Prema najavama cijena bi trebala ostati prošlogodišnja za obje verzije kotača (27.5 i 29’’) dok ćemo opremu tek morati staviti ‘pod povećalo’. 5600 kuna za Shimanov Deore pogonski paket i vrlo solidan ostatak opreme u cijeni bio je dovoljan za bijeg konkurenciji, a tu je i uvijek prisutna perfektna završna obrada i privlačan dizajn.
Niti model za 2016-u nije iznimka prema najavi iz KTM-a. Tu je i dalje prepoznatljiva kombinacija boja uz ‘petrolblue’ detalje koji još više podižu dojam i čine ga atraktivnim. Pojačanje vidimo na stražnjem dijelu bicikla – tu je sada XT mjenjač M772 Shadow, ali primjećujemo i da se KTM odlučio za 3x9 stupnjeva prijenosa unatoč sveopćim trendovima u industriji da se bicikli opremaju sa što više brzina.
Ne zaboravimo da smo u rekreativnim vodama, pa je vjerojatno i to jedan od razloga, a pretpostavljamo i želja da se cijena zadrži ista unatoč globalnom poskupljenju bicikala svake godine. No, KTM je zadržao cijenu i solidan prosjek opreme, a uspio je pojačati stražnji mijenjač. Vilica je ostala ista – Suntourova XCM sa 100mm hoda i hidrauličnim zaključavanjem. Ne treba posebno isticati da se radi o biciklu s aluminijskim okvirom od 6061 legure, a KTM je jedan od rijetkih proizvođača koji još uvijek navodi brojčanu oznaku aluminija umjesto primamljivih imena iza kojih se skriva nepoznati sastav legure.
Već smo spomenuli da Ultra Fun dolazi u 27.5 i 29 inčnim varijantama kotača. Stoga će se i geometrija ponešto razlikovati. 27-ica ima nešto otvoreniji kut vilice od 70° dok 29-ka nudi klasični XC sa 71.5° jer joj je veća otpornost prema preprekama ‘ugrađena’ samim promjerom kotača. Bitna razlika dolazi i u duljini ‘chainstaya’. Tu je 27.5 u prednosti s 435mm naspram 455mm na 29ki, pa bi svatko trebao odvagnuti prema svojim potrebama...
Opremu možemo nazvati solidnom bez vidljivih nedostataka i potrebe za hitnom nadogradnjom, a sve dok su zahtjevi u domeni sportske rekreacije, bicikl bi trebao biti pouzdan i siguran. Tu su i provjerene hidraulične kočnice iz Shimana M355 sa 180/160mm rotorima s kojima možete bez straha niz najstrmije spustove. Altus-Deore XT kombinacija mjenjača i Acera pogon služe za prijenos vaše snage na stražnji kotač, dok je Continentalova X-king Sport guma zadužena da se ista prenese na bilo koju podlogu. U tome će pomoći Shimano RM33 nabe i KTM Line obruči.
Umjerena cijena, dobre specifikacije i uvijek atraktivan dizajn neki su od razloga da obratite pažnju na KTM Ultra Fun 2016. Možete odabrati i veličinu kotača uz male razlike u geometriji i time još više bicikl prilagoditi vlastitim prohtjevima. Za kraj kao svojevrsna prednost pred konkurencijom (ukoliko bude tijesno) tu je KTM ime kao prevaga i svojevrstan dokaz kvalitete.
Specifikacija:
Alu 6061 okvir/ Suntour XCM HLO 100mm vilica/ Shimano M355 hidr. kočnice/ 180-160mm rotori/ Shimano Deore XT Shadow str. mjenjač/ 3x9 stupnjeva prijenosa/ Shimano Altus ručice/ Shimano Acera pogon 40-30-22/ Shimano RM33 nabe/ KTM Line obruči/ Continental X-King Sport/ 13.2kg (27.5 u najmanjoj veličini)/ 5600kn / www.bim-bike.hr
Photo: KTM-bikes.at