Mi smo se odlučili testirati ju na klasičnom cross country biciklu. Zima je tu, blato, gotovo i da se ne suši pa je je za takav teren potrebno odabrati odgovarajuće gume. Kako se sve svodi na vožnju i guštanje u zimskim uvjetima, a ne na rezultat, onda jedino što gledamo je trakcija. Na suhim podlogama se lakše nositi s gubitkom trakcije dok na mokrim treba dosta više tehnike i situacije znaju biti poprilično nepredvidive. 2.1” inča širina je u današnje vrijeme neki standard za XC pa tim više smatramo da je dobar odabir za taj model bicikla. Bicikli su lakši i teren po kojem se vozi je uglavnom nešto blaži pa stoga i volumen gume može biti manji. Volumen gume i njen pritisak najviše štite obruč kotača pa svakako treba shodno tome i birati vrstu gume. Iz tog razloga gume za brže i agresivnije vožnje obično dolaze s većim volumenom odnosno širinom. Širina gume utječe na trakciju gume ovisno o podlozi na kojoj se nalazi. U blatnim i mokrim uvjetima obično biramo nešto uže gume koje će propadati kroz prvi meki i kliski sloj kako bi si stvorile put i povećale trakciju. Ground Control ima dovoljno rijetko postavljene čepove da se relativno dobro čiste na ljepljivom blatu.
“Samočišćenje” guma na biciklu je izrazito važno kod onih namijenjenih za blatnu podlogu jer se nakupljanjem blata na gumi mijenja i gazna površina odnosno zaglađuje i guma gubi trakciju. Koliko blata pri okretanju ispadne sa gume ovisi pak o gustoći postavljenih čepova na samoj gumu. Gume za blato imaju rjeđe postavljene čepove kako bi blato ispadalo pri što manjim brzinama. Ako ste na nekom zahtjevnom usponu blatne podloge nakon par okreta kotača već znate da li je guma dobra ili nije za tu podlogu. Ako se brzo puni, gubite trakciju i počinje proklizavanje, tada morate sići s bicikla i hodati do nekog prikladnijeg terena. Ground Control to dosta dobro odrađuje te se ne puni blatom čak ni pri manjim brzinama.
Trakcija na suhoj zemljanoj podlozi je izvrsna. Osjećaj sigurnosti kod ulazaka u zavoje sa gumom koja dobro prianja na podlogu je neprocjenjiv. Uz taj osjećaj ćete guštati, voziti brže i pravilnije. Otpor pri kotrljanju na suhim zemljanim podlogama je neznatno osjetan i ne mijenja se puno prilikom izlaska na asfaltiranu podlogu. Sastav gume je mekan što znači da neće izdržati kao neke kruće gume, brže će se trošiti, ali za vrijeme korištenja će imati odličan grip i kontrolu.
Već provjerena smjesa Gripton koja dolazi u vanjskim Specialized gumama čini odmak od nekih drugih brendova te ju svrstava dosta visoko na ljestvici performansi i kvalitete.
Kućište gume je glavno tijelo i struktura gume i općenito je izgrađena od jednog ili više slojeva, a često se opisuju s niti po inču, ili “tpi”, tkanog materijala koji su prekriveni gumom da sve drže zajedno. Kućište Ground Control gume je sačinjeno od dva sloja sa 120 niti po inču. Količina niti i slojeva utječe na krutost i težinu gume pa se tu nastoji naći neki balans u kojem ćete od jednog i drugog dobiti najviše. Ova guma spada u kategoriju lakih guma po svojim vrijednostima. Nešto osjetljivija na bušenje i druga oštećenja, ali nama se pokazala, vožena na pravom tlaku, kao izrazito otporna. Vozili smo suhu i tvrdu zemljanu podlog, mokru i blatnu te makadam fini i grubi, a i stjenovite i strme podloge. Nije popustila pritiscima :).