www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
07. Listopada 2020.

Stumpjumper EVO 2021. - kompleksnost modela koja bi trebala ići vozaču na ruku

Stumpjumper EVO 2021. - kompleksnost modela koja bi trebala ići vozaču na ruku
19 fotografija

Izašao je Stumpjumper EVO 2021 i ovako na prvi pogled čini se kao model za koji će vam trebati dosta čitanja da bi odlučili koji ćete odabrati, a onda još toliko da ga uskladite svojim preferencijama.

Stumpy EVO je podlegao velikim promjenama na više područja. Ono što je svim brendovima i modelima zajedničko su intervencije na geometriji gdje se ide na manji offset vilice, na nešto opušteniju geometriju uz manji kut vilice, strmiju cijev sjedala i kraća udaljenost od BB-a do stražnje osovine.stumpjumper_evo18.jpg (344 KB)

Svi su krenuli u tom pravcu i to će očito biti trend idućih godina jer se primjenjuje na svaki novi model koji izlazi bez obzira na brend. Ono što se postiže takvim intervencijama na okviru je upravljivost na spustu i bolje upijanje terena, lakše penjanje zbog strmije cijevi sjedala koja vas smješta više prema naprijed pa se bike ne propinje na usponima i još niži BB koji utječe na stabilnost kroz zavoje jer je težište bliže podlozi.stumpjumper_evo1.jpg (236 KB)

Usprkos uvriježenim promjenama za 2021, Specialized je otišao korak dalje od ostalih pa je dodatno “začinio” model na način da možete podešavati geometriju u dvije točke. stumpjumper_evo3.jpg (150 KB)Jedno podešavanje se nalazi na chainstay-u i to podešenje izravno utječe na visinu BB-a i kut vilice, a zatim kut vilice možete neovisno još dodatno podešavati s ekscentričnim headset-om pomoću čijeg zakretanja mijenjate kut vilice.12.JPG (23 KB)

Dakle, ovako na prvu, s geometrijom se možete dosta igrati i podesiti prema guštu i potrebama. Za svako podešenje morat ćete posegnuti za alatom i nije predviđeno da svaki dan mijenjate postavke već da si za terene koje vozite često nađete onu G točku geometrije ;). Pored toga, potegli su ručnu kočnicu kad je u pitanju krutost okvira i sad se čini da to više nije isključiva filozofija jer krutost okvira najviše doprinosi prijenosu snage na pedale dok utječe na udobnost prilikom spusta. Tvrde da su našli savršen omjer krutosti i fleksibilnosti okvira i doveli ga do zlatnog reza. Da li je to stvarno tako, to ćemo tek vidjeti na stazi.1234.JPG (33 KB)

Kreirali su svojevrsne upute za korisnika koji se odlučio na kupnju kako bi mu olakšali odabir i tu su izrazili stajalište da možete plivati između veličina okvira i ne morate se isključivo držati one veličine koja je po tablici za vas. Stumpy EVO će se birati od veličine S1 do S6 i sad, ako ste vi M veličina to bi značilo da vama treba zapravo S3 veličina ako kupujete Stumpy EVO za 2021. Ali, onda se trebate zapitati da li volite stabilnost i brzinu ili volite okretnost i spretnost na brzim i kraćim zavojima, pa ćete po tome otići na S2 ukoliko ste više tip za “scandinavian flick” i bacanje stražnjeg kraja po stazi ili ćete ići na S4 veličinu ako ste više za brzi spust na kojem neke dionice preletite jer je lakše i zabavnije biti u zraku :D. Iako se čini kao originalna filozofija zapravo i nije toliko i taj princip se primjenjuje već godinama kod vozača, ali ovako ste dobili zeleno svjetlo od samog proizvođača da nećete pogriješiti i da se to “smije” raditi :D.

Capture.JPG (151 KB)6 podešenja geometrije koje će bike približiti vašem stilu vožnje više nego ikad prije!
Kao što smo rekli, sa intervencijama na geometriju u dvije točke, dobit ćete ono što tražite ili najbliže tome. Znamo da Trek i Giant imaju također ovaj sistem, ali kod njih je za sada u samo jednoj točki dok je Specialized ubacio i podešenje u headset čašici koja zakretanjem mijenja kut vilice. Sjećamo se da je takvih headset-ova bilo dostupnih i nekako se čini da nije zaživjelo, sad ćemo vidjeti da li je ovaj puta to tako ili će svi brendovi krenuti u tom smjeru kod idućeg update svojih modela.stumpjumper_evo4.jpg (164 KB)

Stumpy Evo je ultimativni trail bike koji naprijed ima 160 mm hoda i straga 150 mm i kao i uvijek ovdje je sustav suspenzija uglađen baš za taj model što smo se iz iskustva uvjerili da Specialized odrađuje bez greške. Odabir suspenzije i fino ugađanje odnosno usklađivanje suspenzije i bicikla je Specialized-u uvijek bila važna stavka.

Stumpjumper EVO je bike za koji kažu da ima performanse Dh modela na spustu, a na usponu ima karakteristike laganog trail modela. Sve to nam ostaje za vidjeti, ali zvuči impresivno. Kao zanimljivost, na Stumpjumper EVO LTD modelu su omogućili kupcu da bira između 29 inčnih kotača ili kombinaciju u kojoj naprijed ide 29ka, a straga 27.5 kotač. To smo već imali prilike vidjeti i voziti i svakako je prednost na spustu i upravljivost je veća na kratkim i brzim zavojima. stumpjumper_evo2.jpg (238 KB)

Na vrh