Na test smo uzeli četveroklipne Shimano kočnice, da malo osvježimo neke već dotrajale izvedbe na jednom od električnih bicikala iz redakcije. Ono što nas je navelo na ovaj potez je tvrdnja proizvođača da su ovo kočnice prikladne i za e-bike. Kako električni bicikli teže više od običnih, tako su im potrebne kočnice koje mogu više potrpjeti, pogotovo kada se radi o ozbiljnom e-bike modelu koji je namijenjen za divljanje, a ne za laganu vožnjicu uz more.
Ono što se nadamo primijetiti je izdržljivost na zagrijavanje o kojem je bilo dosta spomena kod ovog modela. Keramički klipovi tome doprinose te će nam nadamo se poboljšati riding experience jer ćemo spust moći odraditi u komadu bez hlađenja, što nekad i nije slučaj kad nagazimo bicikl kako se i očekuje. Na prvu su dojmovi u odnosu na svog prethodnika dosta dobri, rekli bismo iznenađujući. Kočnice grizu na prvi potisak već jače i odlučnije, a prilikom jačeg potiska na ručice, kotači blokiraju bez zadrške. Ono što će sigurno pokazati vrijeme, je izdržljivost u ljetnim mjesecima kada su vrućine znatno veće. Veliki hladnjak čeljusti bi trebao u tome pomoći.
Ručice se montiraju pomoću obujmice, te imaju podešavanje otklona na vijak za koji nije potreban alat. Ručice se kao takve u odnosu na prethodnika nisu mijenjale, tako da sve skupa je blagi skok, ali po samom ponašanju i kočenju, rekli bismo da je skok primjetan. Kočnice su prilikom par vožnji bile dosljedne i konstantne što smo kod nekih modela primijetili da nije uvijek slučaj. Znalo se dogoditi da nas iznenadi reakcija kočnice prilikom istog potiska na ručicu. To sada nije slučaj, te vjerujemo da se radi o utjecaju temperature koja se mijenjala i oscilirala na čeljusti te samim time i ulje unutar nje.
Velike oscilacije u temperaturi ulja utječu na gustoću ulja te samim time i na način na koji čeljusti reagiraju na određenu silu potiska na ručicu. Iako su ovo finese, kad ste često na stazi, ovo je nešto što se primijeti i zna biti frustrirajuće jer vožnju morate prilagoditi mogućim oscilacijama. Čini se da jedan od najvećih divova u proizvodnji opreme i dijelova za bicikle radi na napretku, bez obzira koliko su jaki. Za početak testiranja možemo reći da smo testirali jako dobre kočnice, i da će svaki trail bike biti za jednu skalu gore, kad na njega dođu ovakve “beštije”.
Photo: Biker