Predviđen je bio za pješčane plaže ili snježne pokrivače, a na kraju se ispostavilo da je primjenjiv i na klasičnim brdskim terenima i da je poprilično zabavan i kao takav počinje buditi sve veći interes ostalih brandova koje je kao začetnik predvodio The Surly Pugsley 2005. godine.
Kako je interes rastao, tako je nastajala potreba za usavršavanjem i širenjem palete primjene jednog fat bicikla. I naposlijetku dolazimo do 27.5+ i 29+ bicikala koje bi laički mogli opisati kao nešto između klasičnog bicikla i fat bike bicikla. Znači da nema tako "mesnate" kotače, ali ima deblje od klasičnih dimenzija, geometrija se razlikuje od klasičnih modela i prilagođene su. Tako da dolazimo do zaključka da su malo "omršavili" jednog fattyja i napravili nešto puno upotrebljivije i vozljivije za svakodnevno korištenje. Takav bicikl podnosi korjenje puno bolje, puno udobniji je na oštrim stazama s puno velikog kamenja, ali smanjena mu je agilnost i okretnost. Ne znatno, ali je! Zbog visine same gume nije pretjerano stabilan u krivinama.
Kada uzmemo dimenzije i malo kalkuliramo, ispada da je vanjski promjer klasične 29ke i 27+ gume gotovo jednak. Dimenzije gume su 27. 5x3.0 koja se montira na adekvatan nešto širi obruč, iako je moguće staviti takvu gumu.bez problema i na klasični 27.5 obruč.
Schwalbe je već ponudio Nobi Nic i Rocket Ron u 27.5x2.8 i 3.0 izvedbi, ali nije jedini, slijedilo ih je još brandova. Bontrager će također nuditi takvu gumu te je poradio na svom Farley biciklu kako bi mogao progutati do 4.0 inča široke gume.
Plus size bicikli imaju drukčije geometrije koje su prilagođene kotačima, vilice dolaze sa širim krunama, stražnje vilice također te bi BB trebao biti nešto širi.
Svjetski brandovi se trenutno odlučuju za namjenu jednog takvog bicikla koji bi trebao uzeti maha ove godine na tržištu. Jedni tvrde da je to za naprednije koji će izvući još više na stazi, dok drugi imaju politiku da će ovakav bicikl puno jednostavnije svladati početnik koji se ne snalazi u tehnikama vožnje.
Za sada možemo reći da su i Specialized i Trek odradili svoj posao i da će u ponudi imati par vrlo zanimljivih i dostupnih plus inačica. Neke od njih već smo vozili, a ostale tek čekamo!
Photo: Biker