www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
02. Veljače 2021.

Pripremite se na manjak bicikala, dijelova i opreme ove godine!

Pripremite se na manjak bicikala, dijelova i opreme ove godine!

Cijene bicikala idu gore, popusti će biti manji ili ih neće biti i pitanje je tko će naći baš ono što si želi. Ovo je godina kada ćemo morati smanjiti očekivanja ako želimo voziti nove bicikle.

Pripremite se jer će ova sezona biti daleko drugačija od prethodnih po mnogočemu. Tržište bicikala je nakon epohalnog booma u prodaji krenulo u još veći krah izuzev nekih brendova koji su se pripremi na vrijeme.
Što se točno dogodilo?
Sve zalihe na skladištima proizvođača su potrošene još u svibnju 2020. godine i nakon toga je krenula borba za komponente kojima će se proizvoditi novi bicikli kako bi proizvođači bili spremni za nadolazeću bike sezonu. Veliki broj trgovaca je prodao već svoje narudžbe za prvu polovicu 2021. godine i to nakon popuštanja prvog lockdown-a u svibnju 2020. U ovom tekstu se na sezonu osvrćemo kao na period u godini u kojem tržište bicikala bilježi najveću prodaju. Nakon velikog booma u prodaji kada su sve zemlje izašle iz lockdown-a prošle godine, nastupila je nestašica, a potražnja je i dalje bila veća nego prethodnih godina za isti period.
Proizvođači su počeli kaskati zbog covid19 mjera koje su na snazi i u tvornicama pa kvote za ovu godinu nisu ispunjene i rezultat je trenutna situacija koja se manifestira kroz nestašicu manje više svega što vam treba ako se bavite biciklizmom. Bicikala ima, ali ne u svim veličinama, ne svih modela i ne u svim cjenovnim razredima. I tako će, kako se čini, biti do daljnjeg. Zasigurno će 2021. biti zanimljiva godina za uvoznike i trgovce i čeka ih veliki izazov.
Cijena transporta morskim putem je narasla i do čak i do devet puta poput bicikala čija proizvodnja je u Kini. Uzročno posljedično rastu i cijene bicikala, pa ćemo od sada bicikle moći kupiti po 10-20% većim cijenama. Ono malo starih modela što je ostalo možda zadrži cijenu dok se ne proda, ali novi modeli će kod svih brendova narasti cijenom i smanjiti se količinom i ponudom.
deore_new_shimano14.jpg (196 KB)Shimano je kao jedan od glavnih proizvođača komponenti u svijetu imao ogroman zastoj i trenutno se bori sa velikim deficitom radne snage u nekim zemljama te zastojima pogona. To je dovelo do potpune nestašice dijelova koji će trebati servisnim centrima kako bi vlasnici mogli održavati i popravljati svoje bicikle. Naš veliki prijateljski apel je da ove godine posebno čuvate i pazite svoje bicikle jer dijelova neće biti. Shimano trenutno vodi utrku s isporukama da namiri proizvođače bicikala pa ne možemo ni očekivati da će moći proizvoditi rezervne dijelove. Iako je sve dosta crno, ali ovo je sigurno dobra prilika za male brendove da narastu. 2021. godina će značajno promijeniti hijerarhiju na tržištu bicikala, neki će brendovi ojačati, neki će oslabiti, neki će se u potpunosti ugasiti.
Određeni brendovi su predvidjeli ovu situaciju i sa narudžbama komponenti krenuli već za prodajnog booma u prošloj godini kako bi mogli ovu sezonu imati ponudu bicikala koja odgovara potražnji. Također neki naši uvoznici su prepoznali situaciju i bili na vrijeme informirani te su svoje narudžbe za ovu godinu odradili promptno i oni će imati zasigurno veću ponudu i veći izbor bicikala od ostalih. Ali svima je zajedničko da će bicikli imati veću prodajnu cijenu i da će sniženja biti malo. Ovo neće biti godina u kojoj ćemo čekati sniženja i birati boju, ako ćemo se htjeti voziti, kupovat ćemo čim vidimo da postoji bicikl koji nam odgovara veličinom. Nakon popuštanja prvog lockdown-a u svijetu, ljudi su bicikle kupovali u trgovinama u kutiji. Većina vas nikad nije vidjela bicikl u kutiji koji treba iz kutije izvaditi i složiti da bi ga uopće vidjeli kako izgleda i na kraju kupili. Tolika potražnja je bila da trgovci nisu stizali slagati bicikle. Na kraju ljudi više nisu pitali ni za boju, ni za komponente, samo su kupovali jer su bili u strahu da ako ne uzmu sada, poslije neće biti. Isto tako i sada bicikl treba kupiti kad zadovolji osnovne uvjete koji su vam bitni. Nemojte čekati.
 Najprodavaniji bicikli u Hrvatskoj se cijenom kreću od 3000-6000 kuna i to je segment po kojem će se gledati tko ima, a tko nema bicikla. Skupljih modela će biti samo zato jer se ne prodaju tako brzo, ali kad ponestane ovog cjenovnog razreda, svi će se, ne pitajući za cijenu prebaciti na razred više. Tako će opet biti deficit u svakom segmentu na kraju, zato još jednom :), nemojte dugo birati :).

Vanjske gume i zračnice
Ovo je još jedan segment u proizvodnji dijelova za bicikle koji je osjetio cijeli ovaj boom. Guma neće biti u izobilju, čuvajte ih i pazite. Cijena im ide gore kao i kod bicikala, a na kraju i opreme poput lokota, kaciga, cipela, pumpi, sjedala također neće biti dovoljno pa se pripremite. Cijene i u ovom segmentu idu gore. Rast cijena diktiraju trenutno isključivo proizvođači i trgovci su se ovdje našli u škripcu jer su se njima uvjeti znatno pogoršali usprkos ogromnim prednarudžbama koje su napravili i prostora za velike korekcije cijena neće biti.

Na vrh