Stumpjumper je bio prvi mtb masovne proizvodnje, Epic je pokorio svjetske kupove, a Levo je full suspension koji pomaže pedaliranju - pedelec. Bicikl ne nudi mogućnost pokretanja na motorni pogon već dodaje do maksimalnih 250 watta na vašu uloženu energiju, što znači da na 200 wati utreniranog rekreativnog bicikliste Levo može dodati još 250! Kada uzmemo da profesionalni biciklist u svjetskom kupu isporučuje nekih 400 watti dolazimo do računice da i prosječni biciklist može imati vrlo sličan omjer snage, što je zadivljujuće!
Tehnikalije
Specialized je dugo oklijevao sa ulaskom u svijet mtb pedeleca da bi krajem 2015-te, na tržište izbacio Levo FSR. Geometrija skoro pa je preslikana sa Stumpjumper FSR-a, s kratkim chainstayevima te integriranom baterijom u downtube-u i 3 moda – Eco (20% snage), Trail (50%) i Turbo (100%). Razvio je i Mission Control App, u kojoj detaljno možete mijenjati sve karakteristike - razinu asistencije, reakciju motora i samo ubrzanje, a omogućena je i sinkronizacija sa Stravom. Specialized je za motor odabrao njemačkog proizvođača Brose, a odlikuje ga okretni moment od 90Nm, najveći u klasi te gotovo bešuman rad.
Model Leva koji testiram je Comp za 2017-tu, razina opreme koja po meni predstavlja najbolji kompromis između uloženog/dobivenog. Sram GX 1x11 grupa i Sram Guide R četveroklipne kočnice sa 200mm rotorima te vrhunska Rock Shox Yari (140mm) vilica sa 35mm nogama. Kontrolu zadnjeg kraja preuzima Fox-ov Float Performance DPS shock sa autosag funkcijom, a Levo je opremljen i dropper postom - Command Post Ircc u 12 položaja (125mm). Obruči su kućni model Roval (38mm) , kao i nabe u Boost verziji, a novost su i gume Purgatory Control u Grid verziji, debljih bočnica, kako bi bile otpornije na bušenje i rezanje. Levo XL ima točno 22.8kg sa složenim tubelessom, pedalama, nosačem bidona i Swat alatom.
Vožnja
Jednom riječju, nevjerovatno! Zaboravite da ćete samo sjesti i proći čitavo Sljeme za pola sata. To nisu istine. Istina je da ste to upravo vi, samo jači nego ikada! U Control App-u sam stavio najnižu akceleraciju i osjetljivost, osjećaj je inicijalno manje impresivan, ali puno fluidniji i više nalik klasičnom pedaliranju. Vi se trudite i stišćete ali golema sila vas još dodatno gura naprijed i nezaustavljivo napredujete. Ovo je moje prvo iskustvo sa plus gumama u 27.5 3.0 varijanti i mogu reći da su me iskreno oduševile! Razina gripa je nestvarna, moguće su veće brzine, kasnija kočenja, tehnički usponi inače nevozljivi.
Geometrija Leva je savršena i moderna. Otvoreni kut vilice od 66.5 stupnjeva, nizak BB i dugačak međuosovinski razmak pružaju potpuno nove mogućnosti te se prilikom prelaska sa klasične XC geometrije potrebno ponovno kalibrirati. Ne sjećam se kada sam sa tolikim smješkom jurio stazama, bez grča, potpuno siguran i zabavljen, kao u luna parku. Na užim stazama i single trailovima potrebno je više rada gornjim dijelom tijela jer zbog poveće mase bicikl nije toliko okretan, ali ta masa mi je nekako ulijevala osjećaj dodatne sigurnosti na brzim dijelovima gdje sam se mogao pustiti. Tamo gdje sam na XC hard tailu na 90% na Levu imam osjećaj da sam na 1/3 mogućnosti i još sam brži! Yari radi fenomenalno na malo mekšem podešenju nego tvorničkom, a krasi ga izuzetna osjetljivost, otpornost na uvijanje i progresivnost. Guide R kočnice su me također ugodno iznenadile! Sram X0 su mi bile najdraže kočnice što se modulacije tiče, a XTR Trail je moj favorit za maratone.
Mogu reći da na prvu Guide nema ugriz kao Shimano, ali taj inicijalni osjećaj nestaje jer kočnica ima brdo modulacije, a ona prava snaga dolazi sa još malo stiska. Izostali su i 'zing zing' zvukovi diskova, a snaga je tu i na dugotrajnih 10+ km na spustu. Savršeno i ugodno. Prilikom vožnje Leva osjeti se poveća masa te nije lagano odizati prednji kraj prilikom preletavanja prepreka. S obzirom na niski BB koji pripomaže stabilnosti, Specialized je Levo opremio 165mm kurblama kako pri tehničkim dijelovima uzbrdo ne bi zapinjali o stijene i korijene. Pošto treba imati inerciju na takvim dijelovima a to znači i nastaviti pedalirati, ovo mi se čini kao dobar kompromis.
Zaključak
Specialized je još jednom napravio revoluciju te će se konkurenti morati dobrano potruditi kako bi dostigli ovakav nivo integracije i jednostavnosti. Nadnaravni osjećaj u vožnji sposoban je pokriti puno scenarija i mogao bi biti mnogima privlačan - nekima kao jedini bicikl a drugima kao N+1 varijanta. Mnogo prijatelja, okorjelih biciklista su s negodovanjem gledali u Levo dok ga nisu probali i zaključili da bi se rado igrali s njim. Ja sam oduševljen mogućnostima te mislim da i utreniranom biciklisti može pružiti puno toga, recimo kao stroj za izviđanje novih trailova, za puno brže proći omiljenu stazu, pa čak kako sam imao i prilike vidjeti, kao odlična press mašina sa kojom veselo pratite utrku. Hrpa je scenarija u kojem ovakav bicikl ima smisla a samo je mašta granica! Jer vožnja bicikla ne mora svaki put biti isključivo bjesomučno naganjanje vlastitih granica već treba biti opuštanje i zabava, a ne sjećam se kada sam se zadnji put zabavljao kao na Specialized Turbo Levu!
Photo: Andrej Čubra