Zašto je to važno? Moći ćete kočiti i mijenjati brzine bez obzira na poziciju, ali nećete biti spretni i agilni za volanom, vožnja neće biti u potpunosti ugodna i mogli biste nakon nekog vremena razviti bolove u zglobovima prstiju i šaka.
Par detalja na koje treba obratiti pažnju i možete na vožnju :). Ručice kočnica, kad je bicikl na ravnoj podlozi, s podlogom trebaju zatvarati kut od cca 45 stupnjeva. Naravno da tu mogu postojati odstupanja po par stupnjeva, plus minus, ovisno da li sjedite malo uspravnije ili malo više prema naprijed. Sljedeće na što trebate obratiti pažnju kako bi uskladili sve vama po mjeri je da zamišljena linija koja prati vašu ruku prema volanu od ramena ide istim smjerom preko zapešća i šake do ispruženog kažiprsta.
Kažiprst je prst s kojim kočite, sve hidraulične kočnice imaju dovoljnu silu kočenja da nije potrebno koristiti druge prste već samo jedan, stoga ručica kočnica mora biti udaljena od gripa toliko da kad punom rukom primite grip i ispružite kažiprst, on lovi kraj ručice.
Slika gore ilustrira krivu poziciju ručice :)
Slika gore ilustrira dobru poziciju ručice :)
Ukoliko vam ručice mjenjača tada budu predaleko i ne možete dohvatiti ručicu mjenjača, zamijenite im mjesta, neka ručica mjenjača bude bliže gripu. Ista udaljenost ručice od gripa mora biti i sa lijeve i sa desne strane. Dakle kut ručica cca 45 stupnjeva i udaljenost ručice tolika da možete kočiti jednim prstom. Ostali prsti vam trebaju za dobar prihvat gripa.