Kona ističe da njihova karbonska vlakna Toray koriste tehnologiju provjerenu na bolidima Formule 1, a tko smo mi da u to sumnjamo.
Moramo priznati da je pogled na Big Kahunu izazvao pozitivne reakcije i želju za vožnjom, a što smo više proučavali bicikl, naša želja postajala je sve veća.
Dizajnu karbonskog okvira nemamo što prigovoriti, ali u ovoj bismo klasi ipak očekivali interno provedene sajle kako bi njegove linije ostale čiste, a životni vijek sajli maksimalno produžen.
Takve izvedbe postale su standard u višim klasama, pa nas čudi da Kona zaostaje po tom pitanju. No, s druge strane Big Kahuna nudi konusno rješenje head tube-a, a tu je i interni, utisnuti headset kao rješenje za smanjenje visine headtube-a.
Geometrija okvira odigrana je na sigurnu kartu, pa su kutevi zadržani u XC području sa 70° na vilici i 73-74° na cijevi sjedala, ovisno o veličini okvira. Tu je i umjereni chainstay duljine 440mm, što sve skupa daje dojam da se radi o laganom i upravljivom univerzalcu sklonom pedaliranju. Smanjenju mase doprinijet će i Tubeless kompatibilni obruči WTB St i19 TCS, dok je oprema više na strani smanjenja ukupne cijene bicikla te se sastoji od Shimanovih komponenti Deore (nabe, pogon i prednji mjenjač), SLX (ručice mjenjača i kočnice) i XT (stražnji mjenjač). Kona se pobrinula za proizvodnju volana, lule i cijevi sjedala, a Maxxis za gume Ikon u dimenziji 29x2.2''.
Solidnu priču na papiru trebalo bi začiniti praktičnim dijelom recenzije u stvarnim uvjetima na nekoj od lokalnih staza, a nadamo se da će Big Kahuna za 2015-u uskoro osvanuti u trgovini zastupnika kako bismo mogli odraditi i taj dio posla.
Specifikacije
Kona Race Light Carbon okvir / Fox 32 Evolution CTD, 100mm vilica / Shimano Deore pogon 24-38 / Shimano SLX ručice /Deore – XT Shadow Plus mjenjači 10st. / Shimano SLX kočnice,180-160mm diskovi / Shimano Deore nabe 15mm-142x12 / WTB St i19 TCS obruči / Maxxis Ikon EXO TR 29x2.2'' gume / WTB Volt Comp sjedalo /