Po trgovinama se može naći velik broj modela ruksaka za različite primjene. Imate malih ruksaka u koje stane alatić i rezervna guma, ostatak je namijenjen bidonu za vodu. U veći ruksak stane više stvari, ali morate se zapitati koje su najčešće vaše vožnje, kratke koje traju po par sati ili duže koje se razvuku na cijeli dan.
Ruksak u ovisnosti o namjeni i stilu vožnje
Ukoliko ste na kratkim vožnjama i imate dosta uphilla, predlažemo da gledate da ruksak ima bidon s crijevom i ventilom koje vam dođe skroz do usta, tako da ne morate nositi boćice i imati nosače bidona na okviru, što kod nekih bicikala zna biti nepraktično, a i za neke stilove vožnje kod brzog spuštanja nije ni sigurno. Bidon na leđima, dvije gume, alatić, mobitel, sendvič i više vam ni ne treba ako ste zapalili na vožnju prije ručka. Bitno je da ruksak ima ventilaciju leđa, znači da je odvojen na neki način i da ne leži cijelom površinom na leđima. To će vam osigurati manje znojenja i suha leđa.
Ruksak sa ojačanim leđima
Bio veći ili manji ruksak, savjetujemo da obratite pažnju da imaju ojačana leđa. Ojačana znači da imaju krutu, čvrstu, ali ipak savitljivu podlogu na leđima, kako stvari koje su u ruksaku ne bi probile leđni dio ruksaka prilikom pada i ozljedile vas. Strogo se držite toga jer zna biti jako opasno. Važno je da kod pakiranja ruksaka ne stavljate unutra ništa kruto, tvrdo i šiljasto. Ispostavilo se da je bilo dosta nezgoda gdje su ljudi stradali i leđa su im ozbiljno stradala prilikom bezazlenih padova samo zato jer su imali pupme za suspenzije, pumpu za gume, klješta i tome slično. Dakle, bez obzira na čvrstoću leđa na ruksaku, nemojte stavljati šiljaste, metalne i tvrde predmete u njega.
Kod većih ruksaka se također može naći onih koji imaju bidon za vodu uklopljen u leđa ruksaka s crijevom, pa savjetujemo tu varijantu. Što se pretinaca tiče, obratite pažnju da ima dva veća odvojena pretinca kako biste mogli odvajati suhu od mokre odjeće. Važno je imati vodonepropustan pretinac ili kabanicu za ruksak u slučaju kiše. Mobitel, ključeve i alatić spremajte u najmanji džep koji je na vanjskoj strani, kako bi bio udaljen od leđa.
Ruksak i važnost kvalitetnih naramenica
Naramenice znaju biti oštre i neudobne te vas mogu ozbiljno nažuljati, stavite ga na leđa dok ste u trgovini da vidite kakav je osjećaj. Probajte sjesti na bicikl s ruksakom na leđima i primite volan da vidite kako se ponašaju naramencije da vam se ne bi urezivale u ramena, vrat ili ruke. Kod većih ruksaka je obavezno da ima obujmicu za fiksiranje ruksaka oko struka i oko prsa kako bi se što manje micao prilikom vožnje. Ako ste više tip od uzbrdica, onda je važno da su vam naramenice isto prozračne kako bi se što manje znojili, dok kod vožnje gdje se na uzbrdicama nećete tesati, naramenice mogu biti i od punog materijala. Svi zatvarači bi trebali biti vodonepropusni.
Ruksak i nosač za kacigu
Većina srednjih i velikih, a neki mali ruksaci sad već imaju nosač za kacigu na prednjoj strani ruksaka. Nosač je dobar ukoliko ste na sporom usponu po nekoj livadi i jako vam je vruće, onda spakirate kacigu na nosač, što je isto praktično da vam je kaciga uvijek na istom mjestu, na ruksaku, to je vaš komplet za razonodu, zgrabite ruksak i juriš na planinu. Nije baš uputno da se vozite bez kacige, tako da, iako vaš ruksak to može podnijeti, vi to nemojte isprobavati.
I naravno, kao važna stavka je da moraju imati reflektirajuće elemente da vas se vidi kad se po mraku vraćate u bazu ;)
Photo: Biker