www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
09. Listopada 2020.

Specialized AETHOS - Ilegalan cestovnjak u legalnoj prodaji!?

Specialized AETHOS - Ilegalan cestovnjak u legalnoj prodaji!?
16 fotografija

Specialized je krenuo agresivno prema boljem sutra. Pandemija Covid-19 nije zaustavila inovacije, usporila je proizvodnju, ali brendovi poput Specialized-a izbacuju svoje perjanice velikom brzinom što nam samo govori o napretku koji se ostvaruje usprkos ovim “vremenima”.

specializedaethos7.jpg (315 KB)Iako smo se znali susretati sa ovakvim inačicama cestovnjaka, zapravo više filozofijom, niti jedan brend još nije tako čvrsto stao iza nje i pokazao namjeru da ne kani odustati od iste.tim.JPG (125 KB)

I tako se pojavio Specialized AETHOS, nešto na čemu su radili gotovo u mraku nekolicina inženjera i dizajnera zadnjih godinu dana. specializedaethos13.jpg (229 KB)Politika brenda nije baš susretljiva prema idejama o proizvodnji cestovnjaka koji ne mogu dobiti UCI odobrenje. Zašto je ovaj puta drugačije? Dosta je bilo, radimo bike za vozača koji ne želi stajati na startu još jedne utrke već onoga koji želi svoju utrku voziti sam, bez pravila i bez sputavanja. Cestovnjak koji predstavlja koncept mogućnosti koju može postići brend nakon skoro pola stoljeća iskustva.specializedaethos33.jpg (81 KB)

Okvir je radila grupa inženjera i dizajnera i cilj je bio izvesti najlakši, najudobniji, naj sve! cestovnjak koji trenutno mogu ponuditi. Karbonski okvir su projektirali gotovo godinu dana te su izvodili računalne simulacije uvijanja i naprezanja materijala u toliko kombinacija da im je trebalo kako kažu superračunalo (što god to značilo :D).specializedaethos1.jpg (68 KB) Nakon bezbroj pokusa došli su do novog oblika karbonskih cijevi koje će sklopljene u cijelinu tvoriti nevjerojatno lagan okvir koji će na ključnim točkama biti fleksibilan za udobnost te krut za prijenos snage. okvir.jpg (46 KB)Geometrija okvira je na platformi Tarmac SL7 modela sa potpuno novim performansama okvira. okvir2.JPG (21 KB)Cijevi su poprimile još više konusni oblik te su time dobili krutost u jednoj točki i fleksibilnost u drugoj. Sagledavajući sile koje uvijaju okvir prilikom okretanja pedala došli su do zaključka da njihov najjači okvir ima previše slojeva karbona osiguravajući mu krutost. specializedaethos36.jpg (68 KB)Skinuli su taj višak, oblikom cijevi su zadržali krutost i rezultat je još lakši okvir, sa još boljim karakteristikama. Dizajn okvira je kako bismo rekli industrijski :), nema uljepšavanja, oblik cijevi i linije okvira su to što ga čini lakšim i drugačijim. Tim stručnjaka je rekao da im nije bilo nikad teže uzeti svoj najjači cestovni bike i od njega napraviti nešto još bolje, a da pritom nije namijenjen natjecanju već čistom užitku. Godinama se iz cestovnjaka izvlači maksimum, ali taj maksimum je za postolje, dok je ovaj put maksimum za vozača koji će u njemu uživati do kraja.specializedaethos11.jpg (237 KB)

Ovo je pomak koji će promijeniti način na koji su do sada proizvodili karbonski okvir u Specialized-u. Proizvodeći svoj best of, otkrili su novi način slaganja karbonskih vlakana te znatno reducirali količinu materijala, preko 11% materijala u odnosu na S-Works SL6. Do sada su vlakna bila kraća pa su se morala preklapati međusobno kako bi se postigla čvrstoća, sada su ostavili vlakna u duža, pa je manje spojeva u materijalu, manje preklapanja. Prvi okvir koji su fizički proizveli težio je 545 grama, a ponašao se savršeno. Morali su dodati još 10 grama na ključnim mjestima da bi ušli u safe zonu :) i krenuli su sa testiranjem na cesti.

U nastavku grafikon prikazuje vrijednost krutosti u odnosu na težinu okvira u usporedbi sa ostalim brendovima.tab1.jpg (97 KB)

tab2.jpg (110 KB)

Što se ostalih detalja tiče, nisu štedjeli vrijeme, svaki je razrađen do najsitnijih pojedinosti i posvećena mu je posebna pažnja. specializedaethos31.jpg (151 KB)U suradnji sa ekipom iz Roval Components-a su posvetili posebnu pažnju Alpinist kotačima koji su u finalu završili sa 1248 grama za par. Proizveli su integriranu lulu volana s volanom gdje su dodatni olakšali cijeli sklop. specializedaethos20.jpg (90 KB)Pazili su na težinu dropouta, na nosač prednjeg mjenjača, redizajnirali thru axle i poradili na cijevi sjedala.specializedaethos35.jpg (64 KB)Najviše na ljestvici će se naći model Founders Edition koji broji svega 300 komada u proizvodnji i sadrži komponente poput Shimano Di2, najlakših Alpinist kotača, lule i volana te Ceramic Speed BB i lančanici stražnjeg mjenjača.specializedaethos38.jpg (119 KB)

Omjer veličine i težine okvira
(cm/g) 49/550  52/565  54/575  56/585  58/623  61/643
Jedan S-works AETHOS Di2 model s ovirom do FACT 12r karbona iznosi 6 kilograma, dok će nešto slabiji modeli s Fact 10r karbonom težiti 6,58 kg za Aethos Pro UDi2 te 7,14 kg za Aethos Expert

UDi2.

Kako AETHOS ipak ne bi bio potpuni ilegalac na utrkama u svijetu, modeli koji zadovoljavaju dozvoljenu težinu po UCI standardima su od istih i odobreni za utrke.

Lista modela sa specifikacijama u nastavku:
S-WORKS AETHOS SHIMANO DURA ACE DI2 FACT 12r frameset, Roval Alpinist seatpost, S-Works Carbon handlebar, Shimano Dura Ace Di2 drivetrain, Roval Alpinist CLX wheelset, and the S-Works Power saddle.
Weight: 6.0kg
S-WORKS AETHOS SRAM RED ETAP AXS FACT 12r frameset, Roval Alpinist seatpost, S-Works Carbon handlebar, SRAM Red eTap AXS drivetrain, Roval Alpinist CLX wheelset, and the S-Works Power saddle.
Weight: 6.26kg
AETHOS PRO SHIMANO ULTEGRA DI2 FACT 10r frameset, Roval Alpinist seatpost, S-Works Carbon handlebar, Shimano Ultegra Di2 drivetrain, Roval Alpinist CL wheelset, and the Power Pro saddle.
Weight: 6.58kg
AETHOS PRO SRAM FORCE ETAP AXS FACT 10r frameset, Roval Alpinist seatpost, S-Works Carbon handlebar, SRAM Force eTap AXS drivetrain, Roval Alpinist CL wheelset, and the Power Pro saddle.
Weight: 6.82kg
AETHOS EXPERT SHIMANO ULTEGRA DI2 FACT 10r frameset, Roval Alpinist seatpost, Expert alloy handlebar, Shimano Ultegra
Di2 drivetrain, DT-Swiss R470 wheelset, and the Power Expert saddle.
Weight: 7.14kg

Na vrh