www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
11. Siječnja 2022.

Tri mjeseca su bila ključna! Što očekujete od svojih vožnji?

Tri mjeseca su bila ključna! Što očekujete od svojih vožnji?

Pomno planirani trening u 3 mjeseca može donijeti više nego godina upornog pedaliranja

Iako ste stalno na biciklu i radite relativno duge vožnje, ne štedite se previše i dolazite kući izmoreni i osjećaj da ste se naradili vas ne vara, stagnirate, nema napretka. Onaj osjećaj kad deset puta odvozite istu vožnju i prva i zadnja su vam jednako teške i niste ništa brže odvozili istu kilometražu, prosječna brzina je stalno ista.

Ovi simptomi obično ukazuju na krivi pristup treniranju odnosno postupci prije, za vrijeme i nakon vožnje nisu usklađeni i bez obzira koliko se trudite, rezultati su zanemarivi. Mi smo prošle godine naumili odraditi tri mjeseca planiranog treninga uz par uvjeta i na kraju provjeriti rezultate. Iako nas većina nema motivaciju trenirati u pravom smislu riječi, velik broj nas i nema vremena svaki dan sjesti na bicikl i odvaliti 70-100 kilometara cestovne ili gravel vožnje, a željeli bismo da vožnje koje prakticiramo utječu na razvoj naše kondicije i da neki rezultati na kraju postoje. Nekad se vozite sami i nailazite na grupe cestovnjaka kojima bi se rado priključili, ali ne možete ih pratiti. E to su razmišljanja koja su nas navela da testiramo jedan strukturirani pristup vožnje koji će donositi rezultate, a da se i dalje zabavljamo i uživamo u bicikliranju.

Jedan od kolega je odlučio biti pokusni kunić i u trenutku kad je već poprilično slabo kotirao na cesti i kondicija mu je bila poprilično loša, krenuli smo u pregovore sa KM+ Coachingom kojeg vodi Matija Kvasina. KM+ Coaching se specijalizirao za individualne i grupne treninge onih koji smatraju da im to treba bilo da su rekreativci ili profesionalci. Mi smo spadali u ambiciozniju rekreativnu skupinu koja želi osjetiti rezultate, ali brzo :).

Prve vožnje prije početka našeg tromjesečja treniranja, dok smo još bili u fazi procjene od strane Matije Kvasine i KM+ Coachinga su bile slabe. Dva sata vožnje, 50ak kilometara i 300tinjak visinske bi bila vožnja koju je tada naš kandidat mogao prevaliti. Mogao je voziti i dalje, ali ne solidnim i stabilnim tempom, što nije imalo smisla. Prvo ozbiljnije testiranje je bio sljemenski proljetni Cener koji se vozi 9,7 kilometara od prvog zavoja nakon Blizneca pa do cilja koji je na glavnoj cesti odmah ispod Lugarnice. Na Ceneru je naš kandidat, dajući svoj maksimum, uspio ostvariti vrijeme od 43 minute i 28 sekundi. Cener smo uzeli kao “benchmark” po kojem ćemo se ravnati nakon tri mjeseca, kad ćemo opet testirati našeg kandidata da vidimo za koliko je sekundi ili minuta popravio vrijeme. Cener je dobar poligon za takvu vrstu testiranja jer vozite u grupi više biciklista i sigurno ćete dati sve od sebe jer vas natjecanje i grupa povuku i idete jače nego da ste sami, kako bi Kvasina rekao; do gašenja :). E tako je prošao otprilike i prvi Cener, vozilo se do gašenja :D. 43,28 min je bio rezultat.

Trening je krenuo dva dana kasnije kad se naš kandidat oporavio :D. Uvjeti koje smo tražili u trening programu su bili; da nije više od tri puta tjedno te da preko tjedna ne prelazimo preko dva sata treniranja dok smo za vikend dogovorili minimalno trosatnu vožnju. Naš program treniranja je zahvaćao i period godišnjih odmora te se i tu trebalo uskladiti, kada i gdje se voziti. Matija Kvasina je prošao manje više svaku cestu u Hrvatskoj, kojom se može lijepo voziti cestovnjaka pa je tako imao ideje i tragove spremne za gotovo svaki trening.
kvasina_trening4.jpg (415 KB)Princip praćenja trening plana je doista jednostavan iako se na prvu čini kao nešto kompleksno i zahtjevno za pratiti. Potrebna je dosljednost i ponešto koncentracije na vožnji kako bi se sve upratilo, ali daleko od toga da će vam smanjiti doživljaj guštanja na vožnji. Ono što je potrebno i bez čega ne možete je prsna traka za mjerenje pulsa i neki uređaj za praćenje aktivnosti poput Garmin Edge 520-530-820-830 itd. Mi smo uzeli 520, o njemu smo i pisali. Sasvim dovoljan za to što vam treba. Uz to dvoje bilo bi idealno da imate i mjerač snage, odnosno powermetar. Uz ove uređaje ovaj trening postaje potpun i maksimalno iskorišten u svakoj minuti treniranja. Na kraju je najmanja stavka mjesečni iznos kuna koji je potrebno odvojiti za jedan KM+ trening program koji za ovakav trening plan iznosi nekih 500tinjak kuna. U paketu našeg kandidata su bila tri treninga tjedno pomno planirana isključivo za njega, vježbe istezanja, sugestije konzumacije jela i pića prije, za vrijeme i nakon treninga. Treninge vozite u pravilu sami i vrijeme treninga si organizirate sami.
kvasina_trening3.jpg (427 KB)A to otprilike izgleda ovako. Uz Garmin Connect aplikaciju ukoliko koristite Garmin uređaj za praćenje aktivnosti instalirat ćete na pametni telefon TrainingPeaks aplikaciju te ju povezati sa svojim Garmin uređajem i Garmin Connect aplikacijom. To sve je desetak minuta posla i vrlo je jednostavno. U TP aplikaciju Matija dodaje trening za određeni dan koji ste mu vi kroz poruke u toj istoj aplikaciji javili da vam paše. Dobro je načelno dogovoriti termine unaprijed da se ne gubi vrijeme na to i da imate neki osjećaj obveze i rutine.
Svaki trening ima razne segmente, jedini koji se uglavnom ne razlikuju su istezanje prije i poslije treninga te zagrijavanja i hlađenja. Na Garmin Edge-u za vrijeme vožnje, kad pokrenete trening program na uređaju, imate na zaslonu vrlo jasnu indikaciju koliko morate stiskati pedale i koliko dugo, na kojoj kadenci te da li to i činite. Ukoliko niste u zoni treninga, odnosno ne pokrivate sve što se od vas traži, Edge će vas upozoriti da ne radite dobar trening. Ono što morate paziti je da se ne zaigrate pa proletite kroz crveno jer baš radite neki interval. Ako dolazite na semafor ili morate stati, onda pauzirate trening na Garmin Edge-u, kad se upali zeleno “hit play” i vozite dalje.

Prije nego ste krenuli, u TP aplikaciji se nalaze upute koje vam Matija piše i uvodi vas u ono što vas čeka na treningu te kako da tome pristupite. Također se nalaze sugestije gdje i na kojoj cesti bi bilo idealno odraditi trening. Ubrzo nakon par treninga koji se svi automatski podižu u TP aplikaciju već će biti jasnije koje su vaše navike. Matija detaljno proučava vaše rezultate treninga, prilagođava tome idući trening te vas upozorava na ono što treba promijeniti. U sklopu programa možete doći i na neke organizirane grupne vožnje te će vas na njima Matija savjetovati gdje griješite, da li dobro sjedite, kako vrtite pedale i slično. Uz sve to, na grupnim vožnjama možete naučiti i pravila vožnje u grupi.
kvasina_trening6.jpg (329 KB)KM+ coaching se već prvog mjeseca pokazao kao i više nego dobra ideja i investicija. Rezultati su bili primjetni već na kraju prvog mjeseca. Muskulatura našeg kandidata je očigledno živnula :D, počeo je bolje  spavati i više se smijati, ali počeo je i fantazirati da može voziti brevet :D. Od 50 kilometara s početka priče, na kraju prvog mjeseca, naš kandidat je vozio solidnim tempom 60 kilometara i 400 tinjak visinske. Na kraju treninga u komentare TP aplikacije ostavite svoj dojam treninga Matiji koji će vam dati osvrt na komentar i sami trening. Ako zabušavate dobit ćete objektivnu kritiku, ako ste se preforsirali opet ide kritika jer to ruši kvalitetu treninga. Zaključili smo nakon tri mjeseca da je planski trening puno jednostavniji od onog koji si sami zadajete, a donosi daleko veće rezultate. U svakom slučaju, bodrenje kroz komentare nije izostajalo jer za sve dobro što ste na treningu odradili bit ćete pohvaljeni, a nagrada je da ćete na idućem treningu morati još više raditi :D jer sad možete :D.

Jednom tjedno vas Matija nazove ili se nađete na vožnji ako se uspijete uskladiti, ovisi o vama da li ste fleksibilni :). Telefonski razgovor je u pravilu detaljno analiziranje vašeg treninga i napretka te kako se osjećate na treninzima i tu Matija dobije uvid u ono što će pripremiti za idući tjedan.

Epilog priče, rezultati na kraju tromjesečnog treniranja sa KM+ i Matijom je jedan odvoženi Granfondo 100 kilometara i 1800 visinske, dvije 100tke odnosno dvije vožnje od 110 kilometara i 850 m visinske nakon kojih se naš kandidat sutra najnormalnije vozio i odradio trening te 150 kilometara i 2200 m visinske na maratonu Istria 300 nakon kojeg je već sutra naš kandidat vozio 60 kilometara i 600 visinske. Brdske vožnje su se također znatno digle u kilometrima, a i u visinskim razlikama. Za kraj je odvozio i Cener do gašenja :D. Finalni Cener za testiranje rezultata je odvozio za 38,16 minuta, znači više od pet minuta brže nego prvi put. Ako mislite da je 5 minuta mala razlika, onda niste vozili cener i vrijeme je da dođete i vidite što možete napraviti sami u mjesec dana ;).
Ono što smo htjeli, to smo i postigli. Uključili smo našeg kandidata u tromjesečni program koji mu je omogućio da se u kratkom vremenu vrati u formu koju je imao prije duže stagnacije, što zbog rjeđih vožnji, što zbog korone koju je prebolio, što zbog kolača koje je pojeo te zime :D.

NAJČITANIJE
Epic 8 2024
Vijesti

Epic 8 2024

21. Ožujka 2024.

Potpuno novi Epic 8 razvija formulu najbržeg kroz sposobnost, učinkovitost i integraciju lakoće. Moderni XC trailovi svakodnevno...

Na vrh