www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
10. Studenog 2020.

Stand-up Paddling zimi

Stand-up Paddling zimi

Veslanje na dasci je zanimljiv sport koji ima bezbroj varijacija: od touringa, white water veslanja na brzacima i surfanja na valovima pa sve do distance i speed utrka. Većina ljudi veslanje na dasci (eng. stand-up paddling - SUP), kao i druge vodene sportove, veže uz tople mjesece i ljeto, ali mi smo tu da vam pokažemo drugu stranu ovog sporta – zimsku!

Zima na moru je posebna po nekoliko stvari. Nema gužve, turista, glisera, buke, glasne muzike s hotelskih terasa. More je najbistrije, a u danima bez vjetra i najmirnije. Nema dosadnog maestrala niti neizdržive ljetne vrućine. Sve to čini idealnu priliku za boravak na pučini, a daska i veslo je (skoro) sve što vam za to treba.1.jpeg (363 KB)

Može li se uživati u SUP-u bez da se smočite?

Uz malo dobre organizacije, naravno da može, ali osobito zimi, važno je imati dobar plan, opremu i odjeću.

Pravila za veslanje po zimi su slična pravilima za druge zimske sportove u kojima postoji mogućnost hipotermije, kao što su na primjer visokogorsko planinarenje ili turno skijanje. Jadransko more nije toliko hladno i temperatura je trenutno od 10-14 stupnjeva na jugu, ali svejedno treba biti oprezan i puno manje riskirati u odnosu na ljeto.2.jpeg (310 KB)

PRAVILA ZA ZIMSKO SUP-anje:

Obucite posebnu zimsku odjeću za veslanje. Odabir odjeće ovisi o nekoliko čimbenika. Treba uzeti u obzir da je veslanje na dasci kardio aktivnost pa će vam ubrzo postati toplo. Ako ste odlučili izbjeći padanje u vodu i močenje te idete veslati po mirnom moru, bez vjetra i valova, najugodnije je obući slojevitu odjeću koju bi inače obukli za treking po hladnom vremenu. Dakle, tople tajice ili trenirka, nekoliko slojeva brzosušećih ili termo majica i šuškavac i lagana kapa. Na nogama je najbolje imati termo čizmice, te po potrebi rukavice za ruke koje imaju grip na dlanovima.3.jpeg (263 KB) U slučaju odabira dužeg izleta treba obavezno uzeti rezervnu robu u vodonepropusnoj torbi ili obući suho odijelo, jer ako iz bilo kojeg razloga završite u moru, morat ćete veslati natrag mokri, što može brzo dovesti do hipotermije. Za veslanje postoje i posebna nepromočiva suha odijela koja su odlična za jako hladne uvjete. Dobro rješenje su i neoprenska odijela ili debele lycre, ali pri tome treba paziti da budu posebno namijenjena za ovu svrhu i da ne ograničavaju pokrete.4.jpeg (471 KB)

Provjerite vremensku prognozu. Obavezno treba provjeriti da u sljedećih 6 sati neće biti naglih promjena vjetra ili neverina. Ovdje je ponovo najvažnije pravilo da ne treba niti malo riskirati jer su zimski uvjeti sami po sebi zahtjevni.

Držite se blizu obale. Zlatno pravilo kaže da se smijete udaljiti od obale onoliko koliko biste izdržali plivati, pa uzmite u obzir da je u hladnoj vodi i natopljenoj odjeći puno teže plivati.

Vratite se na obalu prije mraka. Nemojte zaboraviti da sunce zimi zalazi puno ranije.5.jpeg (305 KB)

Nemojte veslati sami, a ako baš nemate društvo, obavezno obavijestite nekoga o planu vašeg veslanja i vremenu povratka. Dobro je sa sobom ponijeti mobitel u vodonepropusnoj torbici kako biste mogli pozvati pomoć u slučaju potrebe.

Nađite mjesto na kojem se možete popeti na dasku bez da smočite noge. Ako stopala ostanu suha biti će vam puno ugodnije veslati.9.jpeg (335 KB)

Po zimi je dobro imati SUP Leash. Većina ljudi smatra da na flat vodama ne treba imati uzicu koja veže dasku za gležanj na nozi, međutim ako želite maksimalno paziti na sigurnost onda ju ipak nabavite, kako biste se u slučaju pada u vodu najlakše vratili do daske.6.jpeg (380 KB)

Pripremite toplu rezervnu odjeću i obuću koju ćete ostaviti na obali ili u autu. Dobro je pripremiti i termosicu s toplim pićem i nešto hrane za okrjepu.

Za zimsko veslanje izaberite širu i stabilniju dasku (ako možete birati). Race daske ostavite za neko toplije vrijeme, osim ako niste dobro utrenirani (ako jeste, super – go for it!). Sjetite se da je u svrhu treninga još i bolje trenirati na sporoj dasci jer ćete morati uložiti više napora da postignete određenu brzinu.7.jpeg (307 KB)

NIKAKO NEMOJTE:

Izabrati zimu za svoj prvi pokušaj veslanja na dasci. Prilikom savladavanja tehnike stand-up paddlinga najveći je izazov psihološka prepreka i uvjerenje da je voda nestabilan medij na kojem je teško stajati. Kad se tu pribroji i strah od hladnoće i močenja, još se teže opustiti.

Precijeniti svoje mogućnosti. Nemojte uzeti svoju najužu i najbržu dasku ili odabrati najdužu turu bez dobre pripreme. Nemojte kopirati ono što radi netko drugi. Svi smo različiti i imamo različite sposobnosti. Potrebno je dobro poznavati svoje granice i mogućnosti te planirati veslanje u skladu s tim.8.jpeg (376 KB)

Trenirati po valovima bez neoprena ili suhog odijela. Dobro je obući i prsluk za spašavanje, ukoliko vam ne remeti slobodu pokreta. Hladno more može savladati i iskusnog plivača, pogotovo ako ga oteža mokra odjeća.

 

 

Tekst: Danijela Mioković, Blue SUP, Poreč

Fotke: Sonja Mendl

Na vrh