Baš kao i svake godine, a zahvaljujući Rog Jomi i Funsports dućanu, u ovih nekoliko dana dobit ćemo najsvježije informacije o Trek i Bontrager novitetima za 2019. godinu.
Proteklih godina ova se manifestacija održavala u češkom gradiću Mikulovu s kojim i nismo bili pretjerano oduševljeni kad je u pitanju izbor staza za test novih modela. Po samom dolasku u Karpacz oduševila nas je okolina i prirodni ambijet koji izgleda obećavajuće za testne vožnje koje nas očekuju već danas.
Smještaj za sve sudionike organiziran je u velikom hotelu Gotebiewski, a vožnja autobusom iz Zagreba bila je pomalo iscrpljujuća za sve. Međutim, znajući na kakav događaj putujem i kakvi nas sve noviteti očekuju nitko se nije previše žalio. U hotel smo stigli malo iza podneva i nakon brze prijave spustili smo se u restoran u kojem nas je dočekao obilan švedski stol s raznolikim izborom hrane. Za jelo se tako mogla izabrati pečena patka, tuna odrezak, povrće na žaru, razne salate, voće, nekoliko vrsta deserta ali i meso morskog psa.
Od 15 sati bilo je predviđeno prvo predavanje koje je vodio domaćin Chris, glavni menadžer Treka za regiju u kojoj se nalaze Hrvatska i Slovenija. Njegovo predavanje najavila je živuća legenda brdskog biciklizma - Gary Fisher. U svom predavanju Chris se osvrnuo na biciklizam kao rastući trend koji iz godine u godinu bilježi sve više novih biciklista, a osvrnuo se naravno i na promjene kojima se velike kompanije, pa tako i Trek, moraju prilagođavati kako bi konstantno bili ispred konkurencije. Kao i uvijek do sada, sva predavanja vrlo su poučna i zanimljiva pa 45 minuta ili pak sat vremena predavanja prođe doista brzo.
Nakon predavanja posjetili smo prezentacijsku sobu za koju je Chris istaknuo da je (op.a. po njegovom mišljenju) najbolja i najbogatija do sada. Trek je doista izbacio nekoliko noviteta za koje vjerujemo da će biti veoma traženi u idućim mjesecima u Rog Joma i Funsports trgovinama.
Trek Madone SLR disk
Prvi model koji je svoje službeno predstavljanje doživio netom prije početka ovogodišnjeg izdanja Tour de France utrke bila je Trek-ova jurilica Madona SLR s disk kočnicama. Nova Madona sada je još aerodinamičnija u odnosu na prethodna izdanja, a uz to ju krasi i potpuno novi "IsoSpeed". On je naime zaslužan za mogućnost podešavanja prema kojem je nova Madona kruća do 30% od starijeg modela ili u suprotnom, udobnija za vožnju kada cesta po kojoj se vozite više nije samo asfalt. Osim novog "IsoSpeed-a" i nešto izmijenjene geometrije, novu Madonu krasi i mogućnost odabira kočnica, klasičnih ili pak disk kočnica. Uz to, nova Madona sada dolazi u nekoliko kategorija kao što je to slučaj i kod ostalih cestovnih modela pa će vjerojatno sada biti cjenovno i mnogo pristupačnija. Za one koji pak žele imati jedinstveni primjerak Madone i dalje postoji programu "Project One" unutar kojega svatko može odabrati nekoliko novih boja koje će na već i ovako atraktivnu Madonu privuči još više pozornosti.
Trek Powerfly FS
Osim nove Madone posebnu pozornost prvoga dana privukla je i nova serija e-Bike Powerfly modela, ali i općenito cijela flota Trekovih e-Bikeova. Osim Powerfly-a predstavljeni su i novi modeli: DualSport+, LM+, TM+ i UM+. Najviše pozornosti od ovih modela posvetit ćemo Powerfly i DualSport+ modelima o kojima ćete više novosti saznati u člancima koji slijede, a kao kompletne recenzije novih modela.
Trek Marlin
Jedan od najprodavanijih Trek modela u našoj regiji, Marlin, za 2019. godinu doživio je potpuni redizajn. Geometrija bicikla i boje Marlina sada stavljaju u klasu iznad, a cjenovno i dalje ostaje pristupačan, baš kao i dosadašnji modeli. Dosadašnji ženski Skye modeli isto tako doživjeli su redizajn ali i promjenu u nazivu pa se od sada zovu Marlin WSD (op.a. naziv za geometriju izrađenu posebno za ljepši spol - "Women Special Design"). Uz novi dizajn, okvir Marlina sada ima i unutarnje vođenje bužira što je dodatan plus na stranu dizajna, atraktivnog izgleda i funkcionalnosti. Više detalja dakako u idućim recenzijama.
Trek Fuel Ex
Nakon što je u prijašnjim sezonama predstavljen redizajn Trekova Fuel Ex modela ove godine na red je stigao redizajn Remedy modela koji za razliku od Fuel Ex modela (op.a. dolazi s 29” kotačima) dolazi s 27.5” kotačima i širinom guma od 2.60”. Remedy-ju je dodatno redizajnirana geometrija čime je bicikl dobio na dodatnoj agilnosti, a bicikl krasi i veoma dobra pozicija za penjanje uzbrdo i vožnju po ravnom terenu čak i unatoč prednjoj vilici od 150mm. Remedy modeli bit će dostupni u karbonskoj i aluminijskoj verziji okvira.
Trek Slash
Još jedan brdski bicikl s dvije suspenzije koji je doživio promjene u odnosu na prethodnu sezonu je Slash. Ovaj model poznat je po odličnoj geometriji za enduro vožnje i utrke, a nerijetko ga možete vidjeti i "pod nogama" vozača na utrkama spusta. Prednja vilica od 160mm hoda i 29" kotači pružaju iskusnom vozaču bicikl koji je sposoban za vožnju uređenim "all-mountain" stazama ili pak strmim tehničkim spustevima. Ono što je za naše tržište možda najzanimljivije je izbacivanje aluminijske verzije Slash-a koji je u zadnjih par sezona bio dostupan samo s karbonskim okvirom. Mnogima taj karbonski okvir nije bio previše privlačan što zbog "nepovjerenja" prema karbonu na ekstremnim stazama, što zbog cijene koja se plaćala za takav model s dvije suspenzije. Vjerujemo da će ovim potezom Treka doći na svoje svi oni koji preferiraju aluminijske modele.
Zaključak - novi modeli
Ovo su neki od najbitnijih noviteta što se tiče bicikala iako se nismo osvrnuli na sve novitete s kojima ćemo se družiti preostala dva dana ovdje u Poljskoj. Naravno, neke od ovih noviteta imat ćemo prilike i voziti pa detaljnije informacije i naše konkretnije dojmove očekujte vrlo brzo.
Uz novitete bicikala u Poljskoj je predstavljeno i nekoliko noviteta iz svijeta biciklističke opreme i dijelova. Ono što bi moglo biti veoma zanimljivo cestovnoj biciklističkoj populaciji, pogotovo onima koji svoje bavljenje biciklizmom gledaju ozbiljnije pa osim treninga odlaze i na utrke, nove su Bontrager Ballista cestovne cipele i novi Bontrager Aeolus kotači.
Bontrager Ballista
Posebnost novih Bontrager Ballista cipela, osim u čvrstoći, postignuta je dizajnom u kojem se Boa zatvarač sada nalazi na stražnjoj strani cipele odnosno na samoj peti. Takvim dizajnom postignuto je to da cipela sada posjeduje puno boja aerodinamična svojstva što cipele čini idealnima za one vozače koji voze na vrijeme (op.a. time trial) ili se natječu u disciplinama dugog triatlona.
Bontrager Aeolus
Novi Bontrager Aeolus kotači predstavljeni su u 3 nove dimenzije: 28mm, 47mm i 60mm visine. Svaka od tih dimenzija dizajnirana je i izrađena je kako bi vozaču omogućila maksimalne performanse za određeni tip vožnje. Tako će npr. 28mm visina kotača biti idealna vozačima koji voze ciklokros ili pak vozačima kojima je bitna masa bicikla zbog uspona. Srednja veličina od 47mm smatra se kao najbolja "all around" opcija pa će tako vozači koji žele imati jedne kotače za sve uvjete naći rješenje upravo u ovoj visini. Najviši modeli od 60mm preporučuju se vozačima koji žele na biciklu imati što bolje aero karakteristike pa se pretpostavlja kako će tako baš ti kotači najčešće biti želja triatlonaca ili pak cestovnih biciklista koji više vozi po ravnom i hupserastom terenu. Ono što krasi sve modele je tzv. "Speed Stability Shaping" koji uvelike pomaže u uvjetima kad su jaki bočni udari vjetra.
Toliko za sada u prvom javljanju iz Poljske. Nove vijesti s terena očekujte vrlo skoro, odnosno čim odradimo nekoliko testnih vožnji!
Photo: Biker