Rift Zone 29” 3 je trail bike sa 125 mm hoda na okviru te 130 mm hoda prednje suspenzije. Za koju godinu će ovaj hod biti čisti cross country model kako se sve odvija u svijetu proizvođača. Svi bicikli postaju agresivniji i naginju onoj sljedećoj klasi. Više hoda, agresivnije gume, širi volani i naravno geometrije sa manjim kutem prednje vilice, većeg dosega te nižeg bb-a.
Aluminijski okvir sa MultiTrac vješanjem stražnje vilice te suspenzije na okviru nudi odlične performanse. RFZ se na usponu doima dosta sposoban i relativno krut za deklarirani hod prednje i stražnje suspenzije te je kao takav dobar penjački model. Sa nešto dužim dosegom pozicija sjedanja lagano naginje na cross country modele dok su kut vilice i cijevi sjedala zadužene da onaj dio geometrije koji ga čini brzim i stabilnim na spustu. Zbog većeg dosega i nižeg bb-a odlično je balansiran u odnosu na podlogu i trakcija kotača je zaista impresivna. Da bi negdje zasjao, svako model ima i svoje slabije strane, tako je Rift Zone nešto manje agilan na uskim i brzim segmentima koji obiluju oštrim zavojima, a to, iako nekima nedostatak, dodaje stabilnost i mirnoću kod upravljanja.
Marzocchi Bomber Z2 29”, danas rijedak i poznat brend na biciklima kod nas, ali ova vilica je za cijenu bicikla i više nego primjerena te je pokazala dobre odlike za 130 mm hoda. Relativno uglađena sa brzim reakcijama na oštrom i grubom terenu zadržala je prednji kotač na podlozi te će odraditi posao na terenu iznad očekivanja.
Fox Float DPS, Performance Series stražnja suspenzija dokazuje da se vodilo računa o komponentama suspenzije iako ovaj cjenovni rang kod većine brendova ne nudi tu klasu. Ovdje ste svakako na dobitku. Poznati model koji dobro podešen u praksi pokazuje uvijek odlične rezultate na trail modelima.
Shimano SLX stražnji mjenjač te SLX ručica mjenjača i 1x12 pogonska grupa je sve što vam treba na trail biciklu u 2022. SLX radi očekivano, uglađeno, precizno i brzo. Rotori 203mm naprijed te 180mm straga u kombinaciji sa Shimano MT420 četveroklipnim čeljustima pruža finu modulaciju kočenja. Iako serija kočionih komponenti koja ne prati ostatak grupe, pokazale su poprilično zadovoljavajuće rezultate. Kako je ponuda Shimana općenito oskudna u svijetu, tako se na nove bicikle stavlja sve što se nađe na lageru. Ovaj model bi mogao imati i nešto bolje kočione komponente, ali tada bi vjerojatno i cijena bila veća jer već sve navedeno je teško naći na biciklu ovog cjenovnog ranga. Ručice kočnica su nešto duže i malo nezgrapnog dizajna, ali i dalje se može kočiti s jednim prstom i modulirati silu kočenja precizno i brzo.
Podesiva cijev sjedala u svi bužiri prevedeni kroz okvir na ovim modelima danas su već pod “must have”. Sami dizajn bicikla te boje su upgrade u odnosu na prošlogodišnji model koji se prodavao kod nas k´o mećava :D. Otišao je prije nego je došao. Ovaj je trenutno dostupan u TČT trgovinama i ako ste u potrazi za trail modelom i želite dobru cijenu, ovo je svakako odličan izbor.