U posljednjem smo se broju Bikera osvrnuli na promjene koje smo zapazili na domaćem tržištu bicikala, pa prenosimo i vijest koja se tiče naših susjeda. Slovensko tržište bicikala se mijenja, odnosno raste pomalo ali i biva sve više povezano sa Europskim dobavljačima. Uvoz je tako porastao na gotovo 77.000 bicikala, odnosno povećao se za gotovo 5% ukoliko se usporedi sa uvozom iz 2012. godine. Isti postotak rasta bilježio se i u 2012. godini.
Zanimljiva je činjenica kako otprilike 12.000 bicikala "proputuje" preko Slovenije do tržišta bicikala u Mađarskoj, ali i Hrvatskoj. U Sloveniji je dakle "potrošnja" bicikala zaokružena na brojci od 65.000!
Tržišni udio električnih bicikala je i dalje vrlo mali. Kao i za većinu Hrvata, cijena je i za državljanje Republike Slovenije i dalje previsoka. Međutim, najvažniji distributeri očekuju povećanje prodaje u skoroj budućnosti!
Razlog treba tražiti i u činjenici kako se Slovenija i dalje nalazi u fazi "oporavka" pa i banke imaju postrožene uvjete poslovanja. Financiranje je stoga glavni problem cijele priče.
Uvoznici su pod velikim pritiskom zbog problema sa plaćanjem, čak i kod distributera koji nisu imali problema u prošlosti ali su trenutno suočeni sa snažnim pritiskom koji im uzrokuju velike sportske kompanije ili pak on-line trgovine.
Protekle je godine Italija bila glavni dobavljač za Sloveniju, dok su na drugom i trećem mjestu Tajvan i Austrija. Italija i Tajvan su oduvijek prednjačile u tom segmentu, međutim interesantno je pratiti povećanu "opskrbu" sjevernih susjeda Slovenije. Zasigurno je tu veliku ulogu odigrao Hervis! Procijenjuje se kako su Hervis i Intersport lideri na tržištu. Oni drže 50% tržišta bicikala.
Prodaja cestovnih ili pak brdskih bicikala sa maloprodajnom cijenom do tisuću EUR je stabilna. Napokon, Slovenci bilježe i porast broja prodanih 29" bicikala. Zanimljiv je podatak kako se za svaki model high-end bicikala vodi posebna bitka trgovaca, a koji su pritom sve fleksibilniji. Čini nam se kako se slična stvar događa i u Hrvatskoj.
Bilo kako bilo, mnogi su Hrvati svoje bicikle kupovali upravo u Sloveniji. Ulaskom u Europsku uniju stvari su se znatno promijenile. Biti će zanimljivo vidjeti statistiku tržišta bicikala prije i nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju!
Izvor: Biker Europe/Grega Stopar
Photo: Eurobike