www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
01. Kolovoza 2023.

Bicikl vs e-romobil

Bicikl vs e-romobil

Da se razumijemo... naš motiv za nabavku e-romobila ne može se nazvati linijom manjeg otpora jer nam uglavnom nije lijeno pedalirati.

 

Ideja vodilja više je bila testirati sve učestaliju e-novotariju na našim pločnicima, s kojom bismo tu i tamo, brzo i bez pretjeranog napora stigli od točke A do točke B. Dakle, E-romobil protiv običnog bicikla. 


ZAŠTO NE E-BICIKL?
Logično pitanje. Gledajući cijelo ljeto kako broj e-romobila koji jure zagrebačkim ulicama na putu do posla progresivno raste, zaključili smo kako je romobil jeftinija i jednostavnija e-igračka od e-bicikla. Kad nam se u nekom trenutku učinilo da još jedino mi pedaliramo u ovom gradu, ne bilo nam lijeno, dočepali se jednog e-romobila na test...  
3, 2, 1, KRENI VIŠE!
Staneš na romobil, stisneš gumb za gas, a on ništa. Mrtav! Da biste ga probudili, morate ga koji put zagurati nogom. Barem ovaj naš model. Zato se nemojte čuditi ako se sljedeći dan probudite s bolovima u desnom kuku s obzirom na broj odrađenih “poguranaca”. Kod bicikla pak ne očekujete da će ikuda krenuti bez vas, stoga bicikl vs. e-romobil 1:0!
ŠPRIC EFEKT
K’o za vrag,  naši su testni dani bili magloviti i mokri, baš kao i pločnik. Iako to možda nećete primijetiti za vrijeme same vožnje, ne čudite se ako do posla budete kompletno zašpricani i mokri odozada. S obzirom da bi vam se isto desilo i na biciklu bez blatobrana, rezultat u ovom slučaju ostaje 0:0. U svakom slučaju, birajte model s blatobranima.
SIZE MATTERS
Zadnjih se par godina sustavno prebacujemo na 29” jer nam je 26” postalo premalo, barem kada je o MTB biciklima riječ. Razmišljate li o e-romobilu, pripremite se na drastičan pad i prosjek od svega 8,5”, u najboljoj varijanti 10”, što je manje i od tački! A sad zamislite kako sa svakim inchem manje, sve zornije osjećate svaku čar neravnine koju prelazite. S obzirom da se naši pločnici ne mogu baš pohvaliti dugim, ravnim šnitama, e-romobil preporučamo samo u slučaju da patite od bubrežnih kamenaca. Bicikl s druge strane, s vilicom ili bez, napumpanih guma ili ne, ipak sve to apsorbira i prođe ugodnije. Stoga, bicikl vs. e-romobil 1:0.  
FITS ALL?
E-romobili su svi iste veličine. Nema tu S, M, L... U prijevodu to znači da će krakati dugonja i niski djevojčurak morati voziti isto. Na našem je testnom modelu visina volana bila podesiva, što nije slučaj sa svima. S obzirom da ni svaki bicikl nije za svakoga, a i da baš ne budemo prekritični, neka ostane bicikl vs. e-romobil 0:0.  
ZIMA (NI)JE LAV
Vožnja biciklom do posla, čak i po cičoj zimi, uglavnom liči na svojevrsni striptiz. Krenete u jakni, kapi i rukavicama, na pola puta ste u vesti i bez kape, pred firmu stignete u kratkim rukavima. Vozeći se e-romobilom, očekujte nagli preokret. Krenete u jakni, na pola puta dodate i rezervnu vestu, do posla nabijete kapu, buff i rukavice. Zaključak? E-romobil baš i nije zimsko prometalo. S obzirom na trenutne zimske uvjete, reza bicikl vs. e-romobil je 1:0. U ljeto se možda predomislite ;-).  
TKO JE TU LUD
Rano ujutro, pogotovo ako niste popili kavu, vožnja biciklom je obično s noge na nogu, dok vas e-romobili prolaze ko muhe. Kad smo mi napokon stali na e-romobil, odjednom su bicikli postali muhe... I tako do posla nismo stigli ni minutu brže jer se sva prednost koju smo postigli na rijetkim ravnim, dugim šnitama, izgubila po rupama i na semaforima. Po specifikacijama i najbrži modeli idu max 25 km/h što i gotovo svaki bicikl može postići. Dakle, bicikl vs. e-romobil 0:0.
SVEŽNJIĆ (YEAH RIGHT)
Navodno e-romobil sklopiš i poneseš, onako k’o ruksak. No prosječnih 13 kg romobila nisu uopće malo kad ih više od par metara morate nositi u ruci. S druge strane, ni gradski bicikl nije puno lakši, no njega ste ionako zavezali pred zgradom i ne morate ga nositi nikuda. Bicikl vs. e-romobil 1:0. 
SAMO DA IZDRŽI!
Reklamiraju ih kao izdržljive na čak 20-30 km. No nitko nije spomenuo da im hladnoća smeta. Mi smo za vožnju sa napola napunjenim e-romobilom od centra Zagreba do periferije i zatim još malo itekako strepili gledajući kojom se brzinom lampice na indikatoru baterije gase. Čak smo i broj poguranaca povećali na maksimum kako nam romobil ne bi na pola puta stao. Srećom, krepao je na 200 m od redakcije, no zaključili smo da nam je izdržljivost baterije prioritet broj jedan prilikom odabira. S obzirom da na biciklu naše nožne baterije mogu puno više od 30 km, bicikl vs. e-romobil 1:0.
A KOČENJE?
Naš je model naprijed na volanu imao samo prednju kočnicu, dok mu je stražnja kočnica straga i na nožni pogon. Koliko god se trudili za vrijeme vožnje dohvatiti nogom tu stražnju, broj uspješnih pokušaja gotovo je bio zanemariv. Kočeći dakle samo prednjom, svaki put nas je skoro katapultiralo. No škicajući po ulici ostale e-romobile, uvidjeli smo da postoje modeli i s obje kočnice na volanu, što bi definitivno bio naš izbor. Iz tog razloga, bicikl vs. e-romobil 0:0.
KUD S NJIM
Dođeš u grad biciklom i zaključaš ga bilo gdje. E-romobil, nažalost nema tu opciju, kao niti bilo kakvu rupu, alku ili išta slično kroz šta bi čovjek provukao lanac i privezao ga negdje. Napredniji modeli doduše imaju elektroničko zaključavanje motora, no bojimo se da bi u moru elektroničkih genijalaca na ulicama, tako ostavljen, brzo postao tuđi. Bicikl vs. e-romobil 1:0. 
PRTLJAGA
Bisage, košarica, vješanje po volanu... sve je to prostor na biciklu za vožnju prtljage. Na e-romobilu tog prostora nema. Jedino što vam preostaje je ruksak. Stoga, bicikl vs. e-romobil 1:0. 
A POBJEDNIK JE?
Ovaj naš redakcijski, jednomjesečni test malo nas je ohladio od želje za e-romobilom. Zaključili smo da više manje sve što trebamo, možemo odraditi i na biciklu. No, spopadne li nas opet e-želja, čini nam se da smo pametniji što gledati, kao što se nadamo i za vas nakon ovog članka... 

Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh