Le meilleur. Das beste. El mejor. Il migliore. Ao melhor. Značenje ovih riječi prevedenih na hrvatski značilo bi najbolji. Trek Madone 2019 svoju premijeru doživio je na utrci Tour de France 2018 i otada ovaj model upravo prati ovaj kratak i jasan opis, riječ je o najboljem aero modelu koji je biciklistički svijet i konkurenciju `bacio na koljena`.
Kad pogledamo prijašnji model Madone još uvijek možemo reći da svojim dizajnom, voznim i tehnološkim karakteristikama konkurira većini današnjih konkurentnih aero bicikla. Samim time redizajn nove Madone nije bio nimalo lak posao za inženjere u Winsconsinu.
Značajke nove Madone najlakše ćemo vam približiti ovim riječima: za neke od vas vožnja, trening ili utrka može biti duga ili kratka, podneblje u kojem živite može biti češće pod `udarima` jačeg vjetra, ceste po kojima vozite variraju od asfalta kao na pisti pa do starih gradskih kockica i potrošenog asfalta, jednako uživate u vožnji po ravnom, uzbrdo i nizbrdo – upravo nova Madona omogućava vozaču/vozačici da s jednim biciklom vozi u svim ovim uvjetima, vozi brzo, udobno i sigurno.
MADONE OKVIR
Već na prvi pogled Madona vas ostavlja bez daha svojim dizajnom, `debelim` aero profiliranim cijevima koje su kao i na prošlom modelu dizajnirane uz pomoć KVF (op.a. `Kammtail Virtual Foil`) cijevi koje su zaslužne što je Madona aerodinamična i sposobna `prevariti` vjetar. Okvir Madone napravljen je od najkrućeg i najčvršćeg OCLV karbona kako bi Madona bila čim lakša u odnosu na konkurenciju.
ISOSPEED TEHNOLOGIJA
Osim samog dizajna okvira, veliki iskorak ispred konkurencije predstavlja Trek IsoSpeed tehnologija koja je ovog puta otišla opet `stepenicu` više. IsoSpeed tehnologija prvobitno je predstavljena na Trek Domane modelu zbog traženja načina da se cestovni bicikl učini čim bržim i udobnijim za vožnju kada cesta postane grublja i s manje asfalta, kao što je to slučaj na `classic` utrkama poput Paris-Roubaix, Milano-Sanremo, Strade Bianche…
IsoSpeed tehnologija na novoj Madoni sada se nalazi na donjoj strani gornje cijevi okvira. Za razliku od IsoSpeed-a na prijašnjem modelu Madone, ovog puta imate mogućnost podešavanja same čvrstoće IsoSpeed-a. Mjerenja su pokazala je u `najmekšem setup-u` IsoSpeed-a nova Madona mekša i do 17%, dok je u `najkrućem setup-u` čvršća do 21% u odnosnu na prethodni model. Upravo zbog ove IsoSpeed tehnologije vozači/vozačice više ne moraju `izbjegavati` aero bicikle jer im nakon kratkog vremena provedenog u sjedalu vožnja postane neugodna.
NOVA GEOMETRIJA OKVIRA
Zahvaljujući vozačima iz muške ekipe Trek-Segafredo i ženske ekipe Drops (op.a. na kraju 2018. sezone Trek je raskinuo ugovor s ovom ekipom zbog osnivanja nove ženske ekipe koja nosi isti naziv kao i muška, Trek-Segafredo) te njihovim povratnim informacijama o osjećaju i poziciji tijekom vožnje na prijašnjem modelu Madone, nova Madona ima potpuno novu geometriju koja se zove H1.5. Do sada ste na modelima poput Madone ili Emonde mogli birati između dvije geometrije H1 ili H2. H1 geometrija bila je namijenjena profesionalnim vozačima i sportašima koji su htjeli čim agresivniju poziciju sjedenja na biciklu. S druge pak strane H2 pozicija nudila je nešto `uspravniju` poziciju koja je bila udobnija za vozače ali je opet naginjala prema sportskom fit-u u odnosnu na `endurance` geometriju koju imamo na Domane modelu.
Nova H1.5 geometrija nudi zlatnu sredinu između H1 i H2 pozicije za koju su profesionalni vozači sami rekli da im više odgovara jer ih stavlja u bolju aero poziciju koja im je udobnija za vožnju pa stoga u njoj mogu provesti više vremena.
NOVI KOKPIT
Dosadašnji volan koji je na Madoni bio integriran sa lulicom sada je zamijenjen s novim modelom lulice i odvojim volanom kako bi u slučaju mijenjanja pozicije, dužine lulice, širine volana to bilo puno jednostavnije i brže za odraditi u servisu, a ujedno i bilo jeftinije za samog kupca. Odabir lulice ovdje je povezan i s već spomenutom novom geometrijom okvira H1.5. U ponudi možete birati između `high` (op.a. -7 stupnjeva) ili `low` (op.a. -12 stupnjeva) modela lulice. Nova geometrija u kombinaciji s `high` lulicom nudi nešto više sportsku poziciju nego što je to bilo kod H2 geometrije, dok u kombinaciji s `low` lulicom možemo reći da je pozicija veoma slična vožnji kao na H1 geometriji. Što se tiče same dužine lulice, možete izabrati između 90, 100, 110, 120 ili 130mm (op.a. u `high` ili `low` varijanti).
Prednosti novog kokpita je i mogućnost zakretanja volana za -/+ 5 stupnjeva čime je poboljšanja ergonomija držanja volana, pogotovo u najnižoj poziciji. Na izbor vam se nude širine volana od 38, 40, 42 i 44cm. Sami uviđate da je sada, ukoliko se pokaže potrebnim, puno jeftinije promijeniti samo volan ili lulicu nego kupovati volan u setu s integriranom lulicom kao što je to bilo slučaj na ranijem modelu. Za one od vas koji se pitaju da li je moguće na prijašnjem modelu koristiti novi kokpit sa odvojenom lulicom i volanom, to nažalost nije moguće.
KLASIČNE ILI DISK KOČNICE
Možemo slobodno reći da su disk kočnice još uvijek novost kada je u pitanju cestovni biciklizam. I dok jedni tvrde da su im draže i da im ljepše izgledaju klasične kočnice na cestovnim biciklima drugi pak tvrde da se nakon vožnje sa disk kočnicama više nikad ne bi vratili na klasične kočnice. Odabir je u svakom slučaju na kupcu čega su veoma bili svjesni i u Trek-u te zbog toga novu Madonu možete birati u jednoj ili drugoj varijanti. Još jedan od glavnih ciljeva na novoj Madoni bilo je zadržavanje iste aerodinamičnosti na novom modelu sa disk kočnicama u odnosu na prijašnji model s klasičnim kočnicama. Prema mjerenjima iz aero tunela u tome su i uspjeli. Kao i na prošlom modelu, klasične kočnice i na novom modelu u potpunosti su skrivene i integrirane u okvir bicikla zbog bolje aerodinamičnosti.
BONTRAGER AEOLUS KOTAČI
Trek se doista može pohvaliti svojom `in-house` linijom kotača. Krenuvši od SLR 6 modela koji je opremljen visoko profilnim kotačima napravljenim od kombinacije aluminija i karbona pa do SLR 9 modela na kojem ćete naći najjači model Aeolus kotača koji nose oznaku XXX zbog najlakšeg i najčvršćeg OCLV XXX karbona od kojeg su napravljeni. Svi modeli ujedno su i `tubeless ready` tako da u samoj vožnji imate više sigurnosti i vremena za uživati nego da svoje vrijeme morate trošiti na krpanje probušene gume.
Svim vlasnicima Bontrager karbonskih kotača koje su kupili na novim modelima Trek bicikla ili su ih naknadno naručili kao nadogradnju za svoj bicikl vrijedit će tzv. `Carbon Wheel Care Loyalty Program`. U Trek-u su veoma svjesni da je investicija u karbonske kotače veliki trošak stoga svim svojim kupcima kao nagradu za lojalnost u prve dvije godine nude garanciju koja im pokriva bilo kakvo oštećenje na novom karbonskom kotaču.
Ukoliko se karbonski kotač u prve dvije godine ošteti zamijenit ćemo vam ga potpuno besplatno. Nakon što dvije godine isteknu u slučaju bilo kakvog oštećenja imat ćete mogućnost kupovine novog kotača po posebnim uvjetima i cijenama. Tu svakako valja naglasiti garanciju od 2 godinu koju Bontrager garantira na kočionu površinu gdje je riječ o klasičnim kočnicama kod svih karbonskih modela.
PROJECT ONE
Svi Madone modeli, SLR 6, SLR 7, SLR 8 i SLR 9 dostupni su i preko Trek Project One programa u kojem ćete moći u potpunosti personalizirati Madonu kakvu želite za sebe. Od klasičnih boja na izbor će vam biti i potpuno nove Project One ICON boje, klasične ili disk kočnice, izbor između nekoliko vrsta Bontrager kotača, dimenzija lulice, volana, cijevi sjedala – svih detalja kako bi naručili Madonu upravo onako kako je zamišljate u svojoj glavi.
ZAKLJUČAK
Nova Madona zasigurno je trkaći bicikl čija glavna namjena je da ide brže od konkurencije. Zahvaljujući IsoSpeed tehnologiji, novoj geometriji, izboru lulice možete birati između više ili manje agresivne pozicije ovisno o vašem stilu vožnje. Bez obzira tražite li na novom biciklu još uvijek onaj dašak klasike iz prošlosti ili želite iskoristiti maksimalne performanse, izbor je na vama želite li klasične ili disk kočnice. Više ne morate birati između čvrstog ili udobnog bicikla, s novom Madonom dobivate sve u jednom paketu.
Photo: Biker