Koji će biti globalni noviteti i trendovi za 2019-u u mnogočemu će ovisiti i o smjeru u kojem Giant gleda budućnost. Mnogi će stoga s nestrpljenjem pratiti njihove novitete – biciklisti iz radoznalosti, a konkurencija iz drugih poriva.
U Giantovom R&D odjelu je bilo mnogo posla. Vidljivo je to po novitetima i poboljšanjima na mnogim područjima. Osim potpuno novih i redizajniranih bicikala Giant je, na primjer, odlučio posvetiti pažnju dorađivanju i ‘tuniranju’ suspenzija. Kalifornijska specijalizirana tvrtka DVO bit će partner u tome, pa će tako novi gravity, enduro i trail modeli koristiti prednosti njihovih usluga.
Isto tako u 2019. Giant će staviti naglasak na WT gume. Wide Trail oznaka odnosi se na gume širine od 2.4 do 2.8 inča, a u njima Giantova istraživanja pokazuju prednosti u smislu trakcije, stabilnosti, kontrole bez obzira na iskustvo vozača i uvjete vožnje. Stoga će mnogi bicikli za 2019-u moći prihvatiti WT gume i pripadajuće obruče. Kada smo kod obruča cijela gama MTB kotača je obnovljena ili potpuno nova. Radi se o unutarnjoj širini od 25mm kod aluminijskih i 30mm kod karbonskih obruča. Noviteti će se moći naći u svim kategorijama od XC-a do Endura. Od opreme spomenimo još nove 35mm volane i lulice na trail i enduro modelima te Contact seriju SLR i SL sjedala. Giant je najavio i nastavak Tubeless revolucije, pa ostaje vidjeti detaljnije na koji način.
Trance 29er
Jedna od glavnih novosti koja se odnosi na bicikle je potpuno novi Trance 29er. Bili smo brzi, pa smo već preuzeli bicikl na testiranje, a u ovom broju ga predstavljamo i najavljujemo hard test. Nabrojat ćemo samo neke od detalja novog Trancea 29er. To su 130/115mm hodovi uz obnovljeni Trunnion Maestro koji treba donijeti poboljšanja pri penjanju i kočenju te centriranju težišta. Bicikl je dulji i niži za bolje trail performanse, a kako kažu očekuju se poboljšanja u smislu glatkoće na neravninama i stabilnosti na sprintevima. Tu je sada 44mm offseta na vilici i kut od 66.5° te 74.5° na cijevi sjedala, a prihvatit će i WT gume do 2.6 inča. U ponudi će biti Advanced Pro i Aluxx SL okviri.
Elektro
Na ovom polju događaju se tektonski poremećaji, a Giant ubacuje u 6-u brzinu ne bi li poveo trku i okrenuo u svoju korist. Mnogo tvrtki uzima gotova rješenja iz Boscha i ugrađuje u prilagođene okvire, ali Giant želi nešto više od toga. U suradnji s Yamahom (motori) i Panasonicom (ekrani, elektronika, baterije) razvija vlastiti sustav i aplikaciju, koji će primijeniti na cijelu paletu potpuno novih bicikala (Npr. Trance E+, Stance E+, Fathom E+, Anytour E+, Dailytour itd...)
Elektro Trance E+, poput svih za 2019-u, ima potpuno integriranu bateriju u okvir. Tu je kompatibilnost s aplikacijom, bolji 6-Amperski smart punjač, Syncdrive motor uz moderniziranu trail geometriju, 140/150mm hodove i Maestro sustav. Novi su 35mm volani, 27.5x2.8 inča dimenzije guma i optimizirani pogonski dijelovi (lanac, zupčanici, kotač). Bicikl je u svakom pogledu impresivan kao i ostali elektro bicikli za 2019.
Stance E+ dijeli većinu tehnologija uz nešto manje hodove – 120/130mm i Flexpoint suspenziju. Radi se o pojednostavljenom sistemu bez zgloba na stražnjem trokutu okvira za kojeg u Giantu kažu da nudi slične performanse uz mnogo jednostavnije održavanje. Sistem je kompatibilan s amortizerima manjih hodova i pokriva potrebe XC/Trail područja. Stance omogućuje prihvat bočica za vodu, novi Boost QR 141mm standard i gume dimenzija 27.5/29x2.8 inča.
Slične osobine ima Fathom E+ koji je nasljednik Dirt E+Pro. Nudi također SyncDrive motor, integriranu bateriju, upravljanje aplikacijom, 6A punjač, 120mm suspenzije te 12x148 Boost nabe i gume do 2.8 inča širine.
Anytour i Dailytour spadaju u gradske e-bicikle, pa će uz nove tehnologije ponuditi i hrpu opreme poput aluminijskih blatobrana, svjetala, spremišta, nosača, integriranih mjenjača u nabi te opcija remenskog prijenosa.
MTB Plus
Još jedan segment koji Giant želi razvijati jesu brdski bicikl s plus gumama. To su prvenstveno Stance i Fathom bicikli s potpuno redizajniranim okvirima. Geometrije su niže i dulje, kutevi su otvoreniji, a dorađen je i FlexPoint sustav. Novi standard Boost 141 omogućuje primjenu guma do 2.6 inča širine dok su sajle interno provedene. Giantova istraživanja pokazuju poboljšanja na području suradnje kočnica i suspenzije. Nadamo se većinu toga probati u realnim uvjetima i opisati kroz sljedeće brojeve časopisa.
Kod cestovnjaka glavnina novosti se odnosi na poboljšanu aerodinamiku i oblike cijevi. Poboljšanja ukjlučuju krutost okvira, a Giantova mjerenja pokazuju 30% veću čvrstoću kod npr. modela Propel Advanced. Sa sigurnošću tvrde da je sada broj 1 u svijetu po krutosti okvira i ujedno po efikasnosti pedaliranja. Novost je Revolt sa sniženom cijevi sjedala i većom fleksibilnošću zahvaljujući D-Fuse sistemu na cijevi sjedala i volanu. Radi se o sistemu tj. načinu profiliranja cijevi koji uklanja dio vibracija i bez smanjenja ukupne krutosti nudi veću fleksibilnost i manje umaranja. Bicikl sada ima mogućnost prihvatiti do 45C gume,a tu je i okvir od 950 grama te vilica od 450g.
Defy Advanced Pro 0
S nestrpljenjem očekujemo novi Defy Advanced Pro 0. Okvir mu je prilagođen da prihvati do 32mm široke gume, mogućnosti su potpunog integriranja sajli i kabela (kroz volan), a tu su također D-Fuse cijev sjedala i novi Contact SLR D-Fuse volan. Jedna od zanimljivosti koju jedva čekamo probati je ugrađeni Giant Power Pro Powermeter integriran na Ultegra pogon ekskluzivno samo na ovom Defyu. Dvostruki senzori i uparivost s Giant NeosTrack GPS uređajem prikazuju snagu, balans, kut sile i kadencu. Također je kompatibilan s ostalim ANT+ uređajima.
Ovo je presjek Giantove prezentacije noviteta za 2019. Naravno, bit će tu još mnogo iznenađenja i objava, pa i dalje pratite Biker.
Prvi model stigao je na testiranje, a ostale bicikle i opremu s nestrpljenjem očekujemo.
Photo: Giant i Cameron Baird