www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
20. Kolovoza 2019.

Trek Checkpoint ALR 5

Trek Checkpoint ALR 5

Iako Trek nije bio među prvim proizvođačima na tržištu koji su ušli u sve popularniji svijet Gravel bicikala s Checkpoint modelom popunili su tu rupu. Trek_Checkpoint5.jpg (130 KB)

Model Checkpoint ALR 5 imali smo prilike testirati u nedavnom posjetu Poljskoj gdje smo u suradnji s dućanom Rog-Joma bili u posjetu prezentaciji Trek modela za sezonu 2020.

Trek_Checkpoint9.jpg (137 KB)

Trek Checkpoint pripada u skupinu gravel bicikala. Ako pogledate bicikl s boka pomislit ćete na prvu da je riječ o klasičnom cestovnom biciklu. Međutim čim se malo približite uočit ćete puno detalja koje Checkpoint stavljaju u potpuno novu kategoriju. Ako ste među vozačima koji osim vožnje po cesti rado skrenu na off-road terene poput poljskih i makadamskih puteva, a pritom žele imati čim veći osjećaj brzine kao na cesti onda je Checkpoint, odnosno gravel bicikl upravi pravi odabir za vas.Trek_Checkpoint8.jpg (120 KB)

OKVIR I GEOMETRIJA BICIKLA

Checkpoint ALR 5 okvir izrađen je od najboljeg aluminija u Trek ponudi: 300 series Alpha Aluminium. Ova vrsta aluminija omogućava jednake vozne karakteristike i čvrstoću okvira poput skupljih karbonskih okvira, a po znatno nižoj cijeni. Zahvaljujući tehnologiji izrade okvira uz pomoć 'hydroformed' tehnologije cijevi okvira imaju najbolji balans između čvrstoće, težine i aerodinamike bez obzira o kojoj veličini okvira se radi. Trek_Checkpoint14.jpg (187 KB)

Uz to ALR okviri koriste i tzv. 'Invisible Weld' tehnologiju koja omogućava da su cijevi okvira na spojevima savršeno spojene. Zbog toga je potrebno puno manje materijala koje se koristi prilikom varenja na tim spojevima, a ukupan rezultat je spoj okvira koji ukupno smanjuje težinu samog okvira, povećava ukupan integritet okvira i pruža puno ljepši dizajn samog okvira. Što se tiče geometrije okvira ona pripada u tzv. 'Endurance fit' kategoriju. Ovakav fit vozača stavlja u uspravniju i udobniju poziciju sjedenja nego što je to pozicija sjedenja na klasičnim cestovnim biciklima poput Trek Emonde. Ovakva pozicija sjedenja osim što je poželjna na dužim putovanjima jer je manje stresna za gornji dio tijela kada diže vrijeme sjedite u sjedalu, odlična je i za sve koji bicikl koriste za 'commuting' u gradu. Uspravnija pozicija omogućava uspravnije držanje glave čime imate bolji pregled na okolinu i promet oko sebe što je jedna od karakteristika hybrid/fitness modela poput Trek Dual Sport ili FX modela. Zbog toga Checkpoint može biti odličan izbor za sve vozače koji traže bicikl za commuting gradom, a uz to žele biti spremni i za avanturističke vožnje nakon posla ili vikendom.

Trek_Checkpoint3.jpg (99 KB)Još jedna od tehnologija koje se koriste na Checkpoint modelu je tzv. 'Stranglehold dropouts'. Uz pomoć ove tehnologije može mijenjati dužinu razmaka kotača +/- 15 mm ovisno o vrsti terena po kojoj se vozite. Ako se vozite više po off-road terenu duži 'wheelbase' omogućit će vam više stabilnosti i bolju upravljivost. Druga karakteristika ove tehnologije je da vam omogućava skidanje zadnjeg mjenjača i vožnju Checkpointa kao single-speed bicikla.  Za veću stabilnost samog bicikla zaslužan je i nešto niži BB (bottom bracket pogona) u odnosu na klasične modele poput već spomenute Emonde.Checkpoint modeli dostupni su još u nešto jeftinijoj AL verziji aluminijskog okvira (200 series Alpha Aluminium) i u karbonskoj SL verziji okvira (500 Series OCLV carbon). Kod SL modela valja naglasiti da modeli dolaze opremljeni i s poznatom IsoSpeed tehnologijom koja pruža dodatnu udobnost i grip zadnjeg kotača kada se vozimo po lošem asfaltu ili off-road terenu.Trek_Checkpoint2.jpg (83 KB)Svi modeli, bez obzira govorimo li o aluminijskom ili karbonskom modelu, dolaze opremljeni s mount-ovima potrebnim za montažu prednjeg i stražnjeg blatobrana, stražnjeg nosača tereta te čak 4 nosača bidona (3 unutar okvira i jedan ispod donje cijevi okvira). Kako je riječ o gravel modelu većinu će sigurno zanimati koja je max širina guma koju možete voziti? Checkpoint modeli podržavaju vožnju do 48 mm širine vanjske gume. Još jedna karakteristika koja je odlična za krajnjeg korisnika jer ovaj model brzom promjenom vanjskih guma može biti vaš klasični cestovni bicikl poput Domane modela (28 ili 32 mm širina guma), ciklokros bicikl poput Crockett ili Boone modela (33 mm širina guma) ili adventure bicikl spreman za vožnju bilo kuda (40 – 48 mm širina guma).Trek_Checkpoint1.jpg (222 KB)SPECIFIKACIJE

Checkpoint ALR 5 model dolazi opremljen sa Shimano 105 2x11 grupom mjenjača. Omjer lančanika od 50/34 T na pogonu i 11-34 T pokazat će se veoma zahvalnim za avanturističke vožnje, putovanja prema moru s 20ak kg tereta, vožnju gradom ili možda ciklokros utrke. Za vozače koji su već isprobali benefite TLR (tubeless ready) postavki kotača i guma, model dolazi opremljen TLR obručima. Osovine na kotačima su thru-axle 12 mm za bolji osjećaj čvrstoće. Vanjske gume su novi modeli guma za 2020, Bontrager GR1, širine 40 mm. U off-road vožnji sigurno ćete htjeti imati extra samopouzdanja prilikom kočenja. Zbog toga je ovaj model opremljen Shimano BR-R7070 hidrauličnim disk kočnicama.Trek_Checkpoint13.jpg (213 KB)

OSJEĆAJ U VOŽNJI

Vožnju smo započeli asfaltiranom cestom koja nas je od hotela u kojem smo bili smješteni kratkim usponom vodila prema označenim off-road stazama. Čim smo sjeli na bicikl osjetili smo da je pozicija sjedenja veoma udobna i da uvelike podsjeća na vožnju kao na Trek Domane modelu. U vožnji uzbrdo pritisnuli smo bicikl u stojećem položaju i bez obzira na to što je riječ o aluminijskom okviru nismo osjetili da pri većim silama okvir 'popušta'. Checkpoint zbog svoje robusnosti ne pripada među najlakše cestovne okvire kao što je to Emonda okvir pa se razlika prilikom vožnje uzbrdo najviše osjetila pri samoj akceleraciji gdje možemo reći da je Checkpoint u odnosu na Emondu malo tromiji ali to je i bilo za očekivati.

Ono što smo s nestrpljenjem čekali je bio prelazak s asfalta na off-road teren. Nismo imali previše vremena pa smo umjesto utabane široke staze skrenuli na malo zahtjevniji teren koji s nešto strmijim nagibom i više kamenja i korijena. U početku se treba malo priviknuti na kočenje s gumom širine 40 mm po takvom terenu (naročito ako ste prešli s ceste ili s klasičnog mtb-a) jer svako naglo i jako kočenje dovodi do osjećaja proklizavanja zadnjeg kotača što nas nije dovodilo u nikakvu opasnost od pada ili gubljenja kontrole ali je bio jedan drugačiji osjećaj nego kad se to dogodi na mtb biciklu sa širom gumom. Trek_Checkpoint10.jpg (287 KB)

Bontrager GR1 gume koje smo vozili su specifično napravljene gume za mix vožnju cesta/gravel pa za razliku od klasične cestovne gume imaju po sebi lagane ripne ali su one puno manje nego što su to npr. Bontrager CX3 gume koje su namijenjene prvenstveno za ciklokros. Unatoč manjoj ripni nismo osjetili gubljenje gripa na prednjem kotaču u vožnji po zavojima, a na povratku po toj istoj stazi u vožnji uzbrdo nismo imali problema s držanjem gripa na zadnjem kotaču.
Zaključak na kraju vožnje bio je da definitivno želimo odraditi još koju vožnju na Checkpoint modelu jer puno nam je zabavnije bilo imati mogućnosti kombinirati istu vožnju malo po asfaltu malo po off-road terenu. Cijena ovakvog testnog modela u Rog-Joma dućanu je 14,999.99 kn. Imate mogućnosti kupiti i samo ALR okvir i njega cijena u dućanu je 6,799.99 kn. Za upite o jeftinijim AL modelima ili pak skupljim SL modelima slobodno im pošaljite upit u neku od poslovnica ili preko njihovih društvenih mreža Facebook ili Instagram (@rogjoma).Trek_Checkpoint11.jpg (333 KB)Photo: Biker

NAJČITANIJE
Novi Specialized Kenevo SL2
Vijesti

Novi Specialized Kenevo SL2

14. Lipnja 2024.

All Mountain zvijer koja je naslijedila gene Endura sada grabi i grize još jače, a ide još dalje. Podešavanja u 6 točaka i...

Na vrh