www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
30. Svibnja 2017.

Neka svaka vožnja bude sigurna

Neka svaka vožnja bude sigurna

Bez obzira vozite li svoj bicikl do posla, škole, rekreativno ili pak trenirate kako bi bili čim bolji na utrkama, jedan dio vlastitog puta zasigurno ćete provesti u prometu, okruženi ostalim vozilima.

Vozači koji voze cestovne ili gradske bicikle u većini slučajeva provesti će više vremena na cesti od primjerice vozača brdskih bicikala pa će stoga biti i puno više u doticaju sa ostalim sudionicima u prometu. Posljednjih nekoliko godina svugdje u svijetu, pa tako i u Hrvatskoj, znatno se povećao broj vozila, a na vozače automobila, kamiona i ostalih vozila sve više utječe i užurbani stil života. Naravno, mobitel je danas jedan od najdražih i najpotrebnijih uređaja koji koriste gotovo svi, a u određenim trenucima upravo je on jedna od najopasnijih stvari, pogotovo kada se nađe u rukama vozača koji upravlja motornim vozilom. Osim mobitela vozačima povremeno pažnju odvlači auto-radio, navigacija, kava ili jelo usred vožnje, a kod žena do problema može doći uslijed šminkanja tijekom vožnje ili jednostavno zbog dekoncentracija, stresa na poslu i na ostalim poljima u životu. Upravo iz tih razloga svjedoci smo sve češćih nesreća u kojima stradaju upravo biciklisti, a nerijetko smo svjedoci i tragičnih završetaka istih. Kako bi spriječili nesreće mi biciklisti primorani smo poduzmite dodatne mjere opreza kako bi upravo mi bila najveća distrakcija  na cesti vozačima kojima pažnja nije usmjerena na praćenje prometa i kretanje ostalih sudionika u prometu.

Neka svaka vožnja bude sigurna slika 1

Postoje tri pravila oko svjesnosti o sigurnosti prilikom vožnje u prometu koje preporučam. Pravila su objedinjena i glase vrlo jednostavno - ABC! A je oznaka za Always On i odnosi se na upotrebu svjetla tokom vožnje danju i noću. B je oznaka za Biomotion i odnosi se na pokrete vašeg tijela na biciklu koje možete iskoristiti kako bi povećali vašu sigurnost i vidljivost u prometu. C je oznaka za `Contrast` i riječ je o odjeći koju ćete odabrati za vašu vožnju, a opet s naglaskom da povećate svoju sigurnost i vidljivost drugim vozačima.

U ovom dijelu posvetit ću se prvom pravilu, pravilu A, i naglasak staviti na dnevna i noćna svjetla.

Dnevna svjetla

Većina nas (op.a. čast izuzecima) navikla je koristiti svjetla samo kad padne noć ili počne opadati dnevna svjetlost. Kako bi  tijekom dana privukli što veću pažnju na sebe svakako preporučam upotrebu dnevnih svjetala. Dnevna  svjetla skrenuti će pozornost na vas i upozoriti ostale sudionike u prometu da se ispred njih nalazi biciklist kojega će morati  zaobići  ili da njima u susret dolazi biciklist kojeg će morati propustiti. Posebnost dnevnih svjetala je ta što ona svjetle dovoljno jako kako bi  drugim vozačima bili vidljivi puno ranije nego što oni stignu do vas. Svjetla koja sam imao prilike testirati i koja i danas vozim su Bontrager Flare R (op.a. stražnje svjetlo) i Bontrager Ion 700 R (op.a. prednje svijetlo).

 

Neka svaka vožnja bude sigurna slika 2

Bontrager Flare R stražnje svijetlo ima 4 načina rada, dva za dnevnu upotrebu i dva za noćnu upotrebu. Možete birati između bljeskajućeg ili kontinuiranog načina rada. Način rada u bljeskajućem modu jačine je 65 lumena ali nije isti za dnevni i noćni način rada. Dnevni način rada koristi drugačiji uzorak od noćnog. Tako u dnevnom načinu rada Flare R bljeska puno brže i češće te bljeskovi nisu kontinuirani, dok su u noćnom načinu rada bljeskovi  sporiji i duže traju. U dnevnom načinu rada Flare R je vidljiv s udaljenosti od 2km tako da će vozači koji se nađu iza vas imati dovoljno vremena nakon što vas uoče da obrate više pozornosti kako da vas sigurno zaobiđu.

 

Neka svaka vožnja bude sigurna slika 3

Već neko vrijeme i sam vozim sa ovim svjetlima i doista sam uočio razliku kod ponašanja vozača. Gotovo svaki puta vozači me zaobilaze sa puno više razmaka, a u situaciji kad se nalazimo na užoj cesti strpljivo se voze iza ako im drugo vozilo ili neka druga prepreka ne dopuštaju da me sigurno zaobiđu. Jedan od razloga zasigurno je i taj da su me dovoljno rano uočili pa zbog toga i puno sigurnije i mirnije prolaze kraj mene u trenutku kada me žele zaobići.  Zbog različitog načina rada i trajanje baterije je drugačije. Tako će vam u dnevnom režimu rada baterija trajati otprilike 5h45min, a u noćnom načinu rada 23h. U kontinuiranom načinu rada tokom dana Flare R će svijetliti jačinom od 25 lumena, dok će u noćnom načinu rada svijetliti 5 lumena. Baterija će u ovom slučaju u dnevnom načinu rada izdržati 4h30min, a u noćnom 21h. Nakon što se isprazni baterija jednostavno je možete napuniti uz pomoć USB kabla koji dolazi u paketu sa svjetlom.

Neka svaka vožnja bude sigurna slika 4

Bontrager Ion 700 R prednje svjetlo ima 5 načina rada. Od toga su 4 načina u kontinuiranom modu, a jedan način u bljeskajućem diskontinuiranom modu. U kontinuiranom modu možete birati između jačine svjetla od 700, 450, 200 ili 50 lumena. Ovisno o izabranom modu baterija će vam trajati 1h45min, 3h, 6h45min ili 22h. U najslabijem modu od 50 lumena osim kontinuiranog snopa svijetlosti Ion 700 R koristi i bljeskalicu tako da vam konstantno pruža 50 lumena rasvjete, a pritom bljeskanjem privlači veću pažnju na vas. Peti način rada Ion 700 R svjetla, diskontinuirani bljeskajući, namijenjen je za upotrebu tijekom dana. Ovaj diskontinuirani način rada sprečava da se svjetlo stopi s okolinom – u situaciji kad se vozite prema Suncu, jačina svjetlosti Sunca mogla bi se stopiti s svjetlošću lampe pa bi onda tako bila manje uočljiva, a samim time i vi kao biciklist u prometu. Pomoću ovog diskontinuiranog načina rada sprečava se da se vaše svjetlo stopi u takvim uvjetima s okolinom i čini vas puno vidljivijim te skreće veću pozornost na vas drugim vozačima u prometu. Ovaj način rada vidljiv je tokom dnevnog svjetla na udaljenosti od 1,5km što opet ostavlja dovoljno prostora vozačima da pravovremeno reagiraju i donesu pravu odluku kako ne bi ugrozili vašu sigurnost tokom vožnje bicikla. U ovom načinu rada baterija će trajati 40h. Baterija je kao i na Flare R stražnjem svjetlu punjiva tako da ju jednostavno napunite pomoću USB kabla nakon što se isprazni.

Neka svaka vožnja bude sigurna slika 5

S ovim svjetlima vi postanite najveća distrakcija na cesti i imat ćete sigurniju vožnju.

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh