Prvo što će vas na ovom modelu oduševiti kad ga vidite uživo je boja okvira u „svjetlucavim prismatic“ detaljima koji posebno dolaze do izražaja na dnevnom svjetlu pri čemu okvir poprimi detalje disko kugle. Boja okvira s „prismatic“ detaljima inače bi bila dostupna na „Project One“ modelima u custom narudžbi ali bi pri tome kupac morao dodatno izdvojiti za takvu boju dodatnih 1000-2000 eura. Kad već pričamo o boji, kako se potencijali kupci ovog modela ne bi „uplašili“ odmah na početku teksta, razlog zbog kojeg smo spomenuli ovaj detalj je cijena ovog modela koja iznosi 34.999,99 kn što znamo da nije malo kada pričamo o kupovini bicikla, ali vjerujemo da ćete se složiti s nama da je „malo“ kada vam predstavimo sve detalje ovog modela…
Emonda – Lagan i brz cestovni bicikl
Prilikom odabira Trek cestovnih modela imate mogućnost odabrati između nekoliko modela ovisno o načinu vožnje koji ćete preferirati. Ako želite odabrati udoban cestovni bicikl s kojim imate mogućnost vožnje ne samo po cesti nego i po lijepo uređenim bijelim cestama (makadamske ceste) onda je Trek Domane sa svojom „endurance“ geometrijom i IsoSpeed tehnologijom pravi izbor za vas. Ako je brza vožnja, triatlon ili granfondo utrke ono što vas motivira da vozite bicikl onda je aero dizajn okvira na Trek Madone modelima pravi izbor za vas. Za vozače kojima vožnja po cesti služi samo kao dionica kojom žele stići do off-road širokih cesta, makadama i šumskih puteljaka, a da je ujedno bicikl sposoban i za vožnju pod teretom za potrebe „commuting-a“ gradom ili „bike-packing-a“ onda vam preporučujemo Trek Checkpoint.
Za sve ostale koji traže što lakši cestovni bicikl, geometriju okvira koja ima naglasak na klasični cestovni bicikl tu je Trek Emonda.
Emonda SL i SLR modeli (oznake SL i SLR govore nam da je ovdje riječ o karbonskim okvirima) doživjeli s redizajn prošle sezone. Iako je kod Emonda modela uvijek naglasak bio na što lakšem okviru koji će vozačima omogućiti najbolje moguće performanse za vožnju uzbrdo kod novog modela dizajn okvira poprimio je „aero“ karakteristike. U suradnji s profesionalnim vozačima iz World Tour cestovne ekipe Trek-Segafredo inženjeri u Trek-u uspjeli su dizajnirati okvir koji je ostao lagan za strme uspone, a brži po ravnim dionicama i na bržim segmentima, poput spusta, od prethodnog modela. Konkretno kod novog Emonda SLR modela to bi značilo sljedeće u brojevima: ušteda od 60 sec na ravnoj dionici u sat vremena, ušteda od 18 sec na uzbrdici nagiba +8% u sat vremena te -182 g uštede ako gledamo tzv. „drag save“.
SL ili SLR model?
Brojke vezane uz performanse na novoj Emondi rađene su na najjačem SLR okviru koji je napravljen od 800 OCLV karbona. Emonda SL 6 model, o kojem pišemo, napravljen je od 500 OCLV karbona koji ima nešto „slabije“ performanse ako ćemo uspoređivati težinu i čvrstoću okvira ali s obzirom na razliku u cijeni to su performanse koje su za nas rekreativne vozače doista zanemarive. Ono što je najbitnije je da je upravo geometrija okvira kod oba modela, SL & SLR, identična. Geometrija okvir ima tzv. H1.5 fit, isti onaj koji je Trek predstavio kad su prvi puta predstavljali najnoviji Madone model. Novi H1.5 fit nalazi se u zlatnoj sredini između prijašnjeg H1 i H2 fita (H1- agresivnija pozicija sjedanja koju najčešće voze Pro Tour vozači i ozbiljniji amaterski natjecatelji / H2 – geometrija okvira koja ide prema tzv. udobnijoj „endurance“ geometriji i najčešći je odabir za rekreativne cestovne vozače i „weekend warriore“). Za vozače to znači da isti okvir mogu podesiti („bike-fitting“) na dva različita načina za vožnju ovisno o odabiru kuta lule kormila. H1.5 geometrija stavlja vozača u idealnu poziciju u kojoj može duže vremena biti u agresivnijem položaju sjedenja (npr. u poziciji da se drži rukama nismo na kormilu), a da se pritom ne osjeća nelagodno.
Ono što kod svakog Trek modela isto volimo naglasiti je besprijekorno doživotno jamstvo koje daju na svaki kupljeni bicikl.
SRAM AXS wireless tehnologija
Kad pogledamo specifikacije, grupu mjenjača s kojom dolazi opremljen ovaj model još više nam postane jasno koliko puno kupac dobije na ovom modelu za „relativno malo“ novaca.
Sram je tek nedavno na tržište izbacio novi liniju RIVAL (ako bi je usporedili sa Shimano grupom smjestili bi je negdje u sredinu između 105 i Ultegra grupe mjenjača) u svojoj AXS ponudi 12-brzinskih wireless. Wireless AXS mjenjači imaju prednost jer na biciklu više nemate bužira i sajli mjenjača koje je potrebno mijenjati s vremena na vrijeme, a isto tako ih onda nije potrebno podešavati (jednom kad se mjenjači ispravno podese). Jedino o čemu morate s vremena na vrijeme voditi brigu je da provjerite status baterije (baterije su punjive i uz bicikl kupljen s AXS grupom dolazi i punjač). Samim time cijeli bicikl izgleda vizualno još ljepše jer van okvira nema nikakvih dodatnih bužira ili sajli mjenjača (a to opet utječe pozitivno na aerodinamiku cijelog bicikla). Isto tako nova 12-brzinska grupa omogućava vozaču da još bolje pronađe pravi omjer brzine na ravnom ili uzbrdo kako bi svaki okretaj pedala bio čim efikasniji.
SRAM AXS mjerač snage
U posljednje vrijeme pisali smo dosta o mjeračima snage koji su postali neizostavni dio opreme kod svakog ozbiljnijeg rekreativca ili amaterskog natjecatelja (kod Pro vozača to je naravno „must have“ oprema na biciklu). Sve zainteresirane kupce ovog modela razveselit će informacija kako na Emonda SL 6 eTap 2022 modelu dobivate između svega ostalog i Sram Rival AXS mjerač snage. Jednom kad počnete voziti uz pomoć mjerača snage shvatit ćete koliko prostora za napredak na vašim vožnjama i treninzima još uvijek imate bez obzira na dosadašnje iskustvo ili godine starosti.
Karbonski kotači s dvije godine bezuvjetnog jamstva
Prvo što najčešće vlasnici cestovnih bicikla požele nadograditi su kotači. Razlog je najčešće kupovina pristupačnijeg cestovnog modela koji u specifikacija dolazi s aluminijskim kotačima. Na ovom modelu niti na ovo nećete morati potrošiti dodatan budžet jer Emonda o kojoj pišemo dolazi opremljena karbonskim kotačima Bontrager Aeolus Elite 35 (35 je oznaka za visinu kotača od 35 mm – visina koja je idealna kako Emonda ne bi gubila performanse uzbrdo, a kotač ujedno ima određenu visinu kako omogućio aerodinamična svojstva prilikom vožnje na ravnim dionicama).
Osim odličnog jamstva koje Trek daje na svaki kupljeni okvir, kupci Bontrager karbonskih kotača mogu „mirno spavati“ zahvaljujući bezuvjetnom jamstvu koje Bontrager daje na sve modele karbonskih kotača. To znači da ako u periodu od 2 godine nakon kupovine doživite bilo kakvu nezgodu u kojoj bi se oštetili Bontrager karbonski kotači imate pravo dobiti potpuno besplatno novi set kotača u tom jamstvenom roku.
Za one koji su nakon ovog teksta počeli razmišljati o kupovini ovog modela, trenutno je u Rog-Joma dućanu (Savska cesta 8, Zagreb) ili na webshopu ostao samo još jedan model u veličini 56 cm koji je dostupan ODMAH! Za rok isporuke drugih veličina (model je dostupan u dvije boje) slobodno se obratite nama u redakciji ili pošaljite upit na Rog-Joma info email: info.webshop@rog-joma.hr