www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
24. Svibnja 2016.

Mondraker Dune XR

Mondraker Dune XR
4 fotografija

Po prvi puta u Bikeru imamo jedan Mondraker, a priču i dojmove o ovom ekskluzivnom bolidu rezerviranom samo za nekolicinu donosi nam Ivan Brajković, aktivni natjecatelj i bivši hrvatski reprezentativac u DH disciplini.

Mondraker Dune XR slika 1

Ukoliko malo izađemo iz ‘mainstream’ produkcije bicikala naći ćemo specijaliziranu tvrtku koja je svoje napore usmjerile proizvodnji vrhunskih natjecateljskih bicikala, a najpoznatija je uglavnom u gravitacijskim disciplinama. Španjolska tvrtka Mondraker prisutna je već 15-ak godina iako je pravi publicitet doživjela 2009-e prilikom Svjetskog kupa u Mariboru kada je Fabien Barel zasjao na tada prototipnom biciklu Summum.

Mondraker Dune XR slika 1

Mondraker danas slovi za inovativnu i hrabru tvrtku koja probija granice i izlazi iz okvira, a pravi primjer je Zero sustav suspenzije predstavljen baš na modelu Dune prije 7 godina. Danas je Dune predstavnik njihove enduro serije, a pred nama je najjači model Dune XR i njegov sretni vlasnik Ivan Brajković s pozamašnim iskustvom u DH i enduro disciplinama. Mnogobrojne utrke i osvojena postolja od 2006. do danas, kao i ulazak u reprezentaciju Hrvatske u DH disciplini govori dovoljno o iskustvu ovog 198 cm visokog vozača, pa ne čudi što smo Dune XR tolikih proporcija (XL veličina) ugledali na otvaranju Enduro staze na Sljemenu i ugrabili priliku za iskustva iz prve ruke.

Mondraker Dune XR slika 2

Ovo je najjači primjerak iz enduro Dune serije i spada u one stvari za čiju cijenu ‘nije pristojno pitati’. Svejedno, google ima odgovor na sve, pa je malo njuškanja izbacilo cifru od oko 6500 funti ili prevedeno ‘iznos potreban za kupnju manjeg novog automobila’. No svima je poznato da vrhunsko košta, pa uopće ne treba tražiti objašnjenja ili razloge za posjedovanje ovakvog bicikla. Pogotovo ako živite ovaj sport.

Mondraker Dune XR slika 3

Ivan je prošao put od Norca (2006.-2008) preko Santa Cruza (2008.-2015) da bi 2016. godine nabavio Mondraker uz pomoć Hohnjec sporta. Nakon savjetovanja s Mariom Hohnjecom izbor je pao na model Dune Carbon XR u XL veličini, što je najjači model u enduro paleti Mondrakera. Nakon 15-ak odrađenih vožnji na bajku, dojmovi su više nego odlični. Prošli bicikl Santa Cruz Bronson Carbon u XL veličini, također vrhunski bicikl, uvijek je ostavljao dojam malog bicikla.

Mondraker Dune XR slika 4

Baš iz tog razloga je odabir pao na Mondrakera koji je pionir moderne geometrije trail i enduro bicikala. Pod modernom geometrijom mislimo na dugi top tube i reach, te kratku lulu i chainstay. Na taj način se postiže stabilnost pri velikim brzinama, a s druge strane bicikl je jako upravljiv zbog kratke lule i kratkog chainstay-a. Takva geometrija zahtjeva blagu promjenu stila vožnje, odnosno zahtjeva napadačku vožnju s položajem tijela prema naprijed te većeg opterećenja prednjeg kotača, što se Ivanu odmah svidjelo.

Mondraker Dune XR slika 5

Prelazak s kratkog Bronsona na dugog Duna je bio potpuno prirodan, pa kako kaže, odmah se na prvoj vožnji stopio s njim. Naravno, sad nakon mnogo odrađenih vožnji osjećaj je još bolji te je uvjeren da bolji bicikl nije vozio u životu. Dio tih zasluga, osim vrhunskog okvira, ima i zadnja suspenzija Fox Float X2 koji je trenutno najbolji zračni shock na tržistu i koji se da lijepo podesiti da bude progresivan, odnosno na početku hoda “mekan”, a pred kraj “tvrđi”. Mi bismo još nadodali da smo fascinirani izgledom bicikla i mogućnostima podešavanja kuta vilice za +/- 1 stupanj (na headsetu) i duljine chainstaya između 430-440mm (umecima na dropoutu). To omogućva fino podešavanje i izvlačenje maksimuma iz geometrije prema vozačevim sklonostima i potrebama. Da je vrhunski u svakom pogledu pokazuje i vaga. Ispod 13kg, točnije 12.85kg za enduro bicikl sa 160/170mm hoda donedavno je bilo skoro nemoguće. U Mondrakeru kažu da su masu okvira smanjili za 540 grama u odnosu na aluminijsku verziju.

Mondraker Dune XR slika 6

Možda je najbolje da završimo predstavljanje riječima vlasnika: ‘Bike nije napravljen za svakoga, nije za lagane opuštene vožnje, nego jednostavno traži da ga cijelo vrijeme vožiš agresivno, i što ga agresivnije voziš, on traži još više te dolazi po još. Bike je jednostavno napravljen za maksimalne brzine ako imaš znanja i “muda” za to. Mislim da je trenutno u top 3 enduro bajka namijenjena za jurnjavu. Znači vrlo jednostavno- ili je bajk previše dobar ili si ti previše slab za njega, a meni se čini da smo mi trenutno baš super par....

Mondraker Dune XR slika 7

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh