To znači da su trgovci koji uvoze i prodaju Specialized te svi svjetski mediji koji prate biciklizam bili u Valamar Rivieri u Rapcu protekli mjesec i tako upoznali novitete Specialized brenda za 2019. To je ove godine bilo mjesto s kojeg smo se i mi javili, baš onako kako smo se prethodnih godina javljali iz drugih dijelova svijeta kad je došlo vrijeme prezentacije noviteta za Specialized. Ovo je ogroman korak za hrvatsku biciklističku scenu obzirom je jedan takav biciklistički brand prepoznao važnost i atraktivnost Hrvatske za prezentaciju svog branda. Pričali smo s Sebastianom Maagom, direktorom marketinga za Europu te mu postavili par pitanja.
Kako ste se odlučili da Hrvatska bude ovogodišnja destinacija za prezentaciju?
"Egzotika nam je nit vodilja, ali imamo svoje uvjete, potrebne su nam staze, potreban nam je prostor gdje ćemo na najbolji način prezentirati svoj proizvod i potrebni su nam susretljivi ljudi s druge strane koji će nam to omogučiti.
Uvijek biramo novu zemlju i za nas je to veliki zadatak jer govori o nama i na kraju o Specialized-u. Nakon što smo vozili trailove u Rapcu i usuglasili s čelnim ljudima iz Valamara sve što nam je potrebno, odlučili smo da je ovo mjesto koje će najviše odgovarati našim standardima za ovu godinu."
Kakvi su vaši dojmovi?
"Iznad očekivanja u svakom pogledu, a dojmovi naših gostiju koji su oduševljeni i koji će vjerojatno Rabac posjetiti i u nekom drugom aranžmanu nakon ovoga govore još i više. Mi smo oduševljeni sa susretljivošu tvrtke Valamar, stazama koje su nevjerojatne i jako smo sretni da ćemo baš ovdje predstaviti novi Turbo Levo jer baš su ove staze ono što treba jedom takvom biciklu da bi osjetili što smo napravili."U Rapcu je bio i Dominik Geyer, glavni i odgovorni za razvoj e-bike segmenta u Specialized-u.
Vaša filozofija kad je u pitanju električni bicikl Turbo Levo?
"Moje mišljenje je da se svi moramo usmjeriti ka onome što pruža jedan elektro bicikl, mi smo u Specializedu htjeli omogučiti zahtjevnim i ozbiljnim biciklistima da imaju bicikl koji će ih odvesti dalje i brže, a zatim spustiti jednakom agilnošu niz brze trailove kao što bi to napravili sa jednim Stumpjumperom i mislim da smo u tome uspjeli. Kad vidim ljude i njihove reakcije nakon prve vožnje novog Turbo Levo modela, siguran sam da smo uspjeli. Puno smo uložili vremena, truda i budžeta u novi model jer smo htjeli razviti nešto novo i podići ljestvicu svog modela. U Rapcu smo vidjeli i vozili ono što će biti fokus Specializeda za 2019. godinu. Ono što ćemo posebno napomenuti je Turbo Levo koji je premijerno predstavljen i koji nas je ugodno iznenadio kao nešto novo, drugačije. Vozili smo novog Stumpjumpera Short i Long Travel, vozili smo novog Cruxa i Diverge, testirali smo Epic Evo i isprobali nove XC cipele za 2019.
Sada ćemo samo predstaviti što nam nosi nova godina, a kroz vrijeme ćemo objaviti i iscrpne testove i vlastite zaključke. Kako smo najviše vremena proveli na Turbo Levo odnosno električnom fully biciklu, tako donosimo i test iz prve ruke. Započeli smo i hard test Epic Evo koji već danas možete vidjeti u posljednjem broju BIkera. Ono što je u svijetu postalo "must have" i krenulo kod nas u punom zamahu je Gravel koji smo već spominjali. Gravel u Specializedu je pod imenom Diverge i odnosi se na hibrid između cestovnog, kros i trekking bicikla. To je bicikl koji može savladati uređene xc staze, juriti cestom te se odlično snaći na makadamu. Radi se o modelu koji pokriva, na jedan drugačiji način, različite terene.
Ovdje nije toliko naglasak na udobnosti koliko na brzini i jednostavnosti prevaljivanja određenog puta. Možda bi se na nekom trail biciklu osjećali udobnije, ali bi trebali daleko više energije na cesti, daleko više kondicije na makadamu, a na xc stazi bi uživali jednako i na hard tail xc biciklu. To je otprilike filozofija gravel bicikla kako smo mi to doživjeli. Specialized je dosta razvojne tehnologije posvetio Diverge modelu baš zbog toga. Pokazala se potreba za ovakvom vrstom bicikla i to su prepoznali još neki brendovi. Specialized ima širu paletu modela od entry level pa sve do karbonca, a i svaki ima svoje prednosti.
Neki modeli ostalog asortimana bicikala su, kao i kod ostalih brendova, dobili noviju i jaču opremu od svojih prethodnika, ali su geometrije ostale iste kao što je to slučaj kod Epic modela. Nove boje su dostupne na svim modelima, a tu je i jedna mat krem boja koja će ove godine biti na par modela i nama se na prvu jako svidjela. Rockhopper, Pitch i Chisel su također dobili nove grafike i grupe dijelova su se ponešto mijenjale, o tome ćemo pisati u nastavcima prilikom testiranja. Ono što nas je doista oduševilo, je Epic Evo koji je opet ušao na prazno i usko mjesto između XC i trail bicikla koji bismo mogli nazvati pravi maraton bicikl. Više hoda, kraća lula volana, podesiva cijev sjedala i deblje gume čine ga za nas rekreativce idealnom kombinacijom.
Vozite li Epic i želite prevaliti više od 40 kilometara na udobnijem biciklu, onda je Epic Evo model za vas. Epic će vas više umoriti na tehničkim segmentima, dok će Epic Evo to odraditi skoro kao trail bicikl. Nakon njega dolazi trail Stumpjumper koji dolazi u dvije varijante. Short i long travel, dakle isti trail ili već skoro enduro. Kako nam se čini, to je polako trend koji svi upražnjavaju, tako da će već iduče godine modeli dobiti sasvim nove kategorije, jer se poprilično mijenja geometrija, hod suspenzije i namjena bicikla.
Nećemo više duljiti, secirali smo Turbo Levo i otvorili priču s Epic Evo modelima. Donosimo naravno u slijedećim danima!
Photo: Biker