Već tradicionalno Giantovo predstavljanje noviteta za iduću godinu postalo je, u biciklističkom svijetu, vrlo iščekivan događaj. Kad divovi (doslovno eng. Giant) otkriju planove i smjerove u kojem su razvojni odjeli odlučili krenuti u novoj godini ostali mogu pokušati uloviti korak i slijediti trendove. I novinarski svijet je s nestrpljenjem očekivao ovaj događaj, pa konačno možemo reći da su sada karte za 2020-u na stolu. Preostaje nam vidjeti što na papiru ima konkurencija i vrlo brzo krenuti s testiranjima noviteta.
E-bicikli
Giantove analize u protekloj godini bile su dijelom usmjerene na rastući segment elektro bicikala. Podaci su iznenađujući i govore da je prošla godina zabilježila porast prodaje od čak 56% u usporedbi s 2018. godinom. U skladu s time slijede nam mnoge e-bike novosti i konstantna unaprjeđenja u svim segmentima. Krenimo od nove, najsigurnije baterije EnergyPak Smart 375. Teži svega 2.75kg, nalazi se u aluminijskom kućištu spremna za integraciju u okvire Giantovih pedeleca. Novi, pametni 6A punjači sposobni su napuniti 60% baterije u svega 50 minuta. Giant također uvodi ‘’Range extender’’ EnergyPak Plus 250, koji po plug’n’ride principu ima zadatak produljiti autonomiju bicikla s dodatnih 250Wh na raspolaganju. Radi se o manjoj bateriji koja se jednostavno pričvrsti za okvir i puni s istim, 6A punjačem.
Jedan od bitnih detalja na novim e-biciklima je integrirani senzor brzine ugrađen u dropout. Na taj način se ne vidi na biciklu te ga nije moguće oštetiti. Magnet se nalazi na disku, a patent je kompatibilan sa Shimanovim sistemima. Senzorika na biciklima je poboljšana, pa je sada doziranje snage prirodnije zahvaljujući ukupno 6 senzora koji prate moment, brzinu, rotaciju, kadencu, nagib i ubrzanja. Tu je i automatski mod rada motora (Smart assist) te Ant+ povezivost sa svim Ant+ kompatibilnim uređajima.
Syncdrive motori dijele se na Life (60Nm, 110rpm), Sport (70Nm, 140rpm) i Pro (80Nm, 170rpm!) verziju, a zajednička im je Pedalplus tehnologija sa 6 senzora, upotreba Smart assist funkcije i tiši rad motora nego na prethodnicima. Giant navodi 2.5 puta tiši Syncdrive Sport i još 15% tiši model Pro. Poboljšani su i RideControl upravljači/ekrani – od bolje vidljivosti led indikatora, Bluetooth i ANT+ povezivosti te Smart assist funkcionalnosti na najjednostavnijem RideControl One do navigacijskog moda, prikaza pulsa, sms-a, e-maila na najjačem RideControl Evo modelu. U funkciji je i RideControl aplikacija za pametne telefone s mogućnostima tuninga, fitnessa, navigacije, obavijesti na raznim jezicima.
Reign E+ Pro
Za 2020-u s nestrpljenjem očekujemo nove Road E+, Revolt E+, Fastroad E+, Explore E+ Pro, Stance E+ Pro 29, a u posebnom fokusu će nam biti Reign E+ Pro. Kako ga najavljuju trebao bi predstavljati ultimativnu enduro e-bike mašinu za ekstremne avanture i nesputanu zabavu. Progresivna geometrija uključuje ekstremni kut vilice od 64.5° i penjački nastrojen na cijevi sjedala (76°). Reign ima najjači Pro motor (80Nm, 170rpm) i custom podešenje za najjača ubrzanja u startu i kod visokih kadenci. Tu je 160mm Maestro sustav i 170mm hoda vilice, RideControl App, Strava i Garmin povezivost, magnetni pokrov motora, gumeni štitnik donje cijevi s baterijom, sve zabrtvljeno protiv ulaska vode. Optimiziran je i prolaz za kabele, bužire, sajle... Ne zaboravimo mogućnost postavljanja Energy Plus 250 dodatne baterije za produljeni užitak. Bilježimo se za testiranje Reigna čim mu gume dotaknu hrvatsko tlo.
On-road
S obzirom na porast prodaje cestovnjaka s disk kočnicama od 51% u 2019-oj očekuje se da će u 2020. čak 70% prodanih cestovnih bicikala imati disk kočnice. Isto tako bilježi se rast prodaje modela s ugrađenim powermetrom od čak 105%. Tako će u idućoj godini svi top end i race modeli (TCR, Propel, Defy, Trinity) imati Sramove Red i Force eTap modele power metra. SL i Pro modeli imati će Giantov novi PowerPro V2. Još jedna zanimljivost je da su svi performance modeli od sada tubeless.
Contend i Contend AR
Novi Contend namijenjen je mlađoj populaciji biciklista. Karakteristika im je ''race'' izgled poput TCR-a i all rounder geometrija dok su specifikacije impresivne. SL model ima okvir ispod 1200 grama i 400g karbonsku vilicu (120g lakša). Kroz okvir provedeni bužiri, D-fuse cijev sjedala (karbonska kod SL), priprema za blatobran, disc dropout i 28c gume proširive do 32c samo su neki aduti, kojima će privući ljubitelje brzine na cesti. Contend AR model ima 1250g okvir i 400g karbonsku vilicu, ali uz nešto svestraniju geometriju s duljim stražnjim krakovima i višim položajem. Na njemu su serijski 32c gume, a moguće je ugraditi do 38c.
Off-road/MTB
Prema Giantu trendovi u off-road segmentu idu prema progresivnoj geometriji. Bicikli su dulji, niži i otvorenijih kuteva na vilici. Očekivani rezultat bi trebao biti izraženija upravljivost, stabilnost i kontrola pri većim brzinama. Strmi kutevi na cijevi sjedala, kratki chainstay i offset vilice imaju svrhu bolje napadati uspone, a objavljena je i definitivna dominacija 29er kotača. Sve vodi ka gumama velikog volumena i širine (2.4 -2.6 inča) što će obradovati vozače s manje iskustva jer Wide Trail nudi mnogo pouzdanja bez iskustva. Zanimljivo je vidjeti rezultate istraživanja gdje su globalni trendovi popularnosti 25% XC, 50% Trail i 25% Enduro. Osim novih modela iz LIV serije poput Intrigue i Pique (Adv. Pro 29 i Aluxx 29) za koji kažu da je čistokrvni XC fully za žene trenutno bolji od "muškog" Anthem-a, mi smo najviše nabrušeni isprobati novi XTC i posebno Reign 29.
Revolt
S obzirom da pripada u brzorastući segment od njega se očekuje mnogo u 2020oj. Podaci govore da gravel bicikli uzimaju dobar dio MTB tržišta, a očekuje se povećanje od čak 50% prodaje. Novi Revolt nudi svestranu gravel geometriju i endurance poziciju s 422mm kratkim chainstayom, potpuno karbonskom vilicom, gumama od 38c (proširivim do 45c) te D-fuse sistemom apsorpcije neravnina na volanu i cijevi sjedala.
Potpuno novi Reign 29er!
Jedan od redakcijskih favorita dolazi u potpuno novom izdanju. Progresivna geometrija donosi redizajn okvira, pa su najavljeni kutevi od spustačkih 65° na vilici i penjačkih 76.8° na cijevi sjedala. Chainstay od 438.5mm i 44mm offset trebali bi unijeti promjene u manevriranju i stabilnosti, a odgovor na enduro prohtjeve vidljiv je u 29er kotačima. Maestro nudi 146mm hoda i minimalnu klackalicu. Tu je i Trunion prihvat amortizera, DCF sjedalo, 160-170mm vilica, Boost 110/148 standard glavčina dok su gume 29x2.5 inča. Okvir podržava bidone do čak 750ml, pa možemo reći da je Giant stvarno osluškivao kritike i želje dosadašnjih vozača Reigna. Vidimo mnoga poboljšanja, a vozne osobine ćemo tek otkriti kada novi Reign stigne u redakciju.
XTC Advanced i XTC Advanced SL
Ovdje govorimo o čistokrvnom XC-u u prirodnom HT obliku, a u Giantu kažu da je SL 29 najlakši off-road bicikl koji su ikada napravili. Smanjenje od 400 grama najprije se odražava u okviru koji sada teži manje od 900 grama! Govori se o novom standardu omjera krutosti i mase... Kompatibilni su za 30.9mm dropper, a tu je i nova geometrija – kutevi 69.5° i 73.5° trebali bi se pokazati kao bolji na spustu i lakši na usponu – živi bili pa vidjeli! Spomenimo još DCF sjedalo, 100mm vilicu i Boost standard 110/148. Ostali podaci su još dijelom u tajnosti pa se čeka prigodan trenutak do objave pune specifikacije. Budite sigurni da će Biker biti među prvima s podacima i dojmovima vožnje.
Stance 29
Možda najzanimljivija grupa bicikala onima koji ulaze u svijet pravog brdskog bicikliranja su početni full suspensioni. Stanceovi osnovni podaci su 120mm suspenzije i 130mm vilica, Boost nabe, dropper cijev sjedala, flexpoint sjedalo i 29x2.4 gume. U najavi je model 29 2, sa Sram grupom SX, 12 stupnjeva i Shimano hidraulikom za vrlo primamljivu cijenu.
Giant Store priprema posebne pogodnosti i best buy modele u svakoj kategoriji. Tijekom cijele sezone ti bicikli će biti dostupni po posebnoj cijeni, a uskoro ćemo moći objaviti detalje i službene cijene svih modela.
Photo: Giant