Nedavno smo pisali o Specialized Turbo Levo modelu za 2019, sada ćemo vam otkriti prve impresije s hard testa Giant Trance E+ 1 Pro i Stance E+ 2 Power modela. Sve što smo do sada testirali iz prošlih godina je bilo impresivno i zabavno i na kraju krajeva izrazito korisno i upotrebljivo za trening i vožnju, ali ova godina donosi znatne skokove u odnosu na svoje prethodnike po pitanju fully električnih bicikala. Netko je postavio ljestvicu visoko, još tražimo krivca, ali ionako ćemo na kraju profitirati mi, krajnji kupci. Proizvođači su uložili više, dali više za relativno malu razliku u cijeni.
Sve se mijenja. Mobilna aplikacija koja vam omogućuje da sami podešavate vozne karakteristike agregata su nešto o čemu smo samo maštali prije dvije godine. Danas je to stvarnost i potpuno je funkcionalna i korisna. Giant Ride Control aplikacija omogućuje odlazak u novi svijet. Sami podešavate ponašanje agregata, potrošnju baterije i način treninga. Sve je dostupno preko zaslona vašeg pametnog telefona i pretvara e-bike u konzolu na kojoj možete trenirati u stvarnom svijetu i dobiti hrpu korisnih podataka. Možete planirati treninge, odrediti koliko asistencije želite od agregata ili pak koliko postotka baterije želite ostaviti za povratak kući.
Giant se na svojim biciklima odlučio na suradnju sa Yamahom i to ih čini posebnima na svoj način. Stance E+ 2 Power je fully s hodom trail bicikla, 120 natrag i 130 naprijed te nešto slabijom opremom od Trance E+ 1 Pro modela. Ovaj model nema podesivu cijev sjedala i klackalica ovjesa je klasična, dok je kod Trance E+ 1 Pro maestro sistem kao i kod klasičnog Trance modela. Trance E+ 1 Pro je električni enduro bicikl i kao takav ima i nešto jaču opremu te sami agregat i naravno 140 mm hoda natrag i 150 mm naprijed. I jedan i drugi model se na zahtjevnim brdskim trailovima ponašaju iznad svakih očekivanja. Agilni i brzi te odlično balansirani grizu podlogu i ne puštaju i u najoštrijim zavojima.
Dinamika vožnje je poput vožnje običnog Trance modela koji oprašta možda još i više. Zvuči nemoguće, ali zbog svoje težine koja je centrirana oko BB-a te baterije koja se nalazi u donjoj cijevi okvira ovi bicikli imaju posebnu točku težišta te se kreću po puno urednijoj krivulji i dosta manje skaču na neravnim podlogama. Trance je potrebno potjerati brže niz padinu ako želite iskoristiti potencijal suspenzija i time osjetiti prave karakteristike samog bicikla dok će Stance odlično savladavati terene u manjoj brzini. Stance se ponaša poput pravog trail bicikla i nakon par vožnji možemo reći da ga je pravi užitak bacati po zavojima. I jedan i drugi se penju brzo i precizno s tim da je potrebno prilagoditi tehniku penjanja kako bi se iskoristio maksimum iz asistencije koju pružaju agregati. Stance dolazi s Yamaha Sport agregatom koji nudi nešto blaže i uglađenije performanse dok je Yamaha Pro koja se nalazi na Trance modelu divlja i odaziv je zapanjujuć.
Ovo je uvodni osvrt na hard testove koji su u tijeku za jedan i drugi model. Još jednom smo oduševljeni i veselimo se daljnjem testiranju. Ova godina će biti u znaku baterije. Dosta smo pisali o načinu na koji mi pristupamo ovakvom obliku rekreiranja i za sada jedino što možemo reći je da ćete za isti napor otići dalje. Osjećaj zadovoljstva nakon prevaljenog puta i osvojenog cilja je podjednak, ali ste otišli dalje, vidjeli više, a na spustu ste uživali podjednako. Uskoro ćemo napraviti još jedan usporedni test elektro vs obični bicikl i kroz grafove treninga pokazati u čemu je razlika. STANCE E+ 2 POWER
specifikacije:
Okvir: ALUXX SL-grade aluminum, 120mm FlexPoint suspension system
Vilica: SR Suntour XCR 27.5 , 130mm travel, tapered steerer, Lockout
Stražnja suspenzija: RockShox Monarch, 184x44mm, Standard Eyelet, custom tuned
Sjedalo: Giant Contact, Neutral
Ručice mjenjača: Shimano Deore
Stražnji mjenjač: Shimano SLX, 10-Speed, Shadow
Kočnice: Tektro HD-M735, 4/2-piston, hydraulic disc, 203mm
Ručice kočnica: Tektro HD-M735
Kazeta: Shimano HG50-10, 11-36T, 10-Speed
Pogon: Forged Alloy minimal Q-factor
Obruči: Giant AM 27.5 , Tubeless ready, 35mm inner width
Nabe: Giant eTracker Sport, [F] 15mm Thru-Axle [R] 141mm QR, e-bike optimized
Gume: Maxxis Rekon 27.5x2.6”, Exo protect, Tubeless Ready
Dodatno: Giant EnergyPak 6A Smart charger (60% charge in 60minutes)
Motor: Giant SyncDrive Sport, 80Nm powered by YAMAHA, 350% tuneable support
Senzori: Giant PedalPlus 4-sensor technology
Display: Giant RideControl ONE, remote button
Baterija: Giant
Cijena: 28.999,99 kuna
Trance E+ 1 PRO
specifikacije:
Okvir: ALUXX SL-grade aluminum, Advanced forged composite upper rocker, 140mm Maestro suspension system
Vilica: Fox 36 Float Performance 27.5 150mm, EVOL, 3-position Micro Adjust Grip Damper, Boost 110x15QR, e-Bike optimized
Stražnja suspenzija: Fox Float DPS Performance, EVOL Large Volume sleeve
Sjedalo: Giant Contact, Neutral
Ručice mjenjača: SRAM GX Eagle
Stražnji mjenjač: SRAM GX Eagle, Type 2
Kočnice: SRAM Code R, hydraulic disc, 200mm
Ručice kočnica: SRAM Code R
Kazeta: SRAM PG-1230, 11-50
Cijena: 43.999,99 kuna
Photo: Biker