www.rog-joma.hr
buy.garmin.com
objavio:
23. Prosinca 2021.

Utrnulost prepona za vrijeme vožnje bicikla

Utrnulost prepona za vrijeme vožnje bicikla

Duge i zahtjevne vožnje znaju uzrokovati simptome na tijelu koji nas nekad mogu i zabrinuti.

Zašto se nakon kraćih, a češće dužih vožnji, javlja utrnulost u preponama?
Vožnja bicikla se većinom zasniva na sjedenju i okretanju pedala. Kod sjedenja na biciklu za vrijeme vožnje dolazi do kompresije živaca i krvnih žila na području međice (perineuma). Perineum je područje  između anusa i baze penisa kod muškarca te rodnice kod žena koji sadrži krvne žile i živce. Kompresija perineuma može dovesti do oštećenja živaca, blokade protoka krvi u tom području pa čak i do začepljenja krvnih žila. Uslijed intenzivne kompresije perineuma dolazi do osjećaja privremene ili trajne utrnulosti u tom području koje nerijetko može uključivati i utrnuće spolnih organa i genitalija. Ovi simptomi  mogu iz povremenih prijeći u trajne pa je potrebno djelovati odnosno rješavati problem.

Istraživanja koja je proveo Richard Weil, MEd, CDE fiziolog vježbanja, su došla do rezultata koji kažu da je čak 70% od 40 testiranih muških biciklista imalo značajno smanjenu opskrbu krvi u penisu, 61% je prijavilo utrnulost u genitalnom području za vrijeme vožnje bicikla, a 19% ih je uslijed tjednih vožnji od 250 kilometara prijavilo erektilnu disfunkciju. Uslijed izrazito dugih vožnji poput breveta na udaljenostima do i preko 300 kilometara 31% biciklista prijavljuje utrnulost međice te erektilnu disfunkciju koja je trajala i do tjedan dana nakon vožnje. Simptome mogu imati i biciklistice, ali istraživanja pokazuju da je to u manjoj mjeri, na 282 biciklistice, 34% ih je prijavilo utrnulost međice.

Koji su čimbenici koji uzrokuju perinealne simptome?
Interakcija između sjedala i međice je krivac u svim slučajevima perinealnih simptoma kod biciklista. Interakcija ovisi o okomitoj (dolje) i posmičnoj (unatrag) sili međice na sjedalo, težini vozača, visini i kutu između sjedala i upravljača, kutu nagiba sjedala i obliku samog sjedala.

Visina sjedala i upravljača
U studiji o erektilnoj disfunkciji i karakteristikama bicikla, istraživači su utvrdili da visina sjedala koja nadilazi visinu upravljača može umanjiti simptome erektilne disfunkcije jer vozač koji je više nagnut prema naprijed smanjuje pritisak na međicu.

Kut sjedala
U ovom istraživanju je potvrđeno da je blagi nagib nosa sjedala prema dolje otklonilo pritisak na međicu te se time ublažilo simptome obzirom da je vozač svoju težinu prebacio većim dijelom na sjedne kosti.

Oblik sjedala
Sjedala sa izrezom u sredini te spuštenim ili skraćenim nosom sjedala su uzrokovala manje simptoma od onih klasični sjedala. Uža sjedala su uzrokovala više simptoma od onih širih. Cilj nije naći što veće i deblje sjedalo, već ono na kojem će vaše sjedne kosti imati oslonac te ćete time umanjiti pritisak na međicu. A kako smo i pisali, oblik sjedala je individualan pa ćete do ovog saznanja morati doći eksperimentiranjem s raznim sjedalima ili otići na bike fitting gdje će vam znati reći koje je sjedalo prikladno za vaš položaj i širinu sjednih kostiju.

Osim stručnog bike fittinga, možete primijeniti neke od ovih savjeta koji će vam djelomično olakšati vožnju ukoliko imate simptome utrnulosti.

1. Češće se dignite na noge i pedalirajte na nogama kako bi umanjili konstantan pritisak
2. Mijenjajte položaj sjedenja na biciklu, povucite se malo naprijed, pa nakon nekog vremena se malo odgurnite natrag po sjedalu.
3. Isprobajte različite kuteve sjedala. Male pomake napraviti prije svake vožnje, neka vožnja za vrijeme tih eksperimenata bude uvijek ista i po trajanju i po terenu koji vozite.
4. Obavezno nosite biciklističke hlačice s mekanim umetkom (pelenom)
5. Isprobajte različite visine upravljača, probajte spustiti upravljač ispod razine visine sjedala, ali uz napomenu da će to više odgovarati cestovnim vozačima, manje brdskim biciklistima koji voze na zemljanim podlogama.
6. Ustanovite da li je visina vašeg sjedala ispravna. Koljeno mora biti blago savijeno kada je pedala u donjoj nultoj točki, kurbla okomita na ravnu podlogu.
7. Smanjite količinu kilometara koju vozite na tjednoj bazi

Napominjemo da svaka promjena koju napravite na biciklu može biti dobra za rješavanje jednog problema, ali može potencirati drugi problem. Radite male promjene i osluškujete svoje tijelo, a još ćemo jednom ponoviti da je bike fitting najbolje mjesto za početak rješavanja ovih problema. I kao i uvijek, ukoliko imate neke od simptoma utrnulosti i stalno su prisutni za vrijeme vožnje i ponekad nakon, obratite se svom obiteljskom liječniku za savjet također.

NAJČITANIJE
Na vrh