tekst: Tomislav Katalenić
photo: Andrew J. Bernstein, Whit Yost
U zadnjih nekoliko sezona svjedočili smo izuzetnim rezultatima vozača koji nastupaju na Specialized biciklima. Od cestovnih bicikala na Tour-ovima gdje je Cavendish na svom Specialized Venge modelu bio nezaustavljiv u završnim sprintevima, do ovogodišnjeg pobjednika Giro d`Italia - Vincenzo Nibali koji je u extremnim uvjetima pobjeđivao najteže etape na svom Specialized Tarmacu pa do triatlonaca u Ironman distancama koji su na Specialized Shiv modelima rušili stare i postavljali nove rekorde na biciklističkim segmentima utrke sve do mtb vozača kao što su Jaroslav Kulhavy koji je na svom Specialized Epicu 29eru odnio prvu pobjedu u povijesti na svjetskom kupu na `full suspension` 29er biciklu, osvojio naslov svjetskog prvaka, osvojio svjetski kup i na olimpijskim igrama u Londonu 2012 osvojio zlatnu medalju. Ne zaboravimo ni Christopher Sausera koji je ove godine na svom Specialized Stumpjumper HT modelu 29er biciklu pobijedio na svjetskom prvenstvu u maratonu, a ranije ove godine na Absa Cape Epicu odnio ukupnu pobjedu sa svojim timskim kolegom Jaroslav Kulhavy-jem. Naravno da od svih ovih vozača, dizajneri, inžinjeri koji rade u Specializedu dobe najbolje povratne infomracije i na temelju njih unaprijeđuju i usavršavaju nove modele bicikala i opreme koji nam dolaze.
Za nove modele Specialized Tarmac u 2014 godini najbolja novost je da svi modeli dobivaju oznaku SL4, što znači da svi modeli od onih najjeftijih pa do najskupljih S-Works modela imaju isti oblik i konstrukciju. Tarmac modeli će imati posebnu, specifičnu konstrukciju po kojoj će se izrađivati različite debljine stijenke cijevi i `steerer` veličine ovisno o veličini rame kako bi svi vozači različitih visina i težina dobili jednaku kvalitetu u vožnji.
Kod Specialized Roubaix modela najveća novost je da će od sada u ponudi biti tri modela sa hidrauličnim disk kočnicama. Prednost hidrauličnih disk kočnica na cestovnom biciklu je bolja modulacija kočnica, sigurnije kočenje u svim uvjetima, pogotovo u mokrim. Nakon ovogodišnjeg lošeg vremena na Giro d`Italia postavlja se samo pitanje dana kad će i pro momčadi preći na cestovne bicikle sa disk kočnicama.
Specialized Allez je bicikl na koji, kako nam presnose dijelatnici Protea Jaska koji su se vratili nedavno iz Austrije sa Specialized `Dealer Event-a`, se najviše ponose ove godine u Specializedu. Bicikl je isto kao i ove godine izbačen u S-Works verziji, jedino je razlika što će se od sada moći kupiti i u normalnoj prodaji a ne kao u 2013 samo u `limited edition`. Za bicikl kažu da je krut, čak možda I krući od karbona te su ga pojedini pro vozači nakon testiranja htjeli voziti na Tour-u ali im menadžeri momčadi to nisu dopustili. Allez rama samo je mrvicu teža od svog `rođaka` Tarmac-a zahvaljujući novoj tehnologiji obrade aluminija - D’Aluisio Smartweld tehnologija. Ova tehnologija koristi `hydroforming` na `top tube`, `downtube` i `headtube`. Ukratko `hydroforming` omogućava da se aluminij efektivno oblikuje u lagane, strukturalno snažne i jake dijelove te u tom procesu maksimalno uštedi na težini.
Kod Specialized Venge modela se za 2014 godinu nije ništa mijenjalo osim specifikacija i boja.
Na fotografiji se nalazi specijalno dizajniran Specialized McLaren Venge koji je Mark Cavendish dobio nakon njegove 100 pobjede na ovogodišnjem Giro d`Italia.
U ovom članku mogli ste pročitati najbitnije novosti za cestovne bicikle, a u člancima koji slijede moći ćete pročitati koje novosti nas očekuju kod mtb bicikla I što je novo od opreme za 2014. godinu.