatom. Ovakve gume nisu dobre za ostale terene, samo za snijeg i led, pa ćete na kamenu i korijenu imati problem i nećete imati trakciju, štoviše imat ćete osjećaj na mokrom kamenu kao da ste a ledu jer metalni pinovi ne dopuštaju gumenom dijelu čepova da ostvare adekvatnu trakciju.
Miješana podloga
Ovo je najčešći slučaj kod nas u zimskim mjesecima. Osim kada su temperature ispod nule i možemo se voditi za izborom koji smo naveli pod “tvrde podloge”, češće ćemo biti na vožnjama kada je podloga ispod kotača miješana, znači od snijega i leda do blata pri dnu spusta.
Maxxis Forekaster
Ovdje birajte allseason gumu, ali obratite pažnju da imaju bočne čepove izraženije i veće kako bi ulasci u zavoje bili sigurni i imali trakcije koliko vam treba.
Continental Trail King
Na miješanom terenu birajte nešto niži pritisak u gumama, ali nemojte pretjerati. Na ovom terenu opet savjetujemo iza nešto užu gumu, naprijed nešto širu, ali svakako voditi računa da su bočni čepovi izraženiji.
Schwalbe Nobby Nic