objavio:
08. Svibnja 2019.

Pod povećalom: Scott Spark RC 900 WC N1NO HMX

Pod povećalom: Scott Spark RC 900 WC N1NO HMX
17 fotografija

Zanima vas kakve se sve "pile" voze na domaćoj MTB sceni i kakva su iskustva onih koji ih voze? Nema problema, nas također zanima isto!IMG_3040 (Copy).jpg (84 KB)

Pokušat ćemo stoga za početak doći do najzanimljivijih primjeraka na domaćoj "cross-country" sceni. I odmah na startu donosimo ekskluzivu! U goste nam stiže Marin Deković (BK Campetto) s svojim predivnim ljepotanom čiju okosnicu čini Scott Spark RC 900 WC N1NO HMX okvir.

IMG_2972 (Copy).jpg (96 KB)

Sličan ste model okvira mogli vidjeti na "malim ekranima" odnosno najznačajnijim svjetskim brdsko-biciklističkim utrkama na kojima glavnu ulogu na njemu ima višestruki svjetski i olimpijski prvak Švicarac Nino Schurter što je vidljivo i iz njegova naziva. Rama, ali i bicikl o kojem upravo čitate raritet je u Hrvatskoj što se može vidjeti na prvi pogled, a zagledate li se i malo više u njega shvatit ćete kako pred vama uzdignuta čela stoji nešto vanserijsko. Bicikl smo ove godine uočili na Mitas 4Islands MTB Stage Race 2019. utrci gdje ga je Marin premijerno vozio i gdje smo odlučili da upravo on otvori našu rubriku "pod povećalom".

IMG_3068 (Copy).jpg (69 KB)

"Samo večer uoči starta prve etape bicikl je još bio u komadima. I dok su se ostali natjecatelji pripremali za prolog u Baškoj ja sam vrijeme provodio u garaži slažući na tek pristiglu ramu dijelove i opremu" na početku našeg razgovora ispričao je Marin koji je do sada vozio na nekoliko različitih brendova, ali i koji je posljednje dvije sezone vjeran Scott brendu.

IMG_2958 (Copy).jpg (55 KB)

"Bicikl nije moguće kupiti u kompletu već sam zahvaljujući uvozniku za Scott u Hrvatskoj uspio doći do rame. Obzirom na kvalitetu rame pažljivo sam birao sve ostale dijelove i opremu na biciklu pa njegova težina trenutno iznosi oko 9,70 kilograma" dodao je i napomenuo kako mu je najveći problem bilo privikavanje na SRAM XX1 Eagle AXS bežičnu grupu s kojom se, moramo biti iskreni, niti mi ne susrećemo svakog dana. Ista je i dalje raritet u domaćim biciklističkim krugovima i ne viđa se svakog dana, a gotovo smo sigurni da ih u Hrvatskoj gotovo i nema u upotrebi. Realno, cijena je za sada najveći "kamen spoticanja" prilikom kupnje iste za većinu biciklista.IMG_3057 (Copy).jpg (81 KB)

"Samo privikavanje na bežičnu grupu bilo je poprilično brzinsko. U početku sam se uhodavao s promjenom brzina međutim nakon druge etape sve je išlo vrlo glatko! Ručica mjenjača odlično odgovara za palac ruke pa je samo lagani pristisak ručice dovoljan da se brzina prebaci u bilo kojem smjeru što je itekakva prednost kada si umoran ili je sve oko tebe sklisko i blatno" ističe Deković  i dodaje kako posebna aplikacija omogućava promjenu pozicije mjenjanja brzina a zanimljivo je i da se može podesiti i omogućiti promjena nekoliko brzina jednim klikom. Aplikacija naravno nudi i prikaz stanja baterije koja traje otprilike 4 do 6 mjeseci. U mjenjaču je pak baterija koja se također puni, a pritiskom ručice mjenjača pali se mala lampica koja pokazuje da li je baterija puna (op.a. zeleno svjetlo) ili prazna (op.a. crveno svjetlo)

IMG_2959 (Copy).jpg (62 KB)

Deković, inače iskusan biciklist čije mišljenje itekako vrijedi čuti, istaknuo je za vrijeme našeg druženja brojne zanimljivosti o vlastitom biciklu koje je uočio kod vožnje svojim biciklom, bilo uzbrdo ili pak nizbrdo: "Bicikl se ponaša kao hardtail u trenucima kada su prednja vilica i stražnji amortizer zaključani međutim stražnji amortizer može raditi u tri različita moda. Ako to dozvoljava podloga, za penjanje uzbrdo zaključam i vilicu i amortizer dok kod teškog i razrovanog terena koristim opciju "traction"  na amortizeru koja dozvoljava fino upijanje neravnina".IMG_3056 (Copy).jpg (93 KB)

Baš kao i neravnine, Marinov bicikl odlično "upija" i tehničke uspone i to prije svega zahvaljujući njegovoj kondicijskoj spremi ali i kombinaciji odličnih kotača i guma zbog kojih se bicikl odlično ponaša na uskim stazama što je za Biker potvrdio i sam Marin.

"Priznajem, nisam najbolji što se tiče tehnike vožnje ali ovaj bicikl uistinu leti po stazi bez obzira kakva ona bila. Sve naravno ovisi o sposobnosti i potkovanosti onoga tko ga vozi međutim na ovom biciklu će čak i potpuni laici uživati. Bicikl je poput igračke, a blagi kut vilice i iznimno kratak "chainstay" pružaju kombinaciju stabilnosti i okretnosti!" dodaje Marin koji nam je otkrio i kako je u početku imao osjećaj da mu je pozicija na biciklu postavljena previše naprijed ali i kako je ubrzo shvatio kako mu je pozicija sjedenja "unutar" bicikla i kako pozicija na biciklu s ovakvim volanom i lulicom od svega 70 mm ipak nije preagresivna."IMG_2951 (Copy).jpg (51 KB)

Sveukupno, ovakva geometrija i ovjes pružaju neodoljiv osjećaj kontrole i udobnosti u spustu!"  zadovoljno je komentirao Marin i pritom rezimirao kako bicikl nakon finog podešavanja ulijeva sigurnost bez obzira na brzinu kojom se vozi. Deković je fino podešavanje bicikla radio samostalno na što je potrošio podosta slobodnog vremena međutim po završetku je rezultat i više nego odličan, a osjećaj vožnje perfektan. 

Prema riječima Dekovića, perfektan je i volan koji dolazi u jednom komadu i koji unatoč kratkoj luli volana nije agresivan "dobro je što primjerice adapteri za Garmin uređaj dolaze s volanom. Ako netko voli drugačiju poziciju za postavljanje svog Garmin uređaja onda će imati problem jer volan je aerodinamičan i po tom pitanju ne nudi previše opcija!"

IMG_3045 (Copy).jpg (95 KB)

"Gume koje na njemu vozim su također zaslužne za dobar osjećaj za vrijeme vožnje. Odlično drže u zavojima, ali i tu sam izgubio dosta vremena ne bi li pronašao idealan pritisak u njima. Dio zasluga za odlično držanje zasigurno treba pripisati i obručima koji su različite širine (op.a. 28 mm sprijeda i 25.,6 mm straga)" za kraj je dodao Deković koji je s nama podijelio i specifikacije svog ljepotana.

Uživajte!IMG_2944 (Copy).jpg (137 KB)

Specifikacije:

Okvir: SCOTT SPARK RC 900 WC N1NO HMX (M veličina)

Amortizer: Vilica RockShox SID RL3 100mm
Stražnja suspenzija: FOX Nude EVOL; / SCOTT custom w. travel / geo adj DPS, 3 moda: Lockout - Traction Control -Descend
Grupa: SRAM AXS

Kocnice: SRAM Ultimate Level
Pogon: Quark power meter (op.a. duljina kurbli 170)
Kotači: Duke Lucky Jack SLS2 6TERS
Gume: Mitas Scylla TEXTRA 29x2.45 (op.a. Textra zaštita je dodatna zaštita od bušenja)

IMG_3014 (Copy).jpg (120 KB)

Photo: Biker

Na vrh