Pa da krenemo redom:
1. Kao prvo moramo vas upozoriti da se vožnja bicikla po pločniku smatra prekršajem te da ćete ponekad odgovarati za taj čin nekom redarstveniku koji je u datom trenutku pod nalogom neke akcije tipa „bicikl na pločniku – 300 kn“ :) ili „vožnja bez kacige – opomena“. Dakle važno je da znate da ste u prekršaju i da vas mi ne nagovaramo na prekršaje:).
2. Drugo i važno za napomenuti je da i vožnja pločnikom zna biti opasna i nesigurna ako uzmemo u obzir građanstvo koje šetka u špici radnog dana po kavama jer posla nema ni za lijek, pa im drugo ne preostaje :) nego kavica, Biker i bicikl :). Gužva pješaka po gradu, automobili koji izlaze iz dvorišta, dostavnjaci koji ulaze u dvorišta, parkiraju po pločnicima... metež na sve strane i što sve ne, a pored svega toga i vi na biciklu. Lako vam se tada može dogoditi da vas slučajno netko trkne dok ga obilazite, možda i namjerno:), sve ovisi koliko ste pristojni i obzirni prema pješacima u datom trenutku. A možda vas trkne neka „mečka“ na Ilici što izlazi iz dvorišnog prolaza.
Sve u svemu nakon naših sugestija da to možda ipak nije zakonski ispravno, vi ste odlučili da je pločnik safe zona :). Razumijemo vas, ali morali smo vas upozoriti na moguće kršenje zakona. I sad dalje nastavljamo sa korisnim savjetima koje bi bilo lijepo da uvažite kako bi podigli razinu sigurnosti bicikliranja pločnikom.
1. Vozite polako, polako je širok pojam i svatko ga tumači na svoj način pa da preciziramo da ne bi bilo zabune, nemojte voziti brže od brzog hoda. Dakle to je glavno pravilo i pod njim se mogu sakriti sva ostala, ako ste ovdje podbacili onda bicikl nije za vas, onda commuting nije za vas. Isto kao kad vidite nekog da po vašem „kvartu“ divlja sa spuštenom Ladom jer je sinoć gledao zadnji nastavak „brzih i žestokih“ sigurno se dobro uzrujate i mislite si: „pa dobro kaj je tom bedaku, kaj dela gluposti, još bu neko stradal, naredil bu neku bedastoču“. E isto tako pješaci gledaju na bicikl koji divlja po pločniku. Mi smo biciklisti, ali smo često i pješaci, tada se i mi znamo naći u sličnoj situaciji pa se pitamo: „kaj je ovom liku, di se on žuri“.
2. Obraćanje pješacima je drugo pravilo koje ide u opis ponašanja na pločniku. Nemojte dojuriti iza nekog pješaka pa tik nego mu ugazite prednjim kotačem na petu zazvoniti zvoncem jer ih se većina preplaši i iznenadi nakon čega budu isprovocirani i nekada neugodni, a vi se pitate zašto. Pa i vi bi bili i često jeste kad vam se neki vozač u autu nasloni na zadnji kotač i nalegne na trubu, pa srce vam u onu petu iz prethodne rečenice siđe, žmarci vas prođu, a onda bijes, okice vam se stisnu i počinju psovke redom, od najjačih prema slabijim, ovisno o reakciji i konstituciji vozača :). Dakle, na njihovom ste terenu i to poštujete. Jedino tako ćete izgraditi dobar odnos pješak-biciklista.
3. Treće se tiče najviše vaše sigurnosti i ovo je jako važno. Mnogi od vas nisu nikada vozili auto pa nemaju svijest niti iskustvo jednog vozača kako bi znali na što treba paziti. Dakle vozač automobila koji prilazi nekom raskrižju ili pješačkom prijelazu ne očekuje da pješak može iskočiti na cestu jer pješak nije toliko brz, dok ste vi na nekim dionicama gdje nema pješaka, preko mosta recimo, poprilično brzi o možete doletiti na pješački prijelaz pod frazom „doletio je niotkud“. Dakle, jako je malo vozača automobila koji su svjesni toga da kad su pogledali lijevo desno, da li ide kakav pješak, nisu gledali lijevo i desno u daljinu već samo uz rub ceste, to im je dovoljno, e tada se događaju nesreće, jer biciklista dojuri na križanje kao da je na dopaminu, iznenadi vozača koji nije očekivao baš tako brzog pješaka i pljassss, biciklist sjedi na haubi, bicikl pod kotačima i ništa dobrog iz te jurnjave nije izašlo. Našeg je urednika još davnih godina baš na taj način udario auto. „90te su bile godine te blamaže, večer prije na Z3-u BMX Banditi, jutro nakon, već je jurio pločnikom na rogovom bemiću ko da je Nicole Kidman i skok na zebru, kadli škoda favorit, apšisala bordo, naletila notkud:), sreća da je bila favoritka, tak da nije bilo štete na biciklu :), par masnica po nogama i blam kad je zasukal hlače, a ispod različite čarape, dokoljenke, jooooooj, od tada više nikad nije dojurio na križanje sa različitim čarapama. Ima tome sada već 20 i kusur godina, ni stara mu ne zna za to :), zato ga nećemo imenovat:).“
4. Kolnik prelazite samo na pješačkom prijelazu ako koristite pločnik. Budite dosljedni, nemojte skakutati sa ceste na pločnik i obratno jer ni to nije nešto što vozači očekuju i opet je moguće da ih iznenadite i da dođe do nezgode. Ako ste na pločniku, držite se pločnika do pješačkog prijelaza pa ako želite tamo se uključite u promet.
5. Budite spremni i gurati bicikl kada je potrebno. Nekada u gradu i po pločnicima bude tolika gužva da je nemoguće voziti bicikl u tim uvjetima, tada siđite s bicikla i gurajte ga, malo odmorite, uživajte u danu, u gradu, ali nemojte pikati ljude s prednjim kotačem jer ste nervozni zbog gužve. I dalje ste na njihovom terenu i dalje to morate poštivati.
Eto, ako se ikada odlučite na biciklističku turu po pločniku, obavezno pratite ova pravila i ako možete budite još oprezniji...